حل اختلافات اسطوره برزیل با پله

روماریو ، اسطوره برزیلی اختلافات خود با پله را کنار گذاشته تا برای او آرزوی سلامتی کند، چرا که وضعیت سلامتی پله همچنان رو به وخامت است.

اسطوره برزیل از سپتامبر 2021 با سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می کند. پس از وخیم تر شدن وضعیت او در هفته های اخیر، پله مجبور شد برای مراقبت های بیشتر در بیمارستان بماند.

او کریسمس را نیز در بیمارستان گذراند و خانواده‌اش در کنار تخت او جمع شده بودند تا ضمن اطلاع از آخرین وضعیت سلامتی‌اش، زمانی را با او بگذرانند.

چهره‌های مشهور سرتاسر جهان برای این اسطوره دنیای فوتبال آرزوی سلامتی کرده اند و روماریو آخرین نفر است که به این جمع اضافه شده است.

روماریو 56 ساله در مصاحبه ای کوتاه به شبکه برزیلی "ge.globo" گفت: پادشاه، بهتر شو. تمام دنیا وضعیت تو را دنبال می کنند و برای سلامتی تو دست به دعا هستند. امیدوارم بهتر شوی! قلبت را می بوسم.
سخنان او مورد استقبال هواداران فوتبال در سراسر برزیل قرار گرفت، آنها خوشحال بودند که این زوج اختلاف خود را کنار می گذارند، زیرا سال های طولانی بود که روماریو و پله در یک اختلاف بزرگ قرار داشتند.
در سال 2007، زمانی که پله خواستار بازنشستگی مهاجم سابق بارسلونا شده بود، روماریو نیز اظهارات تندی را علیه اسطوره برزیل به زبان آورده بود و پله را "شاعری که صحبت نمی‌کند" توصیف کرد، این دو وارد جنگ لفظی شدند و پله بعداً به روش خود به آن پاسخ داد.
پله گفت: افراد زیادی هستند که واقعاً نمی دانند چه می خواهند و به سادگی به گذشته افراد حمله می کنند. اما من یک کاتولیک هستم و معتقدم که خدا همیشه نادان ها را می بخشد، بنابراین من نادان ها را می بخشم.

روماریو و پله در دوران حرفه‌ای خود گل‌های زیادی به ثمر رساندند و دو نفر از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های برزیلی به شمار می روند که اختلاف آنها، باعث شکافی دردناک برای هواداران شده بود.

در مورد سلامت پله، پزشکان اعلام کرده اند که سرطان او این هفته پیشرفت کرده است و او اکنون به مراقبت های مربوط به اختلال عملکرد کلیه و قلب نیاز دارد.

خانواده او در روزهای اخیر تصاویری از خود را بر بالین پله به اشتراک گذاشته اند و به بهبودی در چند هفته آینده خوش بین هستند.