جام به ایران می رسد؛ حتی با حضور ژاپن!

مهدی طارمی دوشنبه شب گذشته در برنامه «فوتبال برتر» خطاب به محمدحسین میثاقی به عنوان رسانه اول (!) گفت که از مردم، رسانه ها و کارشناسان توقع دارد در این مدت، با تمام وجود از تیم ملی حمایت کنند.

طارمی البته اگر اخبار رسانه های ایرانی را تعقیب کرده باشد، حتما می داند نقد تیم ملی از دستور کار خارج شده و تیم ملی کشورمان با حمایت های بی شائبه همه رسانه ها مواجه شده است. کارشناسان فوتبال ایران نیز در مصاحبه های خود، جانب احتیاط را رعایت کرده اند و در واقع در بخش رسانه ای، خدمتی بیش از این قابل تصور نبوده و نیست.

آنچه طارمی به عنوان یک خواهش در برنامه فوتبال برتر مطرح کرد، قابل درک است و شک نداریم همه ایرانی ها به نوبه خود می کوشند برای تیم ملی انرژی مثبت بفرستند. از شانس خوب ملی پوشان ایران (این نکته را هم طارمی اگر فرصت داشته باشد می تواند بررسی کند) کارشناسان عربی، تیم ملی ما را بخت نخست رسیدن به فینال جام ملت ها می دانند.

جام به ایران می رسد؛ حتی با حضور ژاپن!

همان کارشناسانی که عموما از فوتبال ایران دل خوشی ندارند و نقدهایشان معمولا مثبت نیست. لابد ملی پوشان ما آنقدر در بازی های تدارکاتی درخشیده اند و عملکرد خوبی داشته اند که آنها در تحلیل های خود، ایران و ژاپن را شانس اول رسیدن به بازی فینال می دانند و حتی یکی کارشناس عمانی اذعان کرد که ایران در دیدار فینال، حتی ژاپن را هم شکست می دهد.

خوشبختانه توزیع انرژی میان ملی پوشان، فقط از سمت ما ایرانی ها نیست و در حال حاضر، کارنامه تیم ملی و سابقه ای که از ایران در جام ملت های آسیا از سال های دور وجود دارد، باعث شده تا تحلیل های خارجی هم به سود تیم امیر قلعه نویی باشد. این اتفاقی است که در سال های گذشته شاهدش نبودیم و به نظر می رسید یک فرصت طلایی نصیب تیم ملی شده است؛ فرصتی که نه رسانه ها و مردم که ملی پوشان ایران باید از آن استفاده کنند.

بی گمان مردم، رسانه ها، مدیران فوتبالی و غیر ورزشی، جملگی به وظایف خود در قبال تیم ملی عمل کردند و اینک نوبت آنهاست که به همه این حمایت ها جواب مثبت بدهند. ما برای درخشش تیم ملی کشورمان در جام ملت ها، بی صبرانه منتظریم و لحظه شماری می کنیم.