تغییر وزن قهرمان کشتی جهان

میثم دلخانی قهرمان وزن ۶۳ کیلوگرم رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۲۱ و دارنده ۲ مدال نقره و برنز آسیا در همین وزن، قصد دارد امسال در وزن المپیکی ۶۰ کیلوگرم به مصاف حریفان برود تا شانسش را برای کسب مدال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ امتحان کند.

در همین راستا میثم دلخانی، گفت: من قبلاً در ۶۰ کیلوگرم کشتی گرفتم. سال ۲۰۱۸ به امید‌های جهان رفتم و تجربه کشتی گرفتن در این وزن را دارم. وزن سنگینی است و قهرمانان بزرگی در آن حضور دارند که بیشتر آن‌ها هم از همین آسیا هستند.  قرار است دو کشتی گیر مختلف به بازی‌های آسیایی و جهانی اعزام شوند. البته در این باره کادرفنی تیم ملی تصمیم می‌گیرد، اما برای من که فرقی نمی‌کند، مهم کسب مدال طلا در هر دو مسابقه و کسب سهمیه المپیک است.

دلخانی درباره حریفانش برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نیز گفت: تمام مدعیان ۶۰ کیلوگرم برای من قابل احترام هستند، هم محسن‌نژاد و هم علیرضا نجاتی و سابر نفرات. مسئله این است که هر کسی برنده شود، به دوبنده تیم ملی خواهد رسید، واقعاً مهم نیست چه کسی ملی‌پوش می‌شود، مهم این است که ما در این وزن پرچم کشورمان را به اهتزاز دربیاوریم. اگر قسمت شد و من رفتم برای رسیدن به موفقیت با جان و دل تلاش خواهم کرد، اگر هم کشتی‌گیر دیگری ملی‌پوش شد برایش دعا خواهم کرد.

تغییر وزن قهرمان کشتی جهان

دلخانی با اشاره به اینکه انگیزه بسیار فراوانی برای کشتی گرفتن در وزن ۶۰ کیلوگرم و حضور در بازی‌های المپیک دارد، خاطرنشان کرد: بعد از یک سالی که مسابقات جهانی را از دست دادم، واقعاً عطش مسابقه دارم و تشنه کشتی گرفتن هستم. اگر انگیزه نداشتم قهرمان تورنمنت مصر نمی‌شدم، چون این اولین مسابقه من بعد از عمل جراحی بود و با آمادگی خوبی در آن شرکت نکرده بودم. در مصر دو قهرمان جهان را بردم و هم اکنون هم با همه توان برای رسیدن به هدفم تلاش خواهم کرد.