پشت‌پرده نیمکت‌نشینی ستاره استقلال

عارف غلامی مدافع میانی ثابت استقلال طی هفته‌های گذشته دچار آسیب‌دیدگی شد و چند روزی با تیم تمرین نکرد. با این حال طی چند روز قبل غلامی به تمرینات گروهی استقلال اضافه شد و استقلالی‌ها امیدوار بودند که این بازیکن تاثیرگذار را در دربی داشته باشند.

در آخرین جلسه تمرینی آبی‌ها قبل از دربی غلامی دوباره احساس درد کرد تا حضورش در دربی منتفی شود.  با توجه به غیبت غلامی، پیشبینی می شد سیاوش یزدانی جانشین او شود ولی این اتفاق رخ نداد.

به غیر از سیلوا و غلامی که مدافعان فیکس استقلالی‌ها در این فصل بودند، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی هم به عنوان مدافع میانی در استقلال حضور دارند ولی در اکثر بازی‌های این فصل استقلال شاهد زوج سیلوا و غلامی بودیم. یزدانی درحالی انتظار داشت که در غیاب غلامی در ترکیب استقلال قرار بگیرد که در طی چند هفته گذشته عملکرد خوبی در تمرینات داشت و حتی در بازی دوستانه مقابل نفت مسجد سلیمان هم در ترکیب ثابت تیمش قرار داشت.

با این حال ساپینتو تصمیم گرفت با نیمکت نشین کردن یزدانی، از مرادمند در دربی استفاده کند. اما پشت پرده این تصمیم ساپینتو چه بود؟ آنطور که شنیدیم قبل از بازی ساپینتو دقایقی با یزدانی صحبت کرد و به او دلایل نیمکت نشینی اش را توضیح داد. سرمربی پرتغالی استقلال به مدافع تیمش گفت دلیل اینکه مرادمند را به او ترجیح داده، به سرعت بالای مهاجمان و وینگرهای پرسپولیس برمی گردد.

در غیاب لوکادیا و دیاباته، یحیی گل محمدی امید عالیشاه و مهدی ترابی را در خط حمله قرار داد که هم سرعتی هستند و هم تکنیکی. از نظر ساپینتو سرعت مرادمند بیشتر از یزدانی بود و این احتمال وجود داشت که سیاوش در کورس‌ها جا بماند. البته با وجود این عقیده ساپینتو، مرادمند هم چند بار جا ماند و مقابل مهاجمان پرسپولیس عملکرد فوق العاده ای نداشت.

یزدانی که در این فصل اصلا برای استقلال به میدان نرفته، خیلی امیدوار بود در دربی بازی کند و بتواند خودش را دوباره نشان دهد. اتفاقی که رخ نداد و سیاوش بعد از بازی هم بسیار ناراحت بود. عصبانیت و ناراحتی یزدانی کاملا در صورت او مشخص بود و به نظر می رسد، این بازیکن که تا همین سال گذشته عضوی از تیم ملی بود، به انتخاب چهارم و آخر ساپینتو تبدیل شود.