تصمیم اشتباه یک پرسپولیسی سابق

رضا دهقانی می‌گوید بازیکنان نفت مسجدسلیمان با وجود سقوط، تا هفته پایانی برای حیثیت خودشان و خوشحالی هواداران این تیم تلاش کردند.

رضا دهقانی که سابقه حضور در تیم‌های سپاهان ، نساجی، پرسپولیس و تراکتور را در کارنامه خود دارد، لیگ بیست و دوم را در پیراهن نفت مسجدسلیمان سپری کرد؛ تیمی که در چهار مقطع با تغییرات کادرفنی خود مواجه شد و در نهایت هم در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌ها به لیگ دسته اول سقوط کرد.

دهقانی گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: هر چه که بود، تیم سقوط کرد و دیگر صحبت کردن در این باره خوب نیست اما کم و کاستی‌هایی در پرداختی‌ها و شرایطی که باید برای تیم مهیا شود، وجود داشت. شرایطی که بازیکنان نفت داشتند، برای بازیکنان لیگ یک هم مناسب نبود. مسئولان باید به وعده‌های خود عمل می‌کردند و از نظر سخت افزاری شرایط خوبی فراهم می‌کردند اما این اتفاق رخ نداد. نفت جزو تیم‌های خوب لیگ بود اما همه چیز دست به دست هم داد که سقوط کند.

او در خصوص تغییرات کادرفنی نفت مسجدسلیمان عنوان کرد: رفت و آمد مربیان حتی از مشکلات مالی و امکاناتی هم تاثیرگذارتر بود. تا بازیکن با یک مربی هماهنگ می‌شد و تفکرات او را می‌شناخت، مربی جدید می‌آمد و چند هفته طول می‌کشید تا با او هماهنگ شود. همه اینها زمان‌بر بود و این موضوع هم واقعا در سقوط نفت دخیل بود.

دهقانی تاکید کرد: البته من با هر سه مربی ارتباط خوبی داشتم و از لحاظ فنی هم هر سه مربی‌های خوبی بودند. امیدوارم هم آقای مهاجری و آقای عنایتی و هم آقای اشکش در ادامه مسیر موفق باشند و اتفاقات خوبی برایشان رقم بخورد.

وی درباره شرایط نفتی‌ها پس از قطعی شدن سقوط این تیم توضیح داد: وقتی تیمی سقوط کند، انگیزه‌ها افت می‌کند و تمرین کردن سخت می‌شود اما ما سعی کردیم تا روز آخر برای آبرو و حیثیت خودمان تلاش کنیم و با خاطره‌ای خوب مسجدسلیمان را ترک کنیم اما واقعا مسائلی بودند که اجازه نمی‌دادند تیم نتیجه بگیرد.

دهقانی درباره برد پر گل برابر ملوان در هفته پایانی گفت: درست است که ما سقوط کرده بودیم و از نظر روحی شرایط خوبی نداشتیم اما می‌خواستیم فصل را به خوبی به پایان برسانیم و خوشحالی کوچکی به مردم بدهیم. من هم در روز آخر موفق شدم گل بزنم و پاس گل بدهم. واقعا حیف شد که بازی آخر بود.

او ادامه داد: البته ما در شش هفته ابتدایی شرایط خیلی خوبی داشتیم و حتی بهتر از هفته پایانی بازی می‌کردیم و برابر همه مدعیان خودمان را نشان دادیم اما قول‌هایی دادند که به آن عمل نکردند و از طرفی رفت و آمدهای زیاد هم روی تیم تاثیر گذاشت و این اتفاق رخ داد.

دهقانی با ابراز رضایت از عملکرد خود در نفت مسجدسلیمان گفت: من سعی کردم در همه بازی‌ها عملکرد خوبی داشته باشم و از لحاظ شخصی فصل خوبی را گذراندم و توانستم چند گل و چند پاس گل ثبت کنم اما از لحاظ مالی و تیمی واقعا شرایط بدی داشتیم.

وی در‌باره روندی که در طی دوران فوتبال خود طی کرد و از سپاهان و پرسپولیس و تراکتور به نفت مسجدسلیمان رسید، گفت: تصمیمات اشتباه و مشورت گرفتن از آدم‌های اشتباه باعث این شرایط شد. در مقاطعی اشتباه کردم و اگر در انتخاب‌هایم دقت می‌کردم، شرایط خیلی بهتر می‌شد. بالاخره فوتبال است و پایین و بالا دارد اما باید درس بگیریم و در آینده انتخاب‌های بهتری داشته باشیم.

دهقانی در پاسخ به این سوال که بزرگترین اشتباه او چه بوده است، گفت: ترک پرسپولیس می‌توانست بدترین تصمیمم باشد. می‌توانستم بیشتر صبر کنم و تلاش کنم اما آنجا مصدومیتی داشتم و پس از آن هم شرایطم سخت شده بود و مجبور شدم به جایی بروم که بازی کنم. اما باید مقداری صبر می‌کردم.

او در پایان در خصوص آینده‌اش بیان کرد: قرارداد من با نفت به پایان رسید و چند پیشنهاد خوب دارم که با آغاز پنجره نقل و انتقالاتی یک تصمیم خوب می‌گیرم. شرایط فوتبال ما طوری است که اگر بازیکنی یک فصل خوب داشته باشد، سال بعد اتفاقات خوبی براش رقم می‌خورد. فوتبال بازی لحظه‌هاست و من هم تلاش می‌کنم سال آینده بهترین عملکرد را داشته باشم.