۵ نکته ویژه درباره هری کین شماره ۹ جدید بایرن‌مونیخ

هری کین به عنوان یکی از بهترین گلزنان فوتبال جهان به بایرن مونیخ پیوست، اما چه چیز دیگری درباره شماره ۹ انگلیس وجود دارد که جالب است بدانیم؟

در مورد حضور هری کین در بایرن بیشتر بخوانید:

 

۱- ماشین گلزنی

بیایید با چیزهای بدیهی شروع کنیم. بایرن کین را به خاطر رکورد چشمگیر او در مقابل دروازه به خدمت گرفت. او ۲۸۰ بار در تمام رقابت‌ها برای تاتنهام گل زد و رکورد شکست و با ۵۸ گل بهترین گلزن تاریخ انگلیس است. او که سه بار برنده کفش طلای لیگ برتر انگلیس شد، دو بار ۳۰ گل در یک فصل به ثمر رساند (۲۰۱۸-۲۰۱۷ و ۲۰۲۳-۲۰۲۲) و هرگز در ۹ دوره کامل با پیراهن اسپرز کمتر از ۱۷ گل نزد. این بازیکن لندنی همچنین ۵۰ پاس گل برای ۳۲۰ بازی خود در لیگ برتر دارد.

هری کین

۲- او می‌توانست برای آرسنال بازی کند...

کین قبل از انتقال به بایرن حدود ۱۴ سال در تیم تاتنهام حضور داشت؛ اما حرفه او چقدر می‌توانست متفاوت پیش برود. او هشت سال بیشتر نداشت که به آکادمی جوانان آرسنال پیوست، اما توپچی‌ها کمتر از یک سال بعد او را رها کردند. پس از بازگشت به تیم محلی ریجویز راورز و حضور کوتاه مدت در واتفورد، کین در سال ۲۰۰۹ با اسپرز قرارداد امضا کرد. او در سال ۲۰۱۴ بازیکن ثابت تیم اصلی شد، اما قبل از آن چند دوره قرضی را در لیتون اورینت، میلوال، نوریچ سیتی و لستر سیتی تجربه کرد. او با زدن ۱۴ گل در ۱۹ دیدار با آرسنال به خوبی اشتباه توپچی‌ها در به خدمت نگرفتن او را به رخشان کشید.

هری کین

۳- جمهوری ایرلند

درست است. احتمالش زیاد بود که کین پیراهن سبز و سفید وطن پدرش را بر تن کند. در واقع شماره ۹ جدید بایرن در سال ۲۰۱۴ به طرز عجیبی نزدیک به پیوستن به ایرلند بود. او در نهایت اولین بازی ملی خود برای سه‌شیرها در تیم بزرگسالان را برای مقدماتی یورو ۲۰۱۶ مقابل لیتوانی در ۲۷ مارس ۲۰۱۵ انجام داد و از آن زمان در ۸۴ بازی ملی حاضر شد و از اکتبر ۲۰۱۷ کاپیتان تیم ملی کشورش بوده است.

هری کین

۴- بنیاد هری کین

کین با راه‌اندازی موسسه خیریه‌اش از شهرت بالای خود استفاده خوبی کرده است. بنیاد هری کین (HKF) در اکتبر ۲۰۲۲ با تمرکز بر تغییر تفکر در مورد سلامت روان راه‌اندازی شد. او در افتتاحیه رسمی HKF در روز جهانی سلامت روان گفت: «این آغاز سفر من برای یادگیری بیشتر در مورد سلامت روان و استفاده از موقعیتم است تا دیگران را تشویق کنم تا مراقب سلامت روان خود باشند، بهترینِ خود باشند و از درخواست کمک نترسند. من در این مورد تخصص ندارم اما آموخته‌ام که تعداد زیادی از مردم وجود دارند که نیاز به یادگیری استراتژی‌های مقابله با ناملایمات دارند.»

هری کین

۵- عاشقانه قدیمی

کین در سال ۲۰۱۹، دو سال پس از خواستگاری در ساحل باربادوس، با یار دوران کودکی خود «کتی» ازدواج کرد. عکسی از ملاقات این دو نفر با دیوید بکام در زمانی که هری ۱۱ ساله بود، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. این اولین باری نیست که هری فضای توییتر را برای چیزی غیر از گلزنی به هیجان می‌آورد. او در میانه فصل موفق ۲۰۱۵-۲۰۱۶ آنقدر احساس اعتماد به نفس داشت که در توییتر بوکسور معروف کانر مک‌گرگور را دعوت به یک مسابقه پنج راندی کرد.

هری کین، کیت گودلند و دیوید بکام