شهریار مغانلو کابوس کشف علی دایی در لیگ برتر

رضا اسدی بدون شک از ستاره‌های فوتبال ماست. بازیکنی که به عنوان مدافع میانی شروع کرد، توسط «علی دایی» کشف و به هافبک دفاعی رفت، فصل قبل از جایی توسط «خمس» برای پر کردن خلاء مهاجمان به خط حمله فرستاده شد! این ستاره ملی‌پوش که تجربه لژیونر شدن و بازی در لیگ اتریش را هم دارد، در همه این پست‌ها عالی بازی می‌کرد که همین نشانه توانمندی فنی اوست اما وقتی سال قبل از اواسط فصل توسط مربی اسپانیایی تراکتور به خط حمله رفت، انگار تازه شکوفا شد.

اسدی بعد از یک تجربه تلخ در اروپا، در پرسپولیس هم نتوانست آن طور که خودش می‌خواهد و هواداران و مربی از او انتظار داشتند، بدرخشد. پس به تراکتور رفت و برای احیای دوباره کار بسیار سختی داشت. حالا بازیکنی با این شرایط به پست غیر تخصصی فرستاده می‌شود، آن هم مهاجم که باید زحمت دیگران را کامل و با گل زنی برای تیم نتیجه بگیرد. اسدی در همان بازی اول هتریک کرد و تا روز آخر صدرنشین جدول آقای گلی بود. در بازی آخر «مهدی قایدی» هتریک کرد، «شهریار مغانلو» هم گل زد تا اسدی به رتبه سوم گلزنان فصل تنزل پیدا کند. جایگاهی که چیزی از ارزش او کم نکرد اما از شهریار برایش یک کابوس ساخت!

شهریار مغانلو کابوس کشف علی دایی در لیگ برتر

فصل قبل و تا هفته های آخر جدی‌ترین رقیب رضا اسدی در صدر جدول گلزنان «محمد عباس‌زاده» هم باشگاهی او در تراکتور بود. حتی در یک بازی بر سر زدن ضربه پنالتی اختلافی بین این دو گلزن افتاد که خمس رای را به اسدی داد. اسدی آنقدر درخشید که عباس‌زاده در برخی بازی‌ها نیمکت نشین می‌شد و در پایان فصل هم تراکتور قرارداد او را تمدید نکرد اما اسدی هم نماند و به سپاهان پیوست. رضا اسدی در هفته‌های ابتدایی این فصل و در میان خیل عظیم ستارگان بخش تهاجمی سپاهان - فقط به این نام‌ها نگاه کنید؛ شهریار مغانلو، رضا شکاری، کاوه رضایی، عیسی آل کثیر، فرشاد احمدزاده و احسان پهلوان که از پشت سر در کار تهاجم توسط رامین رضاییان، آریا یوسفی بقیه حمایت می‌شوند - تنها بازیکن همیشه ثابت برای مورایس بود.

او به خوبی جواب اعتماد مربی پرتغالی را داد و هر بازی گل می‌زد. اسدی هم به تراکتور گل زد، هم به استقلال و هم به پرسپولیس، هم با سر گل می‌زد، هم با ضربه کاشته پشت محوطه جریمه، او در حساس‌ترین بازی‌ها گل ۳ امتیازی تیمش را ‌زد. خیلی مواقع گل اول بازی و در همان شروع نیمه اول که رقیب را دچار فروپاشی می کند یا در وقت‌های تلف شده نیمه اول که تیمش با برتری به رختکن برود و تمام گل‌های او در سرنوشت بازی تاثیرگذار بود. خلاصه اینکه از شروع فصل دوباره به صدر جدول گلزنان رفت. حتی با وجود حل مشکل آل کثیر و بازگشت شکاری و مغانلو از مصدومیت باز هم در ترکیب ثابت ماند اما در چند بازی متوالی از گلزنی دور ماند تا شاهد درخشش سایرین باشد. این هفته رضا اسدی دوباره گل زد اما انگار دژاوو برای او عادی شده است، همان اتفاق فصل قبل در تراکتور حالا در سپاهان تکرار می‌شود و جدی ترین رقبای اسدی برای آقای گلی هم باشگاهی‌های او در لباس زرد هستند!

در حال حاضر شهریار مغانلو و رضا اسدی هر یک با ۸ گل صدرنشین جدول گلزنان هستند. این هفته دوباره رامین رضاییان گل زد، شهریار مغانلو دبل کرد، کاوه رضایی هم دوباره به زمین آمد و گل زد، اسدی هم پاس گل داد و هم گل زد و با این روند گلزنی بازیکنان سپاهان و با توجه به فاصله زیاد تا پایان فصل هیچ تضمینی نیست که رقابت رضا اسدی تنها با شهریار مغانلو بماند. اما اگر هم چنین باشد دوباره کابوس فصل قبل برای اسدی زنده شده است!