عجیب اما واقعی؛ داور دیدار رده‌بندی جام جهانی ایرانی است!

دو تیم کرواسی و مراکش با قبول شکست برابر حریفان خود، روز شنبه ۲۶ آذر در دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت. جاسم عبدالرحمن قطری که به عنوان داور این مسابقه انتخاب شده، اصلیتی ایرانی دارد و ریشه خانواده پدری او به بندرعباس و جنوب ایران برمی‌گردد. براین اساس گفته می‌شود پدربزرگ جاسم در بندرعباس به دنیا آمده است اما بعد از مدتی راهی قطر شده و در آنجا کار خود را آغاز کرده است.

عجیب اما واقعی؛ داور دیدار رده‌بندی جام جهانی ایرانی است!

از مهمترین قضاوت‌هایی که او انجام داده میتوان به جام جهانی فوتبال زیر بیست ساله‌ها در سال ۲۰۱۷ و همچنین دیدار لیورپول و فلامینگو در جام باشگاه‌های جهان اشاره کرد. این داور ۳۵ ساله بازی پرسپولیس و اولسان هیوندای در مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرد که با شکست دو بر یک پرسپولیس برابر حریف کره‌ای همراه بود.

جاسم عبدالرحمن اولین تجربه خود در جام جهانی را با قضاوت دیدار آمریکا و ولز آغاز کرد و حالا بازی رده‌بندی، دومین مسابقه او خواهد بود. در حالت کلی کارنامه جاسم عبدالرحمن نشان می‌دهد او بهترین داور کشور قطر است اما نباید فراموش کرد که میزبانی قطر از جام جهانی ۲۰۲۲ در انتخاب جاسم به عنوان داور رده‌بندی تاثیرگذار بوده است.