نقشه پرسپولیسی سابق به یحیی گل محمدی برای قهرمانی

فرزاد آشوبی ، بازیکن سابق پرسپولیس و مربی تیم نوجوانان این باشگاه در فصل گذشته، فصل آینده هدایت تیم جوانان را بر عهده خواهد داشت؛ تیمی که هدایت آن بر عهده مهدی عطالو بود و حالا با جدایی او از آکادمی پرسپولیس، آشوبی کار خود را در این رده آغاز خواهد کرد.

آشوبی در این خصوص این تغییر به خبرنگار ما گفت: هم من تمایل داشتم که در یک گروه سنی بالاتر کار کنم و هم‌ محسن خلیلی به عنوان مدیر آکادمی موافق این موضوع بود و در نهایت هم این اتفاق رخ داد. کار کردن با بچه‌های نوجوان برای من خیلی سخت بود، چرا که آنها در گروه سنی بسیار حساسی هستند و تفکرات و ایده‌های من سخت جلو می‌رفت و اجرای آن برای بچه‌ها دشوار بود. البته پیشرفت‌های خیلی خوبی به خصوص در سبک بازی داشتیم ولی هم من و هم آنها اذیت می‌شدیم

وی درباره شرایط و پیشرفت تیم نوجوانان در دوره حضور او توضیح داد: در‌ بحث پیشرفت باید دو جنبه را بررسی کنیم؛ یکی سبک و استایل بازی و عملکرد بچه‌ها و دیگری نتیجه. فکر می‌کنم برنامه ما در سبک و استایل و رشدی که در فوتبال بچه‌ها به بهترین شکل اجرایی شد و از این بابت خیلی خوشحالم که تغییرات مثبت را به وضوح در عملکرد و کیفیت بچه‌ها دیدم اما در بعد نتیجه می‌توانستیم بهتر هم عمل کنیم. البته در مقایسه با دوره‌های گذشته، نتایج ما کاملا قابل دفاع و رو به جلو بود اما در مجموع سطح انتظار من بالا است و فکر می‌کنم با توجه به کاری که انجام دادیم، می‌توانستیم بهتر هم نتیجه بگیریم؛ هرچند مسئولیت اینکه این اتفاق رخ نداد، با من است و حتما تصمیمات و عملکرد من مشکلی داشته‌ است. بچه‌ها تلاش خودشان را کردند و برای آنها در ادامه راه آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم کاری که با هم انجام دادیم، به درد آنها بخورد و در آینده فوتبالی‌شان اتفاقات خوبی را رقم بزند.

 

آشوبی درباره برنامه‌هایی که برای تیم جوانان پرسپولیس در ذهن دارد، گفت: برنامه‌مان این است که تیم خوبی داشته باشیم و بازیکنان بتوانند سبک و فلسفه ما را اجرایی کنند و برای بهترین رتبه مبارزه کنیم. کاملا امیدوار هستم و مرور زمان نشان می‌دهد که در این مسیر چقدر می‌توانیم با قدرت و کیفیت جلو برویم.

او در خصوص جدایی مهدی عطالو از این‌ تیم بیان کرد: آقای عطالو عملکرد خیلی خوبی داشند و نتایج خیلی خوبی هم کسب کردند. ایشان تیم خیلی خوبی را در اختیار داشتند که البته هنر ایشان است که توانستند این تیم خوب را دور هم جمع کنند اما در نهایت مدیریت به این شکل تصمیم گرفت. البته از تیم سال گذشته، بخش بزرگی از بازیکنان وارد رده سنی امید شدند و از بین نفرات باقی‌مانده هم ۵۰ تا ۶۰ درصد از باشگاه جدا شدند و ما تنها چهار یا پنج بازیکن از فصل قبل در اختیار داریم اما این مسائل در فوتبال پایه طبیعی است. ما تلاش می‌کنیم که در وهله اول بازیکنان باکیفیت و شایسته‌ای لباس پرسپولیس را بپوشند و در مرحله بعد به شکلی جلو بریم که نتایج درخوری را برای نام بزرگ پرسپولیس به دست بیاوریم.

سرمربی تیم جوانان پرسپولیس درباره اینکه توجه به تیم‌های پایه می‌تواند باعث پرورش ستاره برای تیم بزرگسالان شود، گفت: این اتفاقی است که باید رقم بخورد و با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس بسیار پر هوادار است، بازدهی این موضوع می‌تواند سریع‌تر هم اتفاق بیفتد. خیلی خوب است که مدیریت باشگاه نگاه قوی و مثبتی به بحث پایه دارد و از طرفی ما هم در آکادمی مدیری داریم که شاید بیشتر از همه ما برای این کار وقت می‌گذارد. همه اینها باعث می‌شود که دورنمای خیلی بهتری برای رشد و پیشرفت تیم‌های پایه پرسپولیس و همچنین تغذیه و معرفی بازیکنان مستعد و سطح بالا به رده بزرگسالان در پیش داشته باشیم. اتفاقی که فصل گذشته افتاد و فکر می‌کنم با ادامه این روند، این مسیر بسیار روشن‌تر طی خواهد شد.

 

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شرایط سرخپوشان در هفته اخیر و صدرنشینی این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر عنوان کرد: اینکه جدول به این شکل نزدیک، سنگین و حساس دنبال می‌شود، از هفته‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود و خوشبختانه شرایط به شکلی رقم خورده که خود پرسپولیس و نتایجش تعیین‌کننده رتبه این تیم است. من فکر می‌کنم پرسپولیس تیم کاملا شایسته‌‌ای برای قهرمانی است و این موضوع از ابتدای فصل قابل مشاهده بود. امیدوارم این دو بازی هم به بهترین شکل ممکن سپری شود و بسیار مهم است که پرسپولیس در دو بازی آینده با کیفیتی خوب و البته آرامش و تمرکزی بالا وارد مسابقات شود. در هفته اخیر دیدم که توجه بیش از حد اعضای تیم استقلال به مسئله‌ای کاملا بی‌ربط به این تیم، مانند محل برگزاری بازی پیکان و پرسپولیس، چه ضربه‌ای به آنها زد و همین موضوع نشان می‌دهد تمرکز بالای پرسپولیس در دو بازی آینده از چه اهمیت بالایی برخوردار است. امیدوارم پرسپولیس با حفظ همین آرامش که اصلی‌ترین عامل موفقیت در دو بازی پیش رو است، در نهایت جام را بالای سر ببرد.

او در خصوص دلایل بازگشت پرسپولیس به صدر جدول توضیح داد: فکر می‌کنم کیفیت و تمرکز در کنار هم می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند. پرسپولیس مدتی از شرایط ایده‌آل و آرمانی خودش دور شد اما دیدیم که تلاش و کیفیت تا چه حد می‌تواند شرایط را تغییر بدهد.

آشوبی درباره بیانیه‌ و مصاحبه‌هایی که طی هفته اخیر علیه پرسپولیس منتشر شده است، گفت: این مسائل سطح پایین و بی‌ارزش هستند و اصلا نیاز به توجه ندارند. اینکه بخواهیم یک تصمیم غیرمنطقی و غیرعقلانی را اجرایی کنیم، اصلا صحیح نیست. پرسپولیس مشکلی برای بازی در استادیوم دستگردی یا هر ورزشگاه دیگری نداشت و تنها به حق، انتظار داشت که بازی با تماشاگر انجام شود؛ همانطور که مسابقه سایر مدعیان با تماشاگر برگزار می‌شد. این تصمیم از ابتدا هم اشتباه بود و اگر قادر به تامین امنیت برای حضور تماشاگر نبودند، چاره‌ای جز برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی نبود. در این بین مصاحبه‌ها و بیانیه‌های سایر باشگاه‌ها هیچ ارزشی ندارد و چیزی که برای پرسپولیس مهم است، تمرکز و آرامش است. اینکه تیم‌های دیگر چه صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، باید کمترین اهمیت را برای تیم پرسپولیس داشته باشد.

او در پایان در واکنش به اینکه برخی معتقدند سپاهان در دو هفته آینده بازی‌های راحت‌تری دارد، گفت: این موضوع در هفته‌های گذشته و در شرایطی که سپاهان صدرنشین بود هم مطرح می‌شد اما فوتبال پر از شگفتی و جذابیت است و هر نتیجه‌ای ممکن است رقم بخورد؛ کمااینکه دیدیم ملوان در شهر اصفهان برابر سپاهان موفق شد نتیجه بازی را تغییر بدهد. من اصلا باوری به این موضوع ندارم و پرسپولیس هم نباید به نتایج سایر تیم‌ها توجه کند. آنها باید روی کار و عملکرد خودشان متمرکز باشند و با حداکثر تلاش و کیفیت و هوشمندی، دو بازی باقی‌مانده را با برتری پشت سر بگذارند.