قلعه نویی آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت

 سازمان نظام وظیفه به دنبال اصلاحاتی در طرح تعویق خدمت سربازی ورزشکاران حرفه‌ای است و گفته می‌شود که این اصلاحات از فصل آینده اجرایی خواهد شد. اتفاقی که می‌تواند باعث سرباز شدن شمار زیادی از ستارگان لیگ برتر فوتبال ایران شود. در طول سالیان گذشته و بعد از تصویب طرح تعویق خدمت سربازی ورزشکاران حرفه‌ای، بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شدند، این شانس را داشتند تا 30 سالگی موعد اعزام خود به خدمت سربازی را به تعویق بیندازند.میلاد سرلک هافبک پرسپولیس یکی از بازیکنانی است که از این قانون در طول سال گذشته بهره‌مند شد. با توجه به اینکه او به 28 سالگی رسیده بود، هافبک پرسپولیس دیگر نمی‌توانست از قانون معافیت استفاده کند و با توجه به پایان دوره تحصیل سرلک، راه چاره‌ای جز اعزام به خدمت سربازی نداشت اما دعوت به اردوی تیم ملی باعث شد تا دوره خدمت او به تعویق بیفتد. سرلک در شهریورماه تا یک‌قدمی اعزام به خدمت سربازی رفت اما تصمیم امیر قلعه‌نویی برای دعوت از او باعث شد تا 6 ماه دیگر دوره معافیت هافبک سرخ‌پوشان پایتخت تمدید شود.

سرلک تا ابتدای اسفندماه سال جاری می‌تواند از قانون معافیت سربازی استفاده کند؛ البته در صورتی‌که نامش در فهرست مسافران جام ملت‌های آسیا قرار نگیرد. اردوهای تیم ملی در 2 دوره اخیر در شرایطی برگزار شده که نام میلاد سرلک در فهرست بازیکنان منتخب امیر قلعه‌نویی قرار نداشته و همین مسئله باعث شده تا شانس او برای حضور در جام ملت‌های آسیا به حداقل برسد. هنوز قلعه‌نویی فهرست بازیکنان موردنظر خود برای حضور در این رقابت‌ها را اعلام نکرده اما آن‌طور که از حوالی تیم ملی خبر به گوش می‌رسد، میلاد سرلک فعلاً جایی در تفکرات کادرفنی ندارد و این مسئله به معنای عدم حضور او در جام ملت‌های آسیا است.تیم ملی ایران بعد از مسابقات جام ملت‌های آسیا تا مارچ 2024 (فروردین 1403) اردویی نخواهد داشت و این مسئله بدان معناست که بعد از پایان جام ملت‌ها، اردوی بعدی تیم ملی بعد از پایان دوره معافیت میلاد سرلک خواهد بود و او شانس تمدید معافیت خود را از دست خواهد داد. با این اوصاف در صورتی‌که سرلک در فهرست مسافران اعزامی به دوحه برای حضور در جام ملت‌های آسیا نباشد، او راه چاره‌ای جز گذراندن دوره خدمت سربازی‌اش نخواهد داشت.

جدایی از پرسپولیس، زودتر از موعد؟

میلاد سرلک در حالی دوره معافیت از خدمت سربازی‌اش در اسفندماه به پایان می‌رسد که در آن مقطع، مسابقات نیم‌فصل دوم لیگ برتر برقرار خواهد بود. همین مسئله باعث شده تا بحث جدایی احتمالی سرلک از پرسپولیس در نقل‌وانتقالات زمستانی مطرح شود و گفته می‌شود که در صورت نهایی‌شدن عدم حضور هافبک پرسپولیس در فهرست تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا، او در نقل‌وانتقالات زمستانی از پرسپولیس جدا و راهی ملوان بندرانزلی خواهد شد تا بتواند دوره خدمت سربازی‌اش را در این تیم بگذراند.سرلک در شرایطی در آستانه جدایی از پرسپولیس قرار گرفته که در روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر خروج احتمال سینا اسدبیگی از فهرست پرسپولیس به گوش می‌رسید اما حالا در صورتی‌که شرایط اعزام میلاد سرلک به خدمت سربازی فراهم شود و او به ملوان بندرانزلی بپیوندد، شرایط برای اسدبیگی هم تغییر خواهد کرد؛ به‌طوری‌که در صورت جدایی سرلک، به نظر می‌رسد که دوره حضور سینا اسدبیگی در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی تداوم خواهد داشت و از او در نقش جانشین میلاد سرلک در ترکیب پرسپولیس استفاده می‌شود.

قلعه نویی آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت