دلیل پیروزی پرسپولیس مقابل گل گهر لو رفت

اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد سرخپوشان برابر تیم گل گهر سیرجان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال وصعود به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها  اظهار کرد: به نظرم این بازی ۲ نیمه متفاوت داشت و تیم پرسپولیس در نیمه اول بابرنامه بازی کرد و توانست حریف خود را تحت فشار بگذارد و ۲ گل بزند.

او ادامه داد: به نظرم پاسی که ترابی به عیسی آل کثیر داد و او قبل از گل توانست پشت مدافعان گل گهر خود را برساند از نکات مثبت تاکتیکی این بازی بود. در نیمه دوم بازی شاهد بودیم که تیم گل گهر با تعویض‌های خود سرعت بازپس گیری توپ را بیشتر کرد و از طریق کانال‌های کناری توانستند توپ ارسال کنند که از همین شیوه هم به گل رسیدند. بعد از گل اول هم گل گهری‌ها خیلی فشار آوردند تا گل تساوی را بزنند، اما بیرون رفتن رضا شکاری باعث شد که آن‌ها در گلزنی ناموفق باشند. البته تیم پرسپولیس با تجربه خود توانست بازی را مدیریت کند و بازی را با برد به پایان برساند. علاوه بر این، باید تعویض‌ها زودتر انجام می‌شد تا بازیکنان پرسپولیس از فشار حریف بیرون بیایند.

آشتیانی درباره بازی پرسپولیس برابر تیم هوادار در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اظهار کرد: فکر می‌کنم روی کاغذ بازی راحتی برای پرسپولیس باشد و این تیم می‌تواند برنده بازی شود و انتقام خود را از هوادار بگیرد و شکست یک بر صفر دور رفت لیگ برتر فوتبال را جبران کند و به فینال جام حذفی راه یابد.

پرسپولیس

بازیکن سابق پرسپولیس درباره احتمال تقابل پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی گفت:  اگر این ۲ تیم بتوانند رقبای خود را شکست بدهند به فینال راه می‌یابند.  من نساجی  را تیم مدعی نمی بینم که بتواند استقلال را ببرد و آبی پوشان روی کاغذ شانس برد در این بازی را دارند. به نظرم استقلالی‌ها می‌آیند تا انتقام شکست دربی ۱۰۰ را از رقیب خود بگیرند. البته زمان زیادی تا آن بازی مانده است و باید ببینیم شرایط ۲ تیم در آن زمان به چه صورت است تا نظر بدهیم.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس می‌تواند در هر ۲ جام قهرمان شود، گفت: قهرمانی در دست پرسپولیس است و ۳ بازی خود را باید پیروز شود تا جام قهرمانی را به دست آورد. بازی‌های پایانی لیگ برتر فوتبال حساس است و هر ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان شانس قهرمانی دارند، اما به نظرم سرخپوشان قهرمان لیگ  می‌شوند.

آشتیانی درباره گلزنی عیسی آل کثیر در ۲ بازی متوالی گفت:  رقابتی بین مهاجمان پرسپولیس شکل گرفته است و همین موضوع باعث شده که در فرم خوبی قرار بگیرند. با توجه به اینکه تیم پرسپولیس با تک مهاجم بازی می‌کند هر ۴ مهاجم سرخپوش سعی می‌کنند بهترین عملکرد داشته باشند که عیسی آل کثیر توانسته بهترین مهاجم باشد.