سردرگمی هواداران استقلال از اظهارات متناقض

مشکلات و مسائل مالی اکنون باشگاه استقلال را در برزخی عجیب قرار داده و هواداران این تیم با توجه به اخبار مختلف دچار سردرگمی شده‌اند.

روز گذشته جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور مدیرعاملان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان برگزار شد و خروجی این جلسه نتیجه‌ای به جز بیشتر شدن ابهامات حداقل برای هواداران استقلال نداشت.

روز گذشته وزیر ورزش و جوانان کشورمان در پاسخ به آخرین وضعیت باشگاه استقلال اعلام کرد به صورت محرمانه مطلع شده که تا 21 اردیبهشت فرصت رایزنی و مذاکره هست: " استقلال هنوز از آسیا حذف نشده و تا 21 اردیبهشت ماه فرصت دارد. بسته شدن پنجره‌ها ربطی به حذف شدن ندارد. مربوط به بدعهدی و بی انضباطی مالی و... است. فقط پرونده استراماچونی نیست. پرونده‌های دیگری مثل پادووانی و باشگاه الاهلی برای انتقال مهدی قائدی هم هست. قبلا دو باشگاه واگذار نشده بودند. الان مشمول واگذاری هستند و قانون می‌گوید دولت نمی‌تواند کمک کند. راه‌های دیگری را بررسی کردیم. ان‌شاءالله جواب می‌دهد. انسان به امید زنده است. خدا هم گفته توکل کنید. ما هم توکل کردیم و امیدواریم. دلمان می‌سوزد. فرقی ندارد باشگاه اصفهانی، تبریزی یا تهرانی باشد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که راهکاری پیدا شود تا استقلال بماند. بین هیچ تیمی فرق نمی‌گذاریم و هرکاری از دست‌مان بر می‌آید انجام می‌دهیم. به پشتوانه دولت کارهای زیادی کردیم. به قول فوتبالی‌ها تا دقیقه 99 امیدواریم. من هم فکر می‌کردم کار تمام شده، دیروز عزیزی به صورت محرمانه به من گفت تا 21 اردیبهشت فرصت رایزنی و مذاکره و... هست. منتها باید تا 30 فروردین پول استراماچونی پرداخت شود. بعد از آن باید پرونده پادووانی و باشگاه الاهلی حل شود. ان‌شاءالله از آن‌ها تخفیف‌هایی می‌گیریم و برنامه‌هایی داریم. ان‌شاءالله تسویه حساب‌ها را بگیریم. بعد یکی دو کار اداری دارد و با انجام آن‌ها ان‌شاءالله مجوز حرفه‌ای دو باشگاه صادر شود تا آن‌ها را نگه داریم."

با اینحال چند ساعت پس از این اظهار نظر حمید سجادی، محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش پس از جلسه با مدیرعاملان دو باشگاه اعلام کرد حذف استقلال از آسیا قطعی شده است! علاوه بر این اظهارات مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز مبهم بود. تاج در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد حذف استقلال از آسیا روز 31 خرداد اعلام می‌شود که مشخص نیست این صحبت رئیس فدراسیون به این معنی بوده که نتیجه حضور یا عدم حضور آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا روز 31 خرداد مشخص می‌شود یا اینکه او به صورت قطعی اعلام کرد این اتفاق در تاریخ مذکور به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

در این بین اما باشگاه استقلال با توجه به اظهارات معاون حقوقی این باشگاه امیدوار است با مدارک و توضیحاتی که به AFC ارائه کرده و خواهد کرد، بتواند در بازه زمانی 31 فروردین (پایان مهلت بارگذاری تمامی مدارک برای دریافت مجوز حرفه‌ای) تا 25 خرداد (زمان آغاز بررسی مدارک ارسال شده توسط AFC) فرصتی برای تکمیل نقص مدارکش پیدا کند.

با اینحال اعلام حذف استقلال از سوی نماینده مجلس و رئیس فدراسیون فوتبال تناقضی پررنگ با اظهارات نفر اول ورزش کشور است و حالا هواداران استقلال نمی‌دانند واقعا چه اتفاقی خواهد افتاد. چطور ممکن است وزیر ورزش اعلام کند استقلال حذف نشده اما رئیس فراکسیون ورزش مجلس می‌گوید این اتفاق افتاده است؟!

براساس شنیده‌ها، گفته می‌شود در جلسه روز گذشته مجلس، اعلام شده استقلال نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و به نظر می‌رسد دلیل صحبت‌های فروردین هم همین موضوع است. این درحالیست که هنوز کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای که یک کمیته مستقل از فدراسیون فوتبال کشورمان است و مستقیما زیر نظر AFC فعالیت دارد هنوز تشکیل جلسه نداده، به این ترتیب این سوال مطرح می‌شود با وجود اینکه هنوز مدارک ارسالی بررسی نشده است، چگونه در مورد حضور یا عدم حضور یک تیم قاطعانه می‌توان نظر داد؟

در مجموع، مصاحبه‌ها و اظهارات افراد مختلف در برنامه‌های مختلف نه تنها از نگرانی هواداران استقلال کم نکرده بلکه تناقضات گفتاری مسئولان ورزشی کشور و جملات مبهم آن‌ها، استقلالی‌ها را دچار سردرگمی شدید کرده و بهتر است هرچه زودتر در مورد این موضوع یک پاسخ واحد و صادقانه به اهالی فوتبال به خصوص هواداران تیم آبی تهران داده شود.