قرارداد قلعه‌نویی، مشروط تا جام جهانی ۲۰۲۶/ نتیجه جام ملت‌ها تاثیرگذار است

امیر قلعه‌نویی پس از پایان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جدایی کارلوس کی‌روش از ایران به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد تا ملی‌پوشان را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آماده کند.

احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، امشب در گفتگویی با برنامه شب‌های فوتبالی به این سوال پاسخ داد که مدت زمان قرارداد امیر قلعه‌نویی با فدراسیون فوتبال تا چه زمانی خواهد بود. او در این باره گفت: قرار است تا پایان جام جهانی باشد، اما یک بازبینی هم پس از پایان جام ملت‌ها خواهد داشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا ادامه همکاری با قلعه‌نویی به حضور در جمع چهار تیم جام ملت‌ها بستگی دارد، گفت: یک ارزیابی است و اساسا در تمام قرارداد‌ها فدراسیون این حق را برای خودش قائل است که یک ارزیابی مدام و مستمری از مربیانش داشته باشد. جناب آقای قلعه‌نویی که به هر حال یک مربی بزرگ هستند، اما فدراسیون در مورد همه مربیان این حق را دارد. در مجموع چیزی که نهایی شده، تا پایان جام جهانی خواهد بود.

با این تفاسیر باید دید تیم ملی ایران به هدایت امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا چه عملکردی خواهد داشت و در مقابل صعود تا چه مرحله‌ای از نگاه فدراسیون فوتبال موفقیت محسوب شده و باعث می‌شود قلعه‌نویی تا پایان جام جهانی در سمت فعلی خود حضور داشته باشد.

قلعه نویی