اورساتوی بهترین داور جام جهانی ۲۰۲۲ شد

دانیله اورساتو برنده پنجمین دوره جایزه بین المللی جولیو کاماپاناتی شد. جایزه‌ای که به صورت مجزا، به بهترین داور جام جهانی و همچنین بهترین داور جام ملت‌های اروپا داده می‌شود.

دانیله اورساتو که در رقابت‌های جام جهانی دیدار افتتاحیه میان قطر و اکوادور و همچنین ۲ مسابقه آرژانتین برابر مکزیک و کرواسی را قضاوت کرد و به عنوان بهترین داور جام جهانی قطر انتخاب شد. در رده دوم مارسینیاک، داور بازی فینال بین آرژانتین و فرانسه قرار دارد.

اورساتو دومین داور ایتالیایی است که در جام جهانی به عنوان بهترین داور انتخاب می‌شود. او قرار است جایزه خود را در سال جدید میلادی و در شهر میلان دریافت کند.

پیش از این، ریتزولی دیگر داور ایتالیایی توانسته بود به عنوان بهترین داور جام جهانی ۲۰۱۴ و همچنین یورو ۲۰۱۶ انتخاب شود. جولیو کامپاناتی، داور مشهور و ایتالیایی است که به مدت ۱۸ سال ریاست اتحادیه داوران ایتالیا را برعهده داشت و پس از مرگ او در سال ۲۰۱۳، این عنوان برای انتخاب بهترین داوران جام جهانی و رقابت‌های یورو تدارک دیده شده است.

اورساتوی بهترین داور جام جهانی ۲۰۲۲ شد

لازم به ذکر است که جایزه بهترین داور جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به پیتانای آرژانتینی رسید و در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ نیز این عنوان به کویپرز هلندی رسیده بود.