سعید عزت اللهی برای ازبکستان اینگونه خط و نشان کشید

 سعید عزت‌اللهی در نشست خبری پیش از بازی با ازبکستان، اظهار داشت: برای سرمربی تیم‌مان یعنی امیر قلعه‌نویی آرزوی سلامتی دارم که با وجود کسالت تیم را تنها نگذاشت و همراه با ما به ازبکستان آمد. حضورش نقطه قوتی می‌تواند برای تیم باشد و نشان می‌دهد که با روحیه در کنار هم هستیم. پس از بازی خوبی که مقابل هنگ کنگ انجام دادیم و همیشه سخت‌ترین بازی‌ها اولین بازی‌های تورنمنت محسوب می‌شود، فردا هم مقابل ازبکستان یک بازی سخت پیش روی ما است.

وی افزود: ازبکستان تیمی قابل احترام است. امیدوارم بازی سخت و جذابی از آب دربیاید. با همه توان برای جنگیدن و دفاع از نام ایران فردا بازی می‌کنیم.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان درخصوص اینکه با توجه به هم تیمی بودن با الدور شاهمرادف در روستوف روسیه او را چگونه بازیکنی می‌بیند، گفت: در ابتدا برای الدور خوشحالم زیرا به نسبت زمانی که با هم در روستوف بودیم، در سال‌های اخیر پیشرفت خیلی خوبی کرده است. قطعا می‌تواند در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ازبکستان و آسیا باشد. از لحاظ شخصیتی بچه فوق‌العاده خوبی است و خیلی رابطه خوبی با هم داریم. یکی از نقاط قوت ازبکستان در بازی با ما حضور مهاجم باتجربه‌ای مثل شاهمرادف است.

عزت‌اللهی تصریح کرد: ما هم تیم ملی ایران هستیم و بازی ازبکستان را آنالیز کرده‌ایم. کادرفنی قطعا نقطه نظرات خود را برای این بازی به بچه‌ها انتقال می‌دهد. با تمام وجود سعی داریم نقطه نظرات کادرفنی را در زمین پیاده کنیم.

وی درمورد اینکه با وجود برتری‌های متوالی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان همیشه ملی‌پوشان کشورمان نظرات مثبتی نسبت به فوتبال ازبک‌ها دارند و آیا این تعریف‌ها به خاطر دیپلماسی فوتبالی است یا مطالعه نداشتن نسبت به نتایج بازی‌های 2 تیم در شرایطی که نتیجه آخرین بازی نمایندگان 2 کشور در لیگ قهرمانان آسیا 9 بر صفر به سود سپاهان در بازی با آلمالیق بود، توضیح داد: شما می‌گویید دیپلماسی اما ما از زبان فوتبال حرف می‌زنیم. به عنوان یک فوتبالی می‌گویم تیم ملی ازبکستان تیمی بوده که هرچند در سال‌های اخیر آن را برده‌ایم ولی همیشه برای ما قابل احترام بوده است زیرا تا آخرین لحظه در زمین جنگیده‌اند.

هافبک تیم ملی ایران تصریح کرد: مردم ازبکستان فراموش نکنند تیم‌شان به تیمی به نام ایران باخته که قطعا جزء بهترین‌های آسیا است. فکر نمی‌کنم این نتایج خیلی جای تعجب داشته باشد ولی خودمان به عنوان یک ایرانی و تیم ملی ایران همیشه ازبکستان و بازیکنانش را تحسین کرده‌ایم. به این خاطر که چند سال اخیر این پیشرفت را دیده‌ایم و خود مردم این کشور هم چنین موضوعی را با توجه به بازیکنانی که از ازبکستان در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند، حس کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد فوتبال ازبکستان در درازمدت می‌تواند بیشتر از این پیشرفت کند.

عزت‌اللهی گفت: با وجود برد و باخت‌ها، در زمین فاصله کشورها با هم کم است و ثبت این نتایج هم به توانایی تیم ما و بازیکنانش بازمی‌گردد. ما بازیکنان خیلی بزرگی داریم که در چند سال اخیر، در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند. قطعا تجربه بچه‌ها و کیفیت آنها در زمین می‌تواند نتیجه را رقم بزند. البته همیشه تیم ملی ازبکستان و بازیکنانش برای ما قابل احترام هستند. باید با همه توان رو به روی این تیم قرار بگیریم.

سعید عزت اللهی برای ازبکستان اینگونه خط و نشان کشید