گل محمدی به سیم آخر زد| مفت‌خور آن‌هایی هستند که منابع و ثروت مردم ایران را دزدیده‌اند

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت:  قبل از هر چیزی بابت تأخیری که به وجود آمد، عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم فردا روز خوبی برای ما باشد، چون بازی حساسی داریم. روز گذشته با بازیکنان صحبت کردیم و گفتیم همه بازی‌ها حساس بوده و هر دیدار مثل فینال است و فرقی با بازی فینال جام حذفی یا آخرین دیدار لیگ برتر ندارد. باید امتیازها را جمع کنیم، چون امسال سال سختی برای قهرمان شدن است و باید انرژی مضاعفی بگذاریم. بازیکنان ما با وجود مشکلاتی که داریم هم خوب تمرین می‌کنند و هم تمرکز کافی دارند. انگیزه‌های آنها بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

هیچ کاری برای مدیریت ورزش نکرده‌اند و فقط اسمی از مدیریت داشته‌اند

وی با اشاره به وضعیت حریف فردای تیمش خاطر نشان کرد: ذوب‌آهن در هفته گذشته نشان داد تیم باکیفیتی است و بازیکنان و مربی خوبی دارد. فردا روز سختی برای ما خواهد بود. از آن طرف نبود هواداران می‌تواند قطعاً به ضرر تیم ما باشد. اینکه چه زمانی هواداران‌مان به ورزشگاه می‌آیند، خبر ندارم و متأسفانه شروع فصل با عدم حضور تماشاگران همراه بوده است و نقطه ضعف بزرگی برای فوتبال ما و کسانی است که باعث و بانی این اتفاق شدند. هنوز زیرساخت اولیه برای حضور تماشاگران را پس از سال‌های سال نتوانسته‌اند به وجود بیاورند. فقط اسمی از مدیریت داشته‌اند، وگرنه هیچ کاری برای مدیریت ورزش نکرده‌اند. در مجموع، امیدوارم بازی خوبی باشد و سه امتیاز را بگیریم. گرفتن این سه امتیاز خیلی مهم و حساس است. همیشه به بازیکنانم می‌گویم بازی آینده‌ای که در پیش دارید مهمترین و حساس‌ترین بازی عمرتان است. مطمئناً بازی فردا می‌تواند برای هر دو تیم جذاب باشد.

گل محمدی به سیم آخر زد| مفت‌خور آن‌هایی هستند که منابع و ثروت مردم ایران را دزدیده‌اند

فقط متمرکز روی بازی فردا هستیم و به رکورد فکر نمی‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه سرخپوشان در صورت پیروزی در دیدار فردا به سیزدهمین برد پیاپی در سال ۱۴۰۲ دست می‌یابند و او نیز صاحب صدمین برد همراه پرسپولیس می‌شود، گفت: به خدا این چیزهایی که الان می‌گویید اولین بار است می‌شنوم و اصلاً به این چیزها و رکوردها فکر نمی‌کنم. هیچ‌کدام از ما این فکر را نمی‌کنیم و فقط متمرکز روی بازی فردا هستیم. این کاری است که باید انجام دهیم. نمی‌دانم فردا چه اتفاقی می‌افتد، فوتبال است و قابل پیش‌بینی نیست. مطمئنم بازیکنان با انگیزه بالا به زمین می‌روند و امیدوارم عملکردشان نتیجه‌بخش باشد.

سلمانی در تمرینات نشان داد کیفیت خوبی دارد

گل‌محمدی درباره عدم جذب مهاجم و نگرانی هواداران تصریح کرد: درباره بازیکنانی که از ما جدا شدند، صحبتی ندارم. یاسین سلمانی در دو سه روزی که به تمرینات اضافه شده است، نشان داد کیفیت خوبی دارد، ولی هنوز کار زیاد دارد و باید بیشتر تمرین کند و سرسختی بیشتری در بازی‌ها داشته باشد تا بتواند از آن کیفیت فنی خوبی که دارد، استفاده کند. این فضا را برای سلمانی با تمرینات مداوم مهیا می‌کنیم و خودش نیز باید اراده خوبی داشته باشد که به سطح اول فوتبال بیاید. بازیکنی به جمع خودمان اضافه می‌کنیم که به تیم کمک کند. اینکه از سر ناچاری بازیکن خارجی بگیریم تجربه خوبی نداشته‌ایم. دوست داریم کسی که می‌آید تأثیرگذار باشد، وگرنه هزینه اضافه است و جای یک جوان دیگر را می‌گیرد. دنبال این هستیم که اگر بتوانیم با توجه به محدودیت‌های زیادی که باشگاه دارد سراغ بازیکن برویم. بازیکن باکیفیت گران است و محدودیت اجازه نمی‌دهد، در هر صورت نیم‌نگاهی داریم و دنبال این هستیم که تیم را در خط حمله تقویت کنیم.

شرایط مالی باشگاه اجازه نمی‌دهد بازیکن خارجی اضافه کنیم

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حضور گلر برزیلی در جمع سرخپوشان منتفی شده است، گفت: فعلاً منتفی است، به این دلیل که اولویت‌مان در صورتی که بخواهیم هزینه کنیم برای بازیکن دیگری است. برای پست دروازه‌بانی نگران هستیم؛ ولی دو دروازه‌بان جوان خوب داریم که بی‌تجربه هستند. شرایط مالی باشگاه اجازه نمی‌دهد بازیکن خارجی اضافه کنیم.

رقم بند جدایی بازیکن مدنظرم زیاد بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به درخواست او برای جذب یک بازیکن خارجی که نامش در رسانه‌ها منتشر شده است، تأکید کرد: درباره این بازیکن صحبت کردم و اسمش را به باشگاه دادم، ولی رقم بند جدایی‌اش زیاد بود.

نگاه ما به فوتبال از بالا به پایین است و منت سر فوتبالیست‌ها می‌گذاریم!

گل‌محمدی در واکنش به طرح این پرسش که شکست روز گذشته تراکتور تبریز مقابل الشارجه امارات زنگ خطری برای دیگر تیم‌های ایرانی در آسیا بود، یادآور شد: نگاهی که در کشورهای عربی نسبت به فوتبال وجود دارد با نگاهی که مدیران ما دارند، متفاوت است. آنها به فوتبال به‌عنوان یک صنعت و پدیده اجتماعی که باعث نشاط و شادی می‌شود، نگاه می‌کنند، ولی نگاه ما گذرا و از بالا به پایین است و منت سر فوتبالیست‌ها و ورزشکاران می‌گذاریم که شما پول زیادی می‌گیرید. چند وقت پیش یکی از رسانه‌ها درباره فوتبالیست‌ها و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از کلمات زشت و زننده مثل «مفت‌خور» و از «مال بیت‌المال‌خور» استفاده کرده بود. متأسفانه اینها آدم‌هایی هستند که آدرس اشتباهی می‌دهند و توجه‌ها را به فوتبال از نگاه منفی جلب می‌کنند.

اجازه ندهید هر کسی درباره فوتبالیست‌ها نظر بدهد، آنهم بی‌ادبانه و با ادبیات زشت

وی ادامه داد: فوتبالیست‌ها و ورزشکاران نان بازوی‌شان را می‌خورند، نان حلال می‌خورند. سخت‌ترین کار در ورزش فوتبال بازی کردن است، چون هنر است. شما که این مطلب را نوشتید، اگر توانستید ۱۰ دقیقه با شدتی که بازیکنان تمرین می‌کنند، تمرین کرده و تحمل کنید، بروید مطلب بنویسید. حق ندارید به فوتبالیست‌ها توهین کنید و انتظارم از مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده و ... این است که از حق فوتبالیست‌ها و مربیان دفاع کنند. مدیران باشگاه‌ها، مربیان و فوتبالیست‌ها، باید از حق خودتان دفاع کنید. الان این حرف‌ها را می‌زنند، فردا روزی اَنگ دیگری می‌چسبانند! اجازه ندهید هر کسی به خودش اجازه دهد درباره فوتبال این‌گونه نظر دهد. شما متولی هستید و باید از حق فوتبالیست‌ها دفاع کنید. مدتی میز و صندلی را رها کنید، ببینید چقدر می‌توانید خدمت کنید. نباید اجازه دهید هر کسی به خودش اجازه دهد درباره فوتبالیست‌ها نظر دهد، آنهم بی‌ادبانه و با ادبیات زشت.

مفت‌خور آنهایی هستند که منابع و ثروت مردم ایران را دزدیده‌اند نه ما!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: این حق فوتبالیست‌ها نیست. کسی که فوتبال بازی می‌کند با سختی به اینجا رسیده است. ما مفت‌خور نیستیم، مفت‌خور کسانی هستند که در آمریکا، کانادا و اروپا از منابع و ثروت مردم ایران دزدیده‌اند و آنجا زندگی می‌کنند. بروید درباره اینها بنویسید. آدرس اشتباهی به مردم ندهید. ما نان حلال سر سفره زن و فرزندمان می‌بریم. هر کدام از ما نان چهار خانواده را نان می‌دهیم و حمایت می‌کنیم. لطفاً درباره فوتبال اینجوری ننویسید. اهالی فوتبال متوجه باشند که اینها می‌خواهند ریشه فوتبال را بزنند و نشاط و شادی را از مردم بگیرند. دوست دارند مردم ناراحت باشند و اشک بریزند. اجازه ندهید اینها درباره جامعه فوتبال صحبت کنند. دست‌اندرکاران و مدیران باید حرف بزنند، چرا از حق‌تان حرف نمی‌زنید؟ فوتبالیست‌ها، حرف بزنید و نگذارید هر کسی هر بلایی سرتان بیاورد. وقتی مطلب را می‌خواندم تأسف خوردم و عصبانی شدم. هر کسی جلوی من بود و می‌دانستم چه کسی این حرف را می‌زند، برخورد می‌کردم. حواس‌تان را جمع کنید.