اخبار استقلال| تصمیم تاریخی استقلال درباره تغییر لوگو

استقلال با انتشار اطلاعیه ای در رسانه رسمی خود اعلام کرد که قصد دارد تا پس از 32 سال، تغییرات اساسی را در لوگوی خود ایجاد کرده و نشان باشگاه را با فرم و شکل جدیدی رونمایی کند.

لوگو استقلال برای اولین بار در سال 1324 طراحی شد. این لوگو در ابتدا به دلیل این اینکه باشگاه بر روی ورزش دوچرخه سواری تمرکز می کرد، دارای تصویر دوچرخه سوار در حال رکاب زدن بود.

اما نشان فعلی که از سال 1370 بر روی پیراهن این تیم درج شده، یک دایره با کادری آبی رنگ است که فضای سفید درون آن توسط سه حلقه به رنگ‌های سفید و آبی روشن اشغال شده است و یکی از حلقه‌ها تصویری شبیه به بته‌جقه یا نقش سرو خمیده را ایجاد کرده بود.

این لوگو تا سال 79 روی پیراهن آبی ها بود تا اینکه باشگاه به صورت ناگهانی از یک لوگو عجیب و غریب استفاده کرد. در این نشان، تصویر یک دلفین سفید به نمایش گذاشته شده بود که از آب بیرون جهیده و در حال شوت کردن یک توپ فوتبال بود! طرح عجیبی که فقط یک سال روی پیراهن آبی ها بود و همان نشان فعلی دوباره از سال 80 به روی پیراهن استقلال بازگشت.

با اضافه شدن نام فارسی و لاتین استقلال و تاریخ تاسیس باشگاه به درون حلقه اصلی و همچنین اضافه شدن دو ستاره‌ی طلایی به نشانه کسب دو قهرمانی آسیا به بالای حلقه، لوگو استقلال به شکل نهایی خود درآمد و امروزه این نماد به عنوان نشان باشگاه شناخته می شود.

حالا باشگاه استقلال قصد دارد تا پس از نزدیک به 32 سال، لوگوی خود را از حالت فعلی تغییر داده و از یک نشان جدید استفاده کند. امری رایج و عادی در میان تمامی باشگاه های مطرح جهان که استقلال نیز قرار است اینگونه به نشان رسمی خود سر و سامان دهد.

از مهمترین تغییر لوگو تیم های مطرح اروپایی می توان به نشان یوونتوس و اینتر اشاره کرد که تغییرات کلی داشتند. در سطح آسیا نیز الهلال اخیرا از لوگو جدید، ساده و زیبای خود رونمایی کرده بود.

در همین راستا باشگاه استقلال از تمامی هواداران تیم، اساتید فن، طراحان گرافیک و همچنین هنرمندان و هنرجویان این حوزه و دیگر علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان دعوت کرده تا طرح های خود را برای باشگاه ارسال کنند که به فرد برنده نیز جوایزی مانند یک فصل بلیت جایگاه VIP دیدارهای تیم در تهران و همچنین یک دست لباس استقلال با امضای تمامی عوامل تیم اعطا می شود.

تصمیم تاریخی استقلال درباره تغییر لوگو