ساپینتو، استراماچونی نمی‌شود

استقلال شرایط ویژه ای دارد، علی فتح‌الله‌زاده به بازیکنان این تیم قول داده که تا شنبه هفته آینده میزان دریافتی همه آنها از بابت قراردادهای این فصل خود را به سقف ۴۰ درصد برساند. از طرف دیگر، بحث‌هایی در رابطه با عدم دریافت به موقع دستمزد مربیان نیز مطرح شده است به این موارد باید دغدغه فوق العاده بزرگی به نام پرونده استراماچونی و البته بحث احتمال جدایی محمد محبی را نیز افزود. همه این موارد در حالی مطرح می‌شود که کمتر از دو هفته دیگر آبی‌پوشان باید دربی پایتخت را برگزار کنند به همین خاطر دیروز سراغ محمد مومنی رفتیم و با این عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال پیرامون تمام موارد فوق به صورت صریح و شفاف صحبت کردیم. مومنی در پاسخ به سوالات خبر ورزشی حرفهایی بسیار خواندنی بر زبان آورد که با هم مرور می‌کنیم:

نگاه ویژه به دربی

اینکه بگوییم شمارش معکوس برای دربی پایتخت آغاز شده، چندان زیبنده باشگاه بزرگ استقلال نیست چون بسیاری از بازیکنان ما قبلا هم مقابل پرسپولیس بازی کرده‌اند و کادر مدیریتی باشگاه نیز این شرایط را قبلا تجربه کرده اند. کادر فنی نیز در داخل و خارج از کشور کاملاً با مفهوم دربی آشنا هستند و این فضا را دیده‌اند. البته همه این موارد اصلاً به معنای آن نیست که مسابقه را جدی نمی‌گیریم. اتفاقاً با برای بازی با پرسپولیس هم برنامه داریم و هم نگاه ویژه‌ای معطوف کرده ایم. در رابطه با امور فنی که قطعاً مربیان عزیز زحمت کار را می‌کشند و پیرامون کارهای مدیریتی هم مطمئن باشید همه ما کنار آقای فتح الله زاده شبانه روزی تلاش خواهیم کرد.

روی زمین نماندن حرف مدیر عامل

علی فتح الله زاده انصافاً شبانه روز برای حل مشکلات مالی باشگاه تلاش می‌کند. البته اصلا منکر این نیستیم که استقلال دغدغه مالی دارد ولی همه ما کنار دست مدیر عامل محترم باشگاه تلاش خواهیم کرد تا حرفی که ایشان به بازیکنان برای پرداخت مطالبات آنها قبل از بازی با پرسپولیس زده است، روی زمین نماند و قولش جنبه عملی پیدا کند.

اگر حسینی بازی می‌کرد

قبل از هر چیز بگویم که اصلاً منکر توانایی‌های علیرضا بیرانوند عزیز نیستم. ایشان بازیکن ملی ماست و دلم می‌خواهد هر چه سریعتر سلامتی خود را به طور کامل باز یابد. در همان مسابقه با انگلیس وقتی مصدوم شد هم من به همراه میلیونها استقلالی برایش نگران بودیم ولی این بحثی که الان با شما مطرح می‌کنم کاملاً فنی است. من خودم فوتبال بازی کرده‌ام و می‌دانم وقتی یک بازیکن مصدوم می‌شود، پس از اینکه دوباره به میدان برمی‌گردد تا مدتی ترس مصدومیت همراه با او باقی خواهد ماند به همین خاطر همانطور که قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی در گفت‌ئگو با خبر ورزشی صراحتاً تاکید داشتم سید حسین حسینی توانایی بازی کردن در جام جهانی را دارد و باید به میدان برود، حالا هم می‌گویم اگر حسین حسینی برابر آمریکا بازی می‌کرد مطمئن هستم که مسابقه را نمی‌باختیم. این حرف اصلا به معنای کتمان توانایی‌های بیرانوند نیست او هم قطعاً زحمات خود را کشید ولی در صحنه منجر به گل، به خاطر ترس از مصدومیت که به طور طبیعی در وجود بازیکنی که تازه از کمند آسیب‌دیدگی رها شده وجود دارد، درون محوطه شش قدم خروج نکرد و این مسئله در گلزنی حریف نقش مهمی داشت. اتفاقاً بیرانوند در شش قدم معمولاً خیلی خوب عمل می‌کند ولی در آن صحنه همانطور که گفتم به خاطر ترسی که به وجود آمده بود، نتوانست نمایش خوبی داشته باشد. اگر حسینی بازی می‌کرد مطمئن باشید آمریکا تا صبح روز بعد هم نمی‌توانست به ما گل بزند. البته آمریکا تیم خیلی خوبی بود ولی تا قبل از این که داخل محوطه جریمه ما بیاید. شما دقت کنید و ببینید این تیم تا قبل از اینکه به ما گل بزند درون محوطه جریمه ما موقعیت چندانی خلق نکرده بود.

تفکرات تاریخ مصرف گذشته

در رابطه با روزبه چشمی‌هم من معتقدم این بازیکن می‌توانست برابر آمریکا بازی کند چون در مسابقه با ولز گل فوق‌العاده حساسی به ثمر رسانده بود ولی کارلوس کی‌روش اینطوری فکر نمی‌کرد به نظر من بهتر بود سردار آزمون هم در نیمه دوم بازی با آمریکا به میدان فرا خوانده می‌شد تا از تحلیل رفتن قوای جسمانی مدافعان حریف به بهترین شکل ممکن استفاده شود اما کی‌روش او را از ابتدا در ترکیب ثابت گذاشت و همه دیدیم که هیچ ارتباطی میان سردار و طارمی در خط حمله برقرار نشد.

در بازی با آمریکا مهرهای مثل وحید امیری می‌توانست خیلی به ما کمک کند. اگر ابوالفضل جلالی نیز از ابتدا به میدان فرا خوانده می‌شد قطعاً تیم را بالاتر می‌برد اما هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد. متاسفانه تفکرات تاریخ مصرف گذشته به تیم ملی لطمه زد.

دردسرهای استراماچونی

نگرانی هواداران استقلال از بابت قضیه آندره استراماچونی را کاملاً درک می‌کنم. باور کنید ما هم مثل آنها نگران هستیم و اصلا اینطوری نیست که دست روی دست بگذاریم تا زمان بگذرد .من به مردم قول می‌دهم هیچ کوتاهی برای حل این مشکل صورت نمی‌گیرد و البته تا الان هم نگرفته است .قرار بود طلب استراماچونی پرداخت شود ولی تاکنون این کار انجام نشده و حالا دردسرساز شده است البته مدیران قبلی هم زحمت خود را کشیده اند ولی به هر حال حالا باید در اولین فرصت پرونده استراماچونی را ببندیم و از وزارت محترم ورزش و شخص وزیر می‌خواهیم همانطور که قبلاً به کمک استقلال و پرسپولیس آمده اند، باز هم با استفاده از راهکارهای قانونی کمک حال ما شوند متاسفانه این آقای استراماچونی کلا چهارماه در استقلال بود اما به اندازه ۴۰ سال برای ما دردسر ایجاد کرده است.

تفاوت ساپینتو با استراماچونی

هواداران استقلال از یک بابت خیالشان جمع باشد من در این چند ماه که ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال شده است او را شخصیتی کاملاً خونگرم و دلسوز دیده‌ام که دغدغه استقلال را دارد. البته کاملاً طبیعی است که به محض تزریق پول به استقلال باید مطالبات مربیان هم مانند بازیکنان پرداخت شود ولی ساپینتو آدمی‌نیست که برای استقلال مثل استراماچونی شود .این را هم بگویم در روزهای آینده با تلاش آقای فتح الله زاده و هیئت مدیره شرایط مالی باشگاه بهتر از گذشته خواهد شد.