ادامه غیبت آمانوف در فهرست استقلال

عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی استقلال یکی از عجیب‌ترین خریدهای این تیم بوده است. هافبک جوان ازبکستانی نیم فصل دوم سال گذشته با نظر فرهاد مجیدی به استقلال آمد. او توانست در ابتدای حضورش نگاه‌ها را به خود جلب کند اما رفته رفته نیمکت‌نشین شد. مجیدی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود آمانوف از نظر بدنی ضعیف است و باید با تمرین بیشتر خودش را برساند. اواخر فصل بود که این بازیکن دوباره برای استقلال به میدان رفت.

با آمدن ریکاردو ساپینتو، آمانوف به همراه ارسلان مطهری در لیست خروج قرار گرفت ولی هر دو بازیکن در آخرین روز نقل‌وانتقالات ماندنی شدند. هافبک ازبکستانی استقلال برخلاف مطهری نتوانست نظر ساپینتو را جلب کند. آمانوف در این فصل تنها یکی دو بازی در لیست ۱۸ نفره قرار گرفته و در سایر دیدارها خط خورده است. او در بازی فردا با تراکتور هم فرصت حضور نخواهد داشت.

ساپینتو چهاردهم شهریورماه در نشست خبری خود درباره عدم بازی کردن آمانوف گفت: «آمانوف چند بازی در سال گذشته برای استقلال انجام داد؟ چند گل زد؟ چند پاس گل داده است؟ وقتی سؤالی می‌پرسید باید آمار او را بدانید؟ چرا درباره امید (حامدی‌فر) یا محمدحسین زواری و آرمان رمضانی سؤال نمی‌پرسید و درباره آمانوف می‌پرسید؟ هیچ وقت نمی‌خواهم فردی صحبت کنم. بازیکنی که درباره‌اش صحبت کردید، در ۶ بازی در لیست بوده و در سه بازی نیز بیرون نشسته است. او صفر گل‌زده و صفر پاس گل داشته است! چرا این سؤال را می‌پرسید؟!»

ادامه غیبت آمانوف در فهرست استقلال

علی موسوی، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال درباره وضعیت آمانوف گفت: هر مربی برای خودش طرز فکری دارد. بازیکن ممکن است از نظر من خوب باشد ولی مربی دیگری او را قبول نداشته باشد. آمانوف از دید ما خوب است و نشان داد که پشت مهاجمان پاس‌های خوبی می‌داد ولی نتوانست خودش را با ریکاردو ساپینتو وقف دهد. این بازیکن باید تلاشش را دو چندان می‌کرد. او و ارسلان مطهری در لیست خروج بودند. مطهری خودش را ثابت کرد ولی آمانوف حتماً کم کار شده که بازی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: آمانوف مسئله‌ای ندارد که تعجب برانگیز باشد. ساپینتو از جایی آمد که شناختی از بازیکنان استقلال نداشت. اگر آمانوف به درد می‌خورد، مربی بازی‌اش می‌داد. در مجموع، این بازیکن انتظارات را برآورده نکرده است. وقتی آمانوف یک نیم فصل نتوانسته خودش را ثابت کند، بهتر است برود چون هم برای خودش خوب است و هم مربی.

بازیکن پیشین استقلال در خصوص نتایج این تیم یادآور شد: استقلال تا قبل از تعطیلات، روند رو به رشدی داشت و هر بازی بهتر شده بود ولی این تعطیلی روند را متوقف کرد. الان هم شرایط مثل ابتدای فصل است و به مرور به حالت اولیه بازمی‌گردد.