بررسی شرایط پرسپولیس و استقلال بعد از به ثمر رسیدن یا دریافت گل اول

به نظر می رسد زدن گل اول در دربی پیش رو در برنامه هر دو تیم پرسپولیس و استقلال قرار گرفته است.

 مرور نتایج دو تیم استقلال و پرسپولیس نشان می دهد هر کدام پس از به ثمر رساندن گل اول چه نتایجی گرفته یا پس از دریافت گل اول از حریف چه واکنشی نشان داده اند.

در این گزارش سعی کرده ایم نتایج دو تیم را پس از زدن گل اول بازی در لیگ 22 و همین طور واکنش آن ها را پس از دریافت گل اول از حریف مورد مقایسه قرار دهیم.

وضعیت دو تیم پس از به ثمر رساندن گل اول بازی

مقایسه دو تیم پس از به ثمر رساندن گل اول نشان می دهد پرسپولیس شرایط بهتری دارد و پس از به ثمر رساندن اولین گل بازی نتایج بهتری نسبت به استقلال داشته است. به گونه ای که شاگردان یحیی با کسب میانگین امتیازی ۲.۹، صدرنشین جدول تیم هایی هستند که پس از به ثمر رساندن گل اول به پیروزی رسیده اند و در این جدول اگرچه استقلال نیز میانگین ۲.۹ را کسب کرده اما در رتبه دوم قرار گرفته است.

پرسپولیس در 15 بازی این فصل گل اول را به ثمر رسانده و صاحب 14 پیروزی و یک مساوی شده است. به معنای دیگر شاگردان یحیی گل محمدی در این فصل هیچ گاه پس از به ثمر رساندن گل اول بازی شکست نخورده اند که این آمار بسیار خوبی است. در این 15 بازی پرسپولیس 32 بار گلزنی کرده و 7 گل نیز دریافت کرده تا صاحب تفاضل گل 25+ باشد.

در آن سو استقلال در لیگ این فصل 14 بار گل اول را به ثمر رسانده که در این 14 بازی صاحب 13 برد و یک تساوی شده است. به گونه دیگر استقلال نیز هیچگاه پس از به ثمر رساندن گل اول شکست نخورده اما پرسپولیس در طول فصل یک بار بیشتر در بازی هایش پیش افتاده و به پیروزی رسیده تا جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. ساپینتو و شاگردانش در این 14 بازی 30 بار گلزنی کرده اند و تنها 5 گل دریافت کرده اند تا صاحب تفاضل 25+ باشند.

وضعیت دو تیم پس از دریافت گل اول بازی

بررسی شرایط پرسپولیس و استقلال بعد از به ثمر رسیدن یا دریافت گل اول

شرایط دو تیم پس از به ثمر رساندن گل اول بازی را بررسی کردیم اما وضعیت بی شک همواره چنین نیست و هر کدام از دو تیم ممکن است در دربی پیش رو گل اول را دریافت کنند. از این رو باید دید درصد و احتمال کامبک و بازگشت آن ها به بازی چقدر است.

خلاف بخش قبلی در این بخش استقلالی ها وضعیت بهتری داشته و بعد از سپاهان در رتبه دوم کامبک ها قرار دارند. طبق آمار استقلال در طول این فصل 11 بار گل اول را دریافت کرده که از این تعداد بازی صاحب 3 پیروزی، 2 تساوی و 3 باخت شده است. به معنای دیگر شاگردان ساپینتو در 8 بازی که از حریفان عقب افتاده اند تنها در 3 بازی کامبک زده و به پیروزی رسیده اند و در بقیه بازی ها امتیاز از دست داده اند تا در مجموع با میانگین ۱.۴ امتیازی صاحب 11 امتیاز شود.

در آن سوی میدان پرسپولیس پس از دریافت گل اول با میانگین 1 امتیاز به هیچ وجه وضعیت خوبی ندارد. به گونه ای که شاگردان یحیی در طول فصل 6 بار از حریف گل اول را دریافت کرده اند و در 4 بازی شکست خورده اند تا تنها دو کامبک و پیروزی برای آن ها در لیگ امسال ثبت شده باشد. به معنای دیگر سرخ پوشان تهرانی پس از دریافت گل اول حتی مساوی هم نکرده اند. یا برده اند، یا باخته اند!

در 6 بازی که پرسپولیس از حریفان خود گل اول را دریافت کرده تنها 4 گل زده و 6 بار دروازه اش باز شده تا صاحب تفاضل گل 2- شود. از این روست که زدن گل اول برای یحیی و شاگردانش بسیار مهم است چرا که طبق آمار، پس از دریافت گل اول احتمال شکست آن ها در دربی بیش از مساوی و حتی پیروزی است!

از این رو و طبق این آمار باید دید در دربی پیش رو کدام تیم موفق به زدن گل اول خواهد شد و از سوی دیگر پس از دریافت گل اول هر کدام از دو تیم چه واکنشی به گل حرف خواهند داشت.