قوانین جدید فیفا علیه نژادپرستی درفوتبال

شب گذشته در دیدار رئال مادرید و والنسیا ، هواداران اسپانیایی به شدت ستاره برزیلی را مورد هجمه نژادپرستی قرار دادند که این موضوع به بحث اول رسانه‌های فوتبال بدل شد.

پس از اخراج وینیسیوس ، این بازیکن به فحاشی در ورزشگاه و توهین‌های نژادپرستانه واکنش تندی نشان داد و دیگر بازیکنان از اقصی نقاط دنیا نیز به حمایت از او پرداختند.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز طی بیانیه‌ای شدیدا از وینیسیوس حمایت کرد و نوشت که جایی برای نژادپرسیتی در فوتبال وجود ندارد.

اینفانتینو نوشت: حمایت کامل از وینیسیوس را داریم. هیچ جایی برای نژادپرستی در دنیای فوتبال نیست و فیفا در کنار بازیکنانی که مورد هجمه قرار گرفتند و در چنین جایگاهی قرار دارند، خواهد ایستاد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در جریان دیدار والنسیا و رئال مادرید افتاد، به ما نشان داد که موضوع نژادپرستی همچنان بسیار مهم و حیاتی است. برای همین است که در فیفا پروژه 3 بخشی وجود دارد و می خواهد در تمام سطح فوتبال این موضوع را یادآوری کند.

رئیس فیفا نوشت: در ابتدا شما باید مسابقه را متوقف کنید، سپس بازیکنان باید زمین مسابقه را ترک کنند و اگر هواداران به رفتار خود ادامه دادند، باید مسابقه تعلیق و به زمانی دیگر موکول شود. سوم اینکه اگر هواداران به رفتار خود ادامه دادند، 3 امتیاز بازی باید به تیم میهمان و تیمی که مورد هجمه قرار گرفته، داده شود. این قوانین باید در تمامی کشورها و تمامی لیگ‌ها اجرا شود.

به گزارش فارس، شب گذشته ورزشگاه مستایا میزبان هوادارانی شد که به قول آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید 90 دقیقه به وینیسیوس توهین نژادپرستی کردند و صدای حیوان از خود آوردند. این بازیکن نیز پس از بازی، بیانیه‌ای تند علیه لالیگا نوشت و مدعی شد که کشور اسپانیا در برزیل به عنوان یک کشور نژادپرست معرفی شده است. 

بسیاری از بازیکنان رئال مادرید و دیگر بازیکنان مثل امباپه به حمایت از وینیسیوس پرداختند و موضوع نژادپرستی در فوتبال را موضوعی بسیار مهم دانستند.