پیروانی: تیم ملی امید با غیرت و تعصب در هانگژو موفق می‌شود

غلامحسین پیروانی پیشکسوت فوتبال درباره  وضعیت  تیم ملی امید برای بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: کار برای تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی سخت است، اما برای این تیم آرزوی موفقیت دارم. ژاپن، کره جنوبی، امارات، عراق، عربستان و استرالیا مدعی هستند، اما باز توکلمان به خداست و امیدوارم غیرت و تعصب بازیکنان ما  کمک کند تا شاهد نتایج خوبی در این مسابقات باشیم.

انگیزه و امیدی برای فوتبال متصور نیستم  

او افزود:  در مورد   آینده فوتبال ایران باید بگویم که مادیات آمد و معنویات را از بین برد. بازیکنی  که حقش است ۵ میلیاردتومان پول بگیرد در کمال تعجب ۲۰ میلیارد تومان پول می‌گیرد. این مسئله باعث می‌شود تا دیگر انگیزه و امیدی به این فوتبال متصور نباشیم.  

نباید توقعی از نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم 

پیروانی درباره قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا و حریفان تیم‌های ما در این مسابقات گفت: به نظرم گروه نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا سخت است و تمام تیم‌ها بسیار دشوار و سخت هستند، به همین علت هم نباید چندان توقعی از تیم‌های خودمان داشته باشیم، زیرا باشگاه‌های دیگر دست به ولخرجی زده اند تا بتوانند در ترکیب خود بازیکنان باکیفیتی به استخدام در بیاورند.  

پیشکسوت فوتبال درباره تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا به استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: چقدر در این مدت گفته اند سیستم کمک داور ویدیویی وارد ایران می‌کنیم، اما نشد که نشد.  آقایان فقط حرف می‌زنند و عمل نکردند.  

عملکرد فدراسیون فوتبال بعد از بازی های آسیایی و جام ملت ها مشخص می شود  

او افزود: به نظرم در هنگامی که فلانی موفق است که کارش مشخص است که چه مقام‌هایی کسب خواهد کرد. پس از پایان بازی‌های آسیایی و جام ملت‌های آسیا و ... می‌توان آنالیز و نتیجه گیری کرد که چقدر فدراسیون فوتبال در سال جاری در  همه چیز موفق بوده است.  

باید با تیم هایی بازی دوستانه برگزار کنیم که یک سرو گردن بالاتر باشند 

پیروانی درباره بازی دوستانه با تیم‌های بلغارستان و آنگولا گفت: باز‌ی با تیم‌های درجه چندم اروپایی و آفریقایی نمی‌تواند تاثیر زیادی روی پیشرفت فوتبال ما داشته باشد. ما باید به مصاف تیم‌هایی برویم که یک سر و گردن از ما بالاتر باشند تا در بازی مقابل آن‌ها نقاط ضعف و قوت تیم ملی نمایان شود  که در چه سطحی هستیم.

 ۳ تیم مدعی قهرمانی هستند 

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه مدعیان قهرمانی را چه تیم‌هایی می‌داند، گفت: در فوتبال موضوع همیشگی این است که هر چقدر پول بدهی آش هم می‌خوری. به نظرم سپاهان، پرسپولیس و چند تیم دیگر خوب هزینه کرده اند و باشگاه‌هایی هم که از نظر مالی بنیه قوی ندارند باید در انتهای جدول برای نیفتادن تلاش کنند. به نظرم تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال ۳ تیم مدعی قهرمانی در لیگ هستند.  

پیروانی