فوری از پرسپولیس | برانکو در یک قدمی پرسپولیس

مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از رسمی‌شدن پایان همکاری‌شان با یحیی گل‌محمدی ، به دنبال انتخاب جانشین او بودند. البته که فرآیند انتخاب جانشین گل‌محمدی بلافاصله بعد از استعفای او آغاز شد اما با وجود تلاش‌های انجام شده و رایزنی‌های به عمل آمده، فعلاً خبری از انتخاب رسمی سرمربی جدید پرسپولیس نیست و در این‌باره شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی در روزهای گذشته مطرح شده است اما با این وجود فعلاً تلاش مدیران باشگاه پرسپولیس فعلاً به‌ثمر ننشسته است.

برانکو ایوانکوویچ، جدی‌ترین گزینه هدایت پرسپولیس محسوب می‌شود. البته که گفته می‌شود کارنامه 10 سرمربی خارجی در کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در حال بررسی است اما با توجه به اقبال هواداران پرسپولیس به انتخاب برانکو، تلاش مضاعف مدیران باشگاه برای جلب رضایت این سرمربی کروات است. هر چند که دور اول مذاکرات مثبت پیش نرفت و برانکو ایوانکوویچ در پیغامی رسمی، پاسخ منفی خود به پیشنهادی پرسپولیسی‌ها را بیان نمود اما با این وجود، همچنان تلاش‌ها برای جلب رضایت او ادامه دارد.

آغاز دوباره تمرینات پرسپولیسی‌ها از فردا با ویرا

پرسپولیسی‌ها قرار است تمرینات آماده‌سازی خود برای حضور در نیم‌فصل دوم را از فردا (شنبه) آغاز کنند. گفته می‌شود که اوسمار ویرا، مربی برزیلی سرخ‌پوشان پایتخت که به عنوان دستیار اول یحیی گل‌محمدی فعالیت می‌کرد، قرار است سرخ‌پوشان را فردا تمرین بدهد و تا هنگام انتخاب سرمربی جدید و مشخص شدن کادرفنی جدید سرخ‌ها، مسئولیت برگزاری تمرینات پرسپولیس با ویرا خواهد بود. هر چند که گفته می‌شود احتمالاً او جایی در کادرفنی بعدی پرسپولیس نخواهد داشت و بعد از پایان ماموریت موقت خود، از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا می‌شود.

فوری از پرسپولیس | برانکو در یک قدمی پرسپولیس
در انتظار صدور مفاصا حساب برانکو!

مدیران باشگاه پرسپولیس برای جلب اعتماد برانکو ایوانکوویچ، به سرعت وارد عمل شدند و بعد از پاسخ منفی این سرمربی کروات به پیشنهاد اولیه سرخ‌ها، هم مدت قرارداد پیشنهادی را افزایش دادند و هم بدهی‌های مالیاتی او را تسویه کردند؛ به‎طوری‌که تمامی اصل و جرایم بدهی‌های مالیاتی برانکو ایوانکوویچ تسویه شده و حالا پرسپولیسی‌ها چشم‌انتظار انتشار مفصاحساب از سوی سازمان امور مالیاتی کشور هستند تا با ارسال این سند مهم برای سرمربی کروات، بیش از پیش اعتماد او را جلب کنند. البته که بعد از پرداخت مالیات ایوانکوویچ، اسناد و مدارک پرداخت آن به رویت نماینده برانکو رسید اما با این‌حال، پرسپولیسی‌ها چشم‌انتظار صدور مفاصا حساب مالیات سرمربی کروات هستند تا برای او ارسال نمایند.

درویش برای مذاکره نهایی به قطر می‌رود

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس وعده داده بود که تکلیف کادرفنی جدید پرسپولیس تا پایان هفته (امروز) مشخص می‌شود اما با توجه به پیچیدگی‌های فرآیند مذاکره با برانکو ایوانکوویچ، گفته می‌شود احتمالاً طی 72 ساعت آینده سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت معرفی خواهد شد. طبق آخرین خبرها، قرار است بعد از مذاکره نافرجام عضو هیات‌مدیره پرسپولیس با ایوانکوویچ، این‌بار رضا درویش شخصاً به دیدار سرمربی کروات برود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او طی روزهای آینده عازم دوحه خواهد شد تا پیش از رویارویی تیم‌های ملی عربستان و عمان، دیداری با برانکو ایوانکوویچ داشته باشد و احتمالاً در این جلسه، جزئیات همکاری ایوانکوویچ با پرسپولیس نهایی خواهد شد.

در انتظار تعیین‌تکلیف دستیاران یحیی

برانکو ایوانکوویچ بعد از پاسخ منفی به پیشنهاد اولیه پرسپولیسی‌ها، فعلاً موضع‌گیری رسمی درباره پیشنهاد دوم آن‌ها نداشته اما با توجه به تلاش‌های انجام شده از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس و البته سفیر ایران در کرواسی، گفته می‌شود که احتمال ارائه پاسخ مثبت از سوی ایوانکوویچ دور از ذهن نیست. در این میان، یکی از چالش‌های مدیران باشگاه پرسپولیس، تعیین‌تکلیف شرایط دستیاران یحیی گل‌محمدی است؛ چرا که گفته می‌شود برانکو ایوانکوویچ در صورت پذیرش پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس، با دستیاران مورداعتماد خود به تهران سفر خواهد کرد و این مسئله بدان معناست که مدیران باشگاه پرسپولیس برای قطع همکاری با دستیاران یحیی گل‌محمدی باید با آن‌ها وارد مذاکره شوند و به توافق برسند که با توجه به مشکلات مالی پرسپولیسی‌ها، این موضوع می‌تواند برای سرخ‌ها چالش‌برانگیز باشد.