مهدی طارمی تنها نیست| جنبش حمایت از طارمی جهانی شد

جنجال ها پیرامون مهدی طارمی ادامه دارد. پس از اتفاقات دیدار پورتو و آروکا بود که هجمه شدیدی علیه مهاجم ایرانی به وجود آورد، ابتدا باشگاه اسپورتینگ بیانیه رسمی را علیه این بازیکن صادر کرد و سپس یکی از بازیکنان سابق این تیم پرتغالی، اظهارات نژادپرستانه ای را علیه مهاجم پورتو به زبان آورد.

کارلوس خاویر، اسطوره اسپورتینگ در اظهاراتی سخیف خطاب به طارمی گفت: وی‌ای‌آر برای کمک به داورها است. داور باید شجاعت می‌داشت و به آن بازیکن مسلمان که وقتی به پرتغال آمد شنا هم بلد نبود و حالا خوب یاد گرفته شیرجه برود دو کارت زرد نشان می‌داد.

فدراسیون فوتبال روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای در حمایت از طارمی اعلام کرد: تعجب‌آور و مایه تأسف است که این اظهارات نژادپرستانه علیه یک بازیکن متعهد و وفادار بیان شده است، آن هم از سوی فردی که خود عضوی از خانواده جهانی فوتبال است. اعضای تیم ملی ایران این اظهارات شرم‌آور را محکوم و تاکید می‌کند زبان جهانی فوتبال زبان مهربانی است.

این اطلاعیه در روزنامه های معروف پرتغالی بازتاب داشته است. اوجوگو در این خصوص نوشت: سر و صدایی که در روزهای اخیر پیرامون طارمی بلند شده بود، به خارج از مرزهای پرتغال هم سرایت کرد و در ایران نیز منعکس شد، جایی که اظهارات کارلوس خاویر موجی از همبستگی را در اطراف مهاجم پورتو به راه انداخت. علیرغم اینکه بازیکن سابق اسپورتینگ از اینکه او را "مسلمان" خطاب کرده بود عذرخواهی کرد، اما فدراسیون ایران نتوانست جلوی این جنجال را بگیرد و بازیکنان تیم ملی را در بیانیه ای در دفاع از مهدی، جمع کرد.

2

اوجوگو در ادامه مطالبی که در حمایت از طارمی در رسانه های بزرگ کشور منتشر شده را تکرار کرد و در بخشی از آن به تیتر ورزش سه اشاره کرد که و نوشت: برخلاف آنچه در موارد دیگر اتفاق افتاد، این بار مطبوعات داخلی ایران نتوانستند نسبت به این جنجال بی تفاوت بمانند و پورتال "ورزش 3" با استفاده از عباراتی مانند "عجیب" و "بزدلانه" به فهرست "حملات" انجام شده روی طارمی در پرتغال پرداخت.

روزنامه های آبولا و رکورد نیز بیانیه فدراسیون فوتبال را در شماره امروز خود منتشر کرده و به واکنش هایی که در حمایت از طارمی در ایران صورت گرفته، پرداختند.

1

5