ابراهیمی: کی روش دستاوردی برای تیم ملی فوتبال نداشته است

ناصر ابراهیمی مربی اسبق فوتبال درباره  شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی آمریکا و حذف از جام جهانی 2022 قطر اظهار کرد: فوتبال ایران بعد از نسل علی دایی، علی کریمی و خداداد عزیزی رشد نکرده است، چرا که در دست دلالان افتاده و در اختیار مربیان سازنده نیست.

او ادامه داد: ما هر سال مدیر و مربی  در فوتبال خود عوض می‌کنیم و برنامه بلند مدت نداریم و برنامه کوتاه مدت را در دستور کار قرار می‌دهیم. بازی با آمریکا از حساسیت خاصی برخوردار بود و ما با یک تساوی هم می‌توانستیم به دور بعد جام جهانی برویم، اما شکست خوردیم.

کی روش در فوتبال ایران دستاوردی نداشته است 

ابراهیمی بیان کرد: کی روش در ۸ سال گذشته در فوتبال ایران دستاوردی نداشت و حتی نتوانست تیم ملی را قهرمان آسیا کند و در تیم‌های ملی کلمبیا و مصر هم موفق نبود،  اما مهدی تاج زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال شد این مربی را دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب کرد و در نهایت دیدیم که این بار هم با این مربی نتوانستیم به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنیم.

بازی مستقیم تیم ملی برابر آمریکا کارساز نبود 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال ایران در نیمه اول برابر آمریکا خوب بازی نکرد و حریف به هدف خود رسید و گل به ثمر رساند، اما در نیمه دوم برتری با ایران بود و  ملی پوشان بازی مستقیم را در دستور کار قرار دادند و از قدرت دفاع‌های چپ و راست تیم ملی در این بازی استفاده نشد  که مدافعان آمریکا توپ‌ها  را به خوبی دفع کردند. مهدی طارمی بیشتر روی ضربات  فنی گلزنی می‌کند، اما بیشتر توپ‌ها به طور مستقیم ارسال می‌شد که او نتوانست استفاده کند. این تاکتیک تیم ملی تا پایان بازی ادامه داشت و اگر بازی همین طور ادامه پیدا می‌کرد باز هم به گل نمی‌رسیدیم.

برای حفظ کی روش باید به تاج دست مریزاد بگوییم 

او درباره اینکه به نظر می‌رسد کی روش تا جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است، گفت: بله، قرارداد سنگین با این مربی بسته شده است و می‌خواهند تا جام ملت‌های آسیا نگهش دارند که یک دست مریزاد به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال باید بگوییم.

اعتقادی به تاج و کی روش ندارم 

ابراهیمی درباره اینکه به نظرش باید کی روش همچنان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باشد، گفت: من اعتقادی به تاج و کی روش ندارم چرا که آن‌ها دستاوردی برای فوتبال ایران نداشتند و حالا می‌خواهند تیم ملی ایران را قهرمان آسیا کنند که با این وضعیت بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ بدهد.

خط هافبک ضعیف ترین عملکرد در جام جهانی نداشت 

کیروش1

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: کی روش  با بازیکنان قبلی خود رفاقت داشت و همان نفرات را به جام جهانی قطر برد. خط هافبک تیم ملی فوتبال ضعیف‌ترین عمکلرد را داشت و بازیکن طراح نداشتیم که مهاجمان را به خوبی تغذیه کند. اگر همانند بازی با ولز حمله می‌کردیم این امکان وجود داشت که برابر تیم آمریکا موفق باشیم، اما عمق دفاع حریف را نشانه گرفتیم که موفق نبودیم.

او درباره  پیش بینی اش از آینده فوتبال ایران بیان کرد: در حال حاضر بازیکنان تیم ملی فوتبال روحیه خود را به خاطر حذف از جام جهانی از دست دادند و این سئوال را باید از مهدی تاج سئوال کنید که چه برنامه‌ای برای آینده دارد.