تاج گذاری نیمار با عبور از پله افسانه‌ای

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال در منطقه آمریکای جنوبی از روز گذشته آغاز شده است و طبق معمول دیدار‌های تیم‌های ملی آرژانتین و برزیل با وجود ستارگان مشهورشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بامداد دیروز آرژانتینی‌ها با گلزنی لیونل مسی موفق به شکست حریف خود شدند. مسی که پس از کسب قهرمانی در جام جهانی تقریبا به تمامی افتخارات ممکن رسیده است با گلزنی توانست به رکورد ۱۰۴ گل در بازی‌های ملی برسد و فاصله خود را با علی دایی رتبه دوم لیست برترین گلزنان ملی جهان با ۱۰۹ گل به ۵ برساند.

اما بامداد امروز نیز تیم ملی برزیل در نخستین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ موفق شد در شبی که موفقیت‌های زیادی را نیز از دست داد با نتیجه ۵ بر یک تیم ملی بولیوی را شکست دهد. این پیروزی، اما برای برزیلی‌ها و ستاره آن‌ها نیمار با شکستن یک رکورد آن هم پس از گذشت نیم قرن حاصل شد.

نیمار که بعد از ماه‌ها مصدومیت، دوباره فرصت حضور در مستعطیل سبز و ترکیب تیم ملی برزیل را به دست آورد ۲ بار در این دیدار موفق به گلزنی شد و همان ۲ گل، نامش را در تاریخ فوتبال این کشور به ثبت رساند.

نیمار با این گل‌ها توانست با عبور از اسطوره فوتبال جهان یعنی پله عنوان برترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال برزیل را به نام خود کند. رکوردی که بیش از ۵۲ سال در اختیار پله بود شب گذشته توسط نیمار برزیلی به نام او ثبت شد.

ستاره کنونی تیم الهلال عربستان که البته تا به امروز با پیراهن این تیم به میدان نرفته است توانسته تعداد گل‌های خود را در ۱۲۵ مسابقه به عدد ۷۹ برساند. در شرایطی که پله، بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۱ توانسته بود در ۹۲ مسابقه ۷۷ گل برای سلسائو به ثمر برساند.

نیمار اکنون با ۷۹ گل در رتبه هفتم برترین گلزنان در بازی‌های ملی قرار دارد و در میان ستارگان بزرگ فعال در دنیای فوتبال اکنون کریستسانو رونالدو، لیونل مسی، و رابرت لواندوفسکی بالاتر از ستاره برزیلی قرار دارند.

تاج گذاری نیمار با عبور از پله افسانه‌ای