دومین بازی تاریخی ایران و آمریکا در جام جهانی| چشم دنیا به بازی ایران و آمریکا

ساعت ۲۲:۳۰به وقت تهران همه نگاه ها به دیدار ایران و آمریکا در مرحله سوم رقابت های گروه دو جام جهانی 2022 خواهد بود.این دومین بازی دو تیم در تاریخ جام جهانی است.

اهمیت این بازی دو چندان است زیرا برای صعود به دور دوم جام جهانی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. ، ایران با (3 امتیاز) نیاز به برد یا حتی تساوی دارد، مشروط بر اینکه ولز در بازی دوم مقابل انگلیس ببازد یا مساوی کند، در حالی که آمریکای 2 امتیازی چاره ای جز بردن ندارد.

در دومین دیدار این گروه به طور همزمان، انگلیس با 4 امتیاز برای صعود به تساوی نیاز دارد و ولز با تک امتیاز خود چاره ای جز برد ندارد.

هواداران فوتبال امروز در سرتاسر جهان منتظر برگزاری یک فوتبال ویژه هستند که بین تیم های ملی ایران و ایالات متحده آمریکا برگزار می شود تا راهیابی به مرحله دوم جام جهانی قطر ۲۰۲۲ فوتبال را قطعی کنند.

مسابقه ای که نه تنها توجه هواداران فوتبال، بلکه سیاستمداران را نیز به دلیل "تضاد" سیاسی بین دو کشور جلب خواهد کرد.

تیم آمریکا برای ربودن کارت صعود باید در این دیدار پیروز شود، در حالی که تساوی ایران برای صعود به دور دوم کفایت می کند و ولز نیز چالش بزرگی برابر انگلیس دارد.

از سوی دیگر در دهمین روز جام جهانی نیز شاهد برگزاری تقابل پرقدرت آفریقایی-آمریکای لاتین خواهیم بود که سنگال و اکوادور را رو در روی هم قرار می دهد و در زمانی که اکوادور برای رسیدن به دور دوم به تساوی بسنده می کند، سنگال ملزم به پیروزی است .

در مورد قطر نیز پس از حذف زودهنگام از این رقابت ها، به مصاف تیم ملی هلند خواهد رفت تا به دنبال این باشد که با نتیجه گیری در این بازی خاطره ای خوب از جام جهانی به جای گذارد.

سابقه بازی ایران و آمریکا

ایران و آمریکا پیش از این در سال 1998 در جام جهانی فرانسه به مصاف هم رفتند که آن بازی تاریخی نیز با دو گل به سود ایران به پایان رسید و دیدار امروز دومین تقابل فوتبال دو کشور در تاریخ است.

ایران و آمریکا

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در اظهارات پیش از بازی خود از خارج کردن این مسابقه از فضای ورزشی خودداری کرد و تاکید کرد که به بازیکنانش گفته است از بازی فوتبال لذت ببرند و به چیز دیگری فکر نکنند.

کی روش با اشاره به قدرت تیم ملی  آمریکا که "شامل عناصر و بازیکنان قدرتمندی است که در بزرگترین باشگاه های اروپایی بازی می کنند" اذعان کرد، اما در ادامه هم تاکید کرد که "به توانایی بازیکنان ایرانی برای کسب یک نتیجه مثبت اطمینان دارد."

عملکرد ایران پس از شکست 6 بر 2 در دیدار اول مقابل انگلیس به طرز چشمگیری چشمها را به خود خیره کرد و با دو گل در بازی دوم به پیروزی تاریخی مقابل ولز دست یافت.

بازی ایران و آمریکا

از سوی دیگر، گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا، نیز از خارج شدن فضا از ماهیت ورزشی آن خودداری کرد و در نشست خبری قبل از بازی تاکید کرد که بازیکنان به سیاست فکر نمی کنند، ما برای فوتبال اینجا هستیم. "

برهالتر با ابراز اطمینان از تمایل اعضایش به ارائه بهترین های خود، تاکید کرد که همه بازیکنان "می خواهند راه خود را در جام جهانی ادامه دهند و از دور دوم خارج نشوند."

تیم آمریکا پس از تساوی با ولز و انگلیس فقط دو امتیاز کسب کرده است.

در همین گروه و در همان ساعت و در دیدار همزمان انگلیس برای کسب مقام اول این گروه باید مقابل ولز پیروز شود و برای صعود به دور دوم یک تساوی برای این تیم کافی است.

"سه شیرها" در حالی وارد این بازی می شوند که ستاره های قدرتمند باشگاه های "لیگ جزیره" را در اختیار دارند و می خواهند تا با پیروزی صعود خود به عنوان تیم اول را قطعیت بخشند.

در طرف مقابل، تیم ملی ولز اما برای آخرین شانس بازی می کند و تمام امیدشان این است که بعد از چهره رنگ پریده ای که در آخرین بازی با ایران نشان دادند، به یک شگفتی دست یابند یا حداقل اثر مثبتی در این جام جهانی از خود به جای بگذارند.

گرت بیل ستاره تیم ملی ولز در بیانیه ای قبل از بازی به نتایج و سطح متوسط ​​تیمش در دو بازی اخیر اشاره وتاکید کرد که هم تیمی هایش مصمم هستند این تصویر را پاک کنند و با چهره ای قوی مقابل انگلیس ظاهر شوند.

تیم ملی ولز رکورد بدی در شکست مقابل انگلیس دارد و آخرین بازی دو تیم در سال 2020 و در چارچوب دوستانه بود که با شکست 0-3 به پایان رسید.

سنگال در مقابل یک فرصت طلایی است

سنگال با شکست 3-1  قطر در دور قبل، تمام امیدهای خود را زنده کرد تا برای دومین بار در تاریخ خود به دور دوم جام جهانی صعود کند، اما اینبار با اکوادور روبرو خواهد شد که آمادگی خیلی خوبی از خود برای این مسابقات نشان داده است.

"شیرهای ترانگا" با مسلح شدن به روحیه بالای بازیکنان خود که در بزرگترین لیگ های اروپایی می درخشند ، در این جام جهانی  به دنبال درخشیدن هستند.

آلیو سیسه سرمربی سنگال با تایید توانایی بازیکنانش برای پیروزی در این دیدار، بر تمایل زیاد آنها برای ادامه راه خود در جام جهانی تاکید کرد، اما از سوی دیگر به سختی کار در مقابل ملی پوش اکوادور نیز اشاره کرد.

سیسه در نشست خبری قبل از بازی گفت: "تیم ملی اکوادور بسیار قوی است، اما ما تیم قدرتمندی داریم. درست است که تحت فشار هستیم، اما می دانیم چگونه بر آن غلبه کنیم."

از سوی دیگر، برای حضور والنسیا ستاره و بهترین گلزن تیم ملی اکوادور پس از آسیب دیدگی شدید از ناحیه زانو در بازی قبلی مقابل هلند، تردیدهایی وجود دارد.

خوساوو آلفارو سرمربی آرژانتینی تیم ملی اکوادور گفت که والنسیا از مصدومیت رنج می برد اما اصرار به حضور در این دیدار دارد .

شایان ذکر است که تیم های اکوادور و هلند هر کدام با 4 امتیاز صدرنشین گروه اول هستند و سنگال با 3 امتیاز در رده سوم و قطر بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارند.

در دیگر بازی در همین گروه، تیم ملی هلند به دنبال کسب دومین برد خود مقابل تیم ملی قطر است تا صعود خود به دور دوم را به عنوان سرگروه قطعی کند و عنابی پوشان قطر آرزو دارد با خاطره ای بهتر از دو شکست قبلی خود و همچنین با عملکردی بهتر از جام جهانی خداحافظی کند.