صحبت های خانی عضو هیات مدیره استقلال علیه پرسپولیس| پاسخ گل محمدی به خانی

علیرضا خانی در آخرین مصاحبه اش کناتیه سنگینی را به یحیی گل محمدی زد.

علیرضا خانی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال امروز در مورد بازی دیروز استقلال و آلومینیوم و همین طور حواشی داوری این مسابقه صحبت کرد. اما مهم ترین بخش صحبت های خانی به قیاس سرمربیان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مربوط می شود.

علیرضا خانی عضو هیات مدیره استقلال با اشاره به ادعایی که این روزها مدیران باشگاه پرسپولیس درباره سقف بودجه باشگاه استقلال داشته اند کنایه ای به یحیی گل محمدی زد و چنین گفت:

جنگ و دعوا نداریم ولی اگر قرار باشد این‌گونه درباره مسائل باشگاه ما دخالت کنند سکوت نمی‌کنیم و پاسخگو خواهیم بود، آنها شروع‌کننده همه دعواها هستند، حتی وقتی مربی ما لطف می‌کند و رقم قراردادش را به‌خاطر رعایت سقف بودجه کاهش می‌دهد، می‌گویند “مگر می‌شود یک مربی دو بار قراردادش را کاهش دهد؟!”، بله، چرا نشود؟!

همان‌طور که می‎شود یک مربی به‌خاطر آپشن قراردادش قهر کند، می‌‌شود یک مربی هم دو بار قراردادش را کاهش دهد. اولویت جواد نکونام از روز اول پول نبوده است و در این مدت تا آنجا که می‌دانم یک بار هم درباره حق و حقوق خودش حرف نزده و اگر چیزی هم خواسته مربوط به بازیکنان و دستیارانش بوده است.

بی تردید اشاره خانی به قهر دو هفته قبل یحیی گل محمدی است که به خاطر دریافت آپشن فصل قبل تمرینات را به یک باره ترک کرد و راهی دبی شد./

سرمربی پرسپولیس به اظهارات عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال پاسخ داد و گفت که خانی باید بداند درباره این تیم چگونه صحبت کند.

 یحیی گل‌محمدی پس از تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل ملوان بندر انزلی گفت: از میزبانی مردم انزلی و جو خوبی که در ورزشگاه به وجود آوردند، تشکر می‌کنم، همینطور از هواداران خودمان که امروز به ورزشگاه آمدند.

در نیمه اول بازی را خوب کنترل کردیم و در نیمه دوم نیز، تیم‌ برتر میدان بودیم و برای بردن تلاش می‌کردیم. جو ورزشگاه خیلی سنگین بود، ولی بچه‌های ما خیلی دویدند. باید ریکاوری خوبی داشته باشیم و خودمان را برای دیدار بعدی آماده کنیم

وی در مورد اظهارات علیرضا خانی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال راجع به آپشن‌ها و داوری‌هایی که به زعم او به سود پرسپولیس بوده است، گفت: فکر کنم جایگاه افراد در فوتبال عوض شده و او بزرگ‌تر از دهانش صحبت کرده است. نمی‌دانم چه‌کاره باشگاه استقلال است، ولی باید بفهمد و بداند درباره باشگاه بزرگ پرسپولیس و آدم‌هایی که اینجا کار می‌کنند، محترمانه صحبت کند. دفعه بعد باید طور دیگری جوابش را بدهک. الان عصبانی‌‌ام و نمی‌خواهم چیزی بگویم که بعداً پشیمان شوم، او باید دنبال کار خودش باشد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه آیا دروازه‌بان جانشین برای علیرضا بیرانوند دارد یا نه، خاطرنشان کرد: بیرانوند دروازه‌بان اصلی پرسپولیس و تیم ملی است. او در پرسپولیس ساخته شده است و لیاقت حضور در درون دروازه پرسپولیس را دارد و از داشتن او خوشحالیم. شاید دروازه‌بانی نتواند به کیفیت بیرانوند باشد ولی دروازه‌بان‌های جوانی داریم که مربی گلرها با آنها کار کنند. آنها کار را یاد می‌گیرند و یک جاهایی ممکن است از آنها استفاده کنیم. ابتدای فصل دروازه‌بان می‌خواستیم ولی مشکل مالی باشگاه اجازه جذب دروازه‌بان را نداد.

گل‌محمدی در خصوص امتیاز کسر شده از پرسپولیس و شکایت این باشگاه از استقلال بابت عدم رعایت سقف قرارداد گفت: این محدودیت‌هایی که برای فوتبال بوجود آمد، کار را برای ما که خیلی شفاف باید مدارک‌‌ها را بارگذاری کند، سخت کرده است. برخی تیم‌ها قرارداد ۳۰،۴۰ میلیارد تومانی دارند و نمی‌دانم چطور توانسته‌اند سقف را رد نکنند.

قراردادهای ۱۰۰ و ۱۶۰ میلیون تومانی هم شنیده‌ایم و حالا چطور می‌خواهند ۱۶۰ میلیونی را به قرارداد واقعی برسانند، نمی‌دانم. عزیزانی که در بحث نظارت کار می‌کنند حتماً باید پاسخی برای این مسئله داشته باشند. با توجه به بازیکنانی که تیم‌های دیگر گرفتند نمی‌دانم از این موضوع رد شدند و چشم پوشی کردند یا نه. باید خودم را به ندانستن بزنم چون ذهنم درگیر می‌شود ولی امیدوارم شفاف‌سازی بهتری در این مسئله شود.

وی در واکنش به این سؤال که آیا باور می‌کند بازیکنان تیمی به خاطر ثبت قرارداد یک بازیکن دیگر قراردادشان را کاهش دهند، تصریح کرد: اصلاً نمی‌دانم چنین چیزی امکان دارد یا نه.

سرمربی پرسپولیس در مورد عدم حضور برخی از بازیکنان مصدوم برای حضور در ادامه لیگ و آسیا گفت: هر تیمی خصوصاً تیمی که در آسیا، لیگ و جام حذفی باید حضور داشته باشد، نه یک مهاجم که دو نفر می‌خواهد. مشکلات مالی و محدودیت‌ها اجازه نداد با بازیکنان مدنظر قرارداد ببندیم. الان کارمان سخت شده است، ولی در هر صورت باید تلاش کنیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است قراردادش را کاهش دهد تا مهاجم جدید جذب شود، گفت: چقدر باید کم می‌کردم؟ باید کل قراردادم را کم می‌کردم تا مهاجم بگیریم.

وی در مورد کیفیت تیم ملوان عنوان کرد: ملوان تیم ریشه‌دار و با هویت فوتبال ایران است. آنها کیفیت خوبی دارند و شاید امسال پدیده لیگ شوند. در ابتدای صحبت‌هایم از جو ورزشگاه تشکر کردم اما اینجا ورزشگاه مناسبی برای این هواداران نیست و باید ورزشگاه ۴۰ هزار نفری داشته باشند. استعدادهای خوبی در این شهر وجود دارد که می‌توانند از آنها استفاده کنند.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه بازیکنانش پیش از سفر به انزلی به لحاظ تغذیه دچار مشکل شدند و تخم مرغ و سیب‌زمینی آب پز خورده بودند، گفت: بهتر است وارد این مسائل نشویم. جایگاه پرسپولیس بزرگ است و نباید با این صحبت‌ها این جایگاه را کم ارزش کنیم. مشکلاتی وجود دارد که نمی‌توان آنها را رسانه‌ای کرد.

گل‌محمدی در رابطه با داوری این دیدار خاطرنشان کرد: در دقیقه ۵ خطایی روی علی نعمتی صورت گرفت که تشخیص خودم خطای پنالتی بود. امیدوارم داور اشتباه نکرده باشد. بازی سختی برای داور بود و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می گوید عضو هیات مدیره استقلال گنده‌تر از دهانش صحبت کرده است./ تسنیم

یحیی گل محمدی پاسخ استقلال را داد

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی بدون گل برابر ملوان متوقف شد. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از این دیدار اظهار کرد: جو خیلی خوبی در ورزشگاه بود و از مردم انزلی تشکر می‌کنم. بازی سختی برای ما بود. ملوان از تیم‌هی سخت‌کوش لیگ است. ملوان بازی خوبی را ارائه کرد. بازیکنان ما هم تا آنجایی که توانستند تلاش کردند. توانستند خیلی از صحنه‌ها را کنترل کنند. ضربات ایستگاهی خوبی داشتیم اما به خوبی استفاده نکردیم.

سرمربی پرسپولیس درباره صحبت‌های خانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال مبنی بر اینکه «همان‌طور که می‎شود یک مربی به‌خاطر آپشن قراردادش قهر کند، می‌شود یک مربی هم دو بار قراردادش را کاهش دهد» گفت: جایگاه افراد در فوتبال عوض شده است. او بزرگ‌تر از دهانش صحبت کرده است. او باید بداند چه می‌گوید. نمی‌دانم اصلا او در باشگاه استقلال چه کاره است. باید درباره تیم بزرگ پرسپولیس محترمانه صحبت کند وگرنه طور دیگری پاسخ او را می‌دهم. به نظرم باید سرش به کار خودش باشد و مراقب حرف زدنش باشد.

او همچنین گفت: ما یک تیم هستیم و بیرانوند هم یکی از بازیکنان ما و تیم ملی ایران است. او در پرسپولیس ساخته شده است و لیاقت این را دارد دروازه‌بان اول پرسپولیس باشد و زحمت می‌کشد. ما در کنار او دو، سه دروازه‌بان جوان هم داریم و شاید جاهایی از آنها استفاده کنیم. می‌توانسیم دروازه‌بان با تجربه دیگری در کنار بیرانوند داشته باشیم اما شرایط باشگاه اجازه نداد.

لیگ ایران جزو لیگ‌های سخت آسیا است

 

گل‌محمدی ادامه داد: هر امتیازی از دست می‌رود کار ما سخت می‌شود. لیگ ایران جزو سه لیگ سخت آسیا است.

برخی باشگاه سقف قرارداد ۱۰۰ میلیاردی داشتند!

سرمربی پرسپولیس درباره کسر شدن یک امتیاز از پرسپولیس و شکایت این تیم از استقلال هم گفت: تیم ما همه مدارک مالی خود را ارائه کرده است. ما با شرایط سقف ۱۵ میلیارد تومان وضعیت سختی داشتیم. برخی باشگاه‌ها هم سقف ۳۰ میلیارد تومان داشتند و هنوز نمی‌دانم چطور توانستند سقف را رعایت نکنند. برخی هم قرارداد ۱۰۰ میلیاردی بستند که نمی‌دانم چطور می‌خواهند آن را به ثبت کنند. امیدوارم کسانی که نظارت می‌کنند پاسخ بدهند.

او در پاسخ به این سوال آیا باور دارد که بازیکنی قرارداد خود را کم کرده باشد هم گفت: نمی‌دانم!

گل‌محمدی: خانی باید بداند درباره پرسپولیس چطور حرف بزند/ چگونه می‌خواهند قرارداد ۱۶۰ میلیونی را به رقم واقعی برسانند؟!

 

گل‌محمدی درباره وضعیت مهاجم خارجی پرسپولیس هم گفت: هر تیمی نیاز به مهاجم خارجی دارد اما مشکلات مالی اجازه نمی‌دهد بازیکنی که مد نظر ماست جذب شود.

پرسپولیس بزرگتر از این مسائل است

وی درباره اینکه پرسپولیس مشکل تغذیه دارد هم گفت: درباره این مسائل صحبت نکنیم. پرسپولیس بزرگ‌تر این مسائل است.