خرید ۵۳/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی سپاهان برای این بازیکن؟

 باشگاه سپاهان روز گذشته به صورت رسمی خبر از خرید قطعی پیام نیازمند دروازه بان تیم ملی ایران با قراردادی به مدت ۲ سال داد. نیازمند دو فصل پیش از سپاهان راهی پورتیموننزه پرتغال شد اما نتوانست در این تیم به جایگاه ثابتی دست یابد و ترجیح داد به ایران بازگردد.

نیازمند به همین دلیل فصل قبل به صورت قرضی از پورتیموننزه به سپاهان بازگشت و بعد از جلب رضایت و اعتماد «ژوزه مورایس» سرمربی سپاهان، دستور برای خرید دائمی او صادر شد.

اما مبلغ خرید این دروازه بان ملی پوش که یکی از مهره‌های کلیدی سپاهان در فصل گذشته برای رسیدن به عنوان نایب قهرمانی بود، بسیار عجیب و بالا است.

پیام نیازمند-سپاهان

طبق اعلام رسانه‌های پرتغال، سپاهان برای خرید پیام نیازمند مبلغ ۱ میلیون یورو به باشگاه پورتیموننزه پرداخت کرده است. وب سایت maisfutebol با افشای این رقم نوشت: «پورتیموننزه با استفاده از انتقال نیازمند به تیم نایب قهرمان ایران، یک میلیون یورو به دست می‌آورد.»

همچنین روزنامه اوجوگو با اشاره به خرید ۱ میلیون یورویی سپاهان از باشگاه پرتغالی نوشت: «پیام در فصل اول حضورش در پورتیموننزه پنج بازی انجام داد. تحت پوشش ساموئل، که بعداً پورتو رفت، در نهایت او تیم را ترک کرد تا بتواند منظم‌تر بازی کند. این تصمیم نتیجه داد زیرا در نهایت پیام به عنوان نماینده ایران در جام جهانی قطر حضور داشت. این یک معامله خوب برای پورتیموننزه است که در نتیجه با توجه به استفاده کم از پیام، مبلغ قابل توجهی وارد خزانه خود می‌کند.»

 با احتساب قیمت یورو، سپاهان تنها برای گرفتن رضایتنامه نیازمند مبلغی در حدود ۵۳ میلیارد تومان هزینه کرده است. اگر قرارداد سالانه سپاهان با نیازمند ۱۵ میلیارد هم در نظر گرفته بشود، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فقط برای نیازمند مبلغی نزدیک به ۸۳ میلیارد تومان هزینه کرده است.

این در شرایطی است که سازمان لیگ فوتبال ایران قانون سقف بودجه را برای باشگاه‌ها در نظر گرفته است و تیم‌های اول تا چهارم لیگ برتر اجازه دارند مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه کنند.