خوان رامون لوپز سرمربی استقلال می شود؟

ایجنت های فعال در فوتبال ایران و ایجنت های ایرانی مقیم دبی رقابت را برای تحمیل سرمربی به استقلال آغاز کرده اند.

در حالی که از داخل تهران یک ایجنت یکی از مربیان خارجی فعال در لیگ برتر را به مدیر استقلال معرفی کرده و ایجنت دیگری مدعی است می تواند یکی از مربیان خارجی اسبق استقلال را با قیمتی ارزان به این تیم برگرداند، از دبی، درست از همان کانونی که ریکاردو ساپینتو به استقلال وصل شد، دو مربی اسپانیایی و ایتالیایی به مجموعه آبی معرفی شده اند.

روبرتو بوردین، سرمربی ایتالیایی، لیبیایی تیم ملی مولداوی که سابقه هدایت باشگاه شریف مولداوی و نفتچی باکو را در کارنامه دارد، قرار است همین امروز به شکل آنلاین با مدیران باشگاه استقلال گفتگو کند.

این مربی سال گذشته قبل از انتخاب حمید مطهری به عنوان سرمربی نساجی، حاضر بود با مبلغی معادل ۲۵۰ هزار دلار به ایران بیاید و با توجه به قیمت ارزانش گزینه مناسبی برای درآمدزایی ایجنت ها به شمار می رود تا او را با پول کم به حضور در ایران راضی کنند و در عوض قرارداد مالی مناسبی به شکل ریالی با باشگاه استقلال ببندند تا هر چقدر هم قیمت دلار بالا رفت متضرر نشوند!

خوان رامون لووز سرمربی استقلال می شود؟


گزینه بعدی خوان رامون لوپز کارو، مربی سرشناس فوتبال اسپانیا است که طی چهار سال گذشته بیکار بوده اما کارنامه فریبنده‌ای دارد. این مربی که سابقه هدایت تیم ملی عربستان در کارنامه‌اش دیده می شود، ۱۸ سال قبل مدت کوتاهی روی نیمکت داغ رئال مادرید نشسته بود. لوپز کارو از سال ۲۰۱۹ فعالیت حرفه‌ای به عنوان سرمربی نداشته و درست به همین دلیل به نظر می رسد به عقد قرارداد ریالی با باشگاه استقلال راضی شود. البته ترفند ایجنت ها این است که خودشان دستمزد این قبیل مربیان را با دلار بپردازند و در عوض قرارداد ریالی دو برابر ارزش واقعی رقم سرمربی با باشگاه استقلال تنظیم کنند!


گفته می شود مدیران باشگاه استقلال که همزمان سه گزینه ایرانی (جواد نکونام، ساکت الهامی و محمد ربیعی) را مدنظر دارند، قبل از آغاز مذاکره با گزینه های ایرانی شرایط جذب سرمربی خارجی با قرارداد ریالی را بررسی می کنند.