کری‌خوانی دوباره بیرانوند برای رونالدو

علیرضا بیرانوند ستاره پرسپولیس در بازی مقابل گل گهر می‌گوید گرفتن پنالتی کاپیتان حریف کار خدا بود.

پرسپولیس در یک بازی سخت و نفسگیر موفق شد با دو گل گل گهر را در سیرجان شکست دهد و در آستانه قهرمانی نیم فصل قرار بگیرد. بدون شک ستاره این بازی علیرضا بیرانوند گلر شماره یک پرسپولیس بود که در همان اوایل بازی موفق شد ضربه پنالتی امین پورعلی کاپیتان حریف را به زیبایی مهار کند و به نوعی پرسپولیس را در بازی نگه دارد. حتی بعد از بازی مقابل گل گهر هم یحیی گل محمدی به خاطر درخشش علیرضا، به صورت ویژه از گلر تیمش تشکر کرد و گفت این پیروزی مهم را مدیون بیرانوند هستیم. علیرضا که در جام جهانی ۲۰۱۸ و با گرفتن پنالتی فوق ستاره‌ای مثل رونالدو حسابی سر زبان‌ها افتاد و تبدیل به یک چهره بین المللی شد، بار دیگر هنر خود را در گرفتن پنالتی به رخ کشید و این بار در یک بازی باشگاهی موفق به گرفتن پنالتی شد. با علیرضا در خصوص گرفتن پنالتی در بازی با گل گهر، آمدن رونالدو به فوتبال آسیا و سایر مسائل گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

کری‌خوانی دوباره بیرانوند برای رونالدو

یکبار دیگر هنر خودت را در پنالتی گرفتن نشان دادی. در این خصوص صحبت کن

در مورد گرفتن پنالتی در بازی با گل گهر فقط می‌توانم خداراشکر کنم که به من کمک کرد تا بتوانم برای تیمم مفید باشم. فقط کار خدا بود که من توانستم پنالتی بگیرم و در واقع وظیفه‌ام را انجام دادم. خداراشکر بعد از گرفتن پنالتی شرایط بازی به نفع ما تغییر کرد و در پایان هم به یک برد بسیار مهم رسیدیم.

بعد از بازی هم یحیی گل محمدی حسابی از تو تشکر کرد و گفت این برد را مدیون علیرضا هستیم. در این خصوص چه صحبتی داری؟

آقا یحیی مثل برادر بزرگتر من است و خیلی لطف دارد. باز هم می‌گویم کار خدا بود و خوشحالم توانستم به پرسپولیس کمک کنم. این پیروزی سهم کل تیم است و همه اعضای پرسپولیس چه بازیکنان، چه کادر فنی و چه سایر نفرات کنار تیم  در این پیروزی سهیم هستند.

بهترین پنالتی که در دوران فوتبالت گرفتی کدام بود؟

خب پنالتی گرفتن برای یک گلر ارزش زیادی دارد و باعث می‌شود همه در موردش حرف بزنند و کلا امتیاز بزرگی به حساب می‌آید. همه پنالتی‌های که گرفتم یادآور خاطرات زیادی است و هرکدام لذت خاص خودش را داشت. با این حال به لحاظ اهمییت و سطح بازی خب به طور طبیعی پنالتی گرفتن در جام جهانی و آن هم در مقابل یکی از بهترین بازیکنان جهان چیز دیگری است و تا سال‌ها در ذهن می‌ماند.

خیلی‌ها معتقدند یک بازی ۶ امتیازی را بردید. نظر تو چیست؟

بله دقیقا همینطور است. گل گهر با امیرقلعه نویی تیم بسیار خوبی شده و یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود. بازی سختی در سیرجان داشتیم و باید بگویم در شروع کار هم حریف بهتر از ما بود. هرچه از بازی گذشت ما مسلط شدیم و توانستیم بهتر کار کنیم. ۲ گل بسیار زیبا هم زدیم و خداراشکر موفق شدیم از یک بازی سخت دست پر بیرون بیاییم.

با توجه به توقف استقلال و شکست سپاهان گام بلندی برای قهرمانی در نیم فصل برداشتید

ما اصلا کاری به نتایج بقیه تیم‌ها نداریم. فقط کار خودمان را می‌کنیم و روی بازی‌های خودمان تمرکز کزدیم. باید بازی به بازی پیش برویم و برای هر مسابقه استراتژی خوبی داشته باشیم. ضمن اینکه در نیم فصل جام نمی‌دهند و قهرمانی در نیم فصل درست است که به لحاظ روحی به تیم کمک می‌کند ولی تنها چیزی که شخص من را راضی می‌کند، قهرمانی در پایان فصل و لمس جام قهرمانی خواهد بود. در واقع کل تیم ما چنین طرز فکری دارد و تا قهرمانی مان در لیگ مسجل نشده، دست از تلاش و جنگیدن برنمی‌داریم.

برخلاف دربی در دو بازی اخیر از گارد محافظ بینی استفاده نکردی. دلیلش چه بود؟

خیلی با محافظ راحت نیستم و دوست داشتم بدون گارد به کارم ادامه دهم. خداراشکر الان وضعیت بینی‌ام خوب است و مشکل خاصی ندارم. به امیدخدا هرچه بگذرد شرایطم بهتر خواهد شد و امیدوارم دیگر مشکلی به وجود نیاید.

به نظرت در این چند مسابقه که بدون لوکادیا برگزار کردید. جای خالی او حس شد؟

ببینید، قصه لوکادیا تمام شد. او بنابر هر دلیلی نخواست با ما ادامه بدهد و باید به تصمیمش احترام گذاشت. هرچه که بود تمام شد و او دیگر عضوی از پرسپولیس نیست.

اتفاقی است که دیگر رخ داده و ما نمی‌توانیم برای رفتن یک بازیکن زانوی غم بغل بگیریم و غصه بخوریم. پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی دارد. لوکادیا فوتبالیست خوب و گلزنی بود ولی ما در دربی و یا بازی مقابل گل گهر  هم دیدیم که بازیکنان دیگر تیم هم عالی هستند. تیم خوبی داریم و با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم. در این چند بازی  ثابت کردیم که بدون لوکادیا هم می‌توانیم مدعی قهرمانی باشیم.فراموش نکنید که در همین بازی مقابل گل گهر دو بازیکن جوان تیم ما گلزنی کردند. ستاره‌های جوان و باتجربه زیادی در تیممان داریم و همین بازیکنان بهترین نمایش‌ها را خواهند داشت. ضمن این‌که کادرفنی و باشگاه هم قطعا برنامه‌ای برای جانشین او دارند و امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد.

کریستیانو رونالدو با کلی افتخار تیمی و فردی راهی فوتبال عربستان شد و به النصر پیوست. نظرت در این رابطه چیست؟

به نظرم فوتبال عربستان کار بزرگی انجام داد که توانست چنین بازیکنی را راضی کند. نمی‌شود به رونالدو ایراد گرفت چون پول وحشتناکی به او پیشنهاد دادند. به نظرم حضور رونالدو به فوتبال عربستان اعتبار می‌دهد. آن‌ها هدفشان این بود که فوتبالشان را در کانون توجهات قرار دهند و نگاه کل دنیا را به سمت خودشان بیاورند. من فکر می‌کنم در کارشان موفق بودند.

از وقتی رونالدو به فوتبال آسیا پیوسته، خیلی‌ها از تقابل احتمالی دوباره تو و رونالدو در لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده حرف زدند. نظر خودت در این رابطه چیست؟

خب من کلا تقابل با بازیکنان بزرگ دنیا را دوست دارم و اگر فرصتی به وجود بیاید که بار دیگر مقابل رونالدو قرار بگیرم، استقبال می‌کنم. دفعه قبلی تقابل من و رونالدو خاطره انگیز شد و گرفتن پنالتی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال برای همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند. فعلا همه تمرکزم روی پرسپولیس است تا بتوانیم قهرمان شویم و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و دوباره بتوانیم در بازی‌های بین المللی حاضر باشیم که خیلی به نفع فوتبال ایران است.حالا اگر در آینده هم فرصتی برای تقابل دوباره با رونالدو به وجود آمد که استقبال می‌کنم و اگر هم این اتفاق نیفتاد که کارمان را دنبال می‌کنیم.