نظر کارشناس فوتبال درباره بازی ایران فلسطین خبرساز شد

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی فلسطین در جام ملتهای آسیا اظهار کرد: به نظرم ملی پوشان به خصوص سامان قدوس  بازی روان و خوبی ارائه کردند و تنوع تاکنیکی خوبی در حمله داشتیم و کار‌های ترکیبی در سمت چپ و راست صورت می‌گرفت و از هم مهمتر در راس مثلث‌هایی که تشکیل می‌شد سامان قدوس خیلی خوب خود را می‌رساند و  از نقاط کور فلسطین استفاده می‌کرد.

او افزود: تیم ملی ایران توانست بازی قابل قبولی انجام بدهد و با کیفیت فوتبال بازی کرد و  ملی پوشان توانستند از موقعیت‌های به دست آمده به گل برسند. قلعه نویی در نیمه دوم تغییراتی داد تا یکسری از بازیکنان شرایط مسابقه پیدا کنند. در هر صورت تنها مشکل این بود که  بعد از اینکه شجاع خلیل زاده به علت  مصدومیت  به بیرون رفت  در ضد حملات و بازیسازی یک مقدار در پرس حریف  قرار می‌گرفتیم توپ‌ها را به راحتی لو می‌دادیم و این در مقابل تیم‌های بزرگ خیلی خطرناک است. در مجموع تیم ملی فوتبال در اولین دیدار خود فوق العاده بازی کرد.  

سید صالحی درباره گلزنی تیم ملی فلسطین در این بازی گفت: زمانی که تیم فلسطین یک گل خورد شیرازه اش از هم پاشیده شد و این تیم می‌خواست تدافعی و جمع بازی کند و برخی از مواقع بالا بیایند و تیم ایران را تحت فشار قرار بدهند، اما به خاطر وجود بازیکنان رونده و  نفراتی که تنوع تاکنیکی به تیم ملی فوتبال می‌دهند  مثل سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد و جابه جایی و دوندگی در خط حمله اتفاق می‌افتاد حریف نتوانست برنامه خود را اجرا کند.

او افزود: فلسطین تیم قابل احترامی بود، اما به عنوان تیم تدارکاتی نمی‌توانست فشار آن چنانی به ما بیاورد و سطح فوتبال فلسطین با فوتبال ما خیلی فاصله دارد. تیمی که با آن شرایط وارد زمین مسابقه می‌شود و در دقیقه اول گل دریافت می‌کند تشکیلاتش به هم  می‌خورد و آن‌ها بیشتر به دنبال این بودندکه بازی را کنترل کنند و در ضد حملات به دروازه ایران حمله ور شوند، اما به خاطر تعداد کم بازیکن در خط حمله آن چنان نتوانستند موقعیت روی دروازه ایران خلق کنند.

کارشناس فوتبال درباره بازی بعدی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم هنگ کنگ را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: تیم‌های شرق آسیا خیلی دونده و سخت کوش هستند و طبیعی است که دیدار با هنگ کنگ هم بازی تدارکاتی برای تیم ایران است که در مقابل یکی از تیم‌های درجه دوم  شرق آسیا قرار می‌گیرد. اما می‌تواند  این بازی شرایط  را برای فوتبال کشورمان ایده آل کند  که قلعه نویی نقاط ضعف و قوت تیم را پیدا کند تا در مراحل بعدی مقابل تیم‌های بزرگ بهتر بازی کنند. بازی با  تیم‌های هنگ کنگ و امارات می‌تواند حریفان تدارکاتی خوبی باشند که در مراحل بالاتر تیممان تکمیل‌تر شود و ثبات و وحدت تاکنیکی خوبی به دست آوریم. دست قلعه  نویی هم باز است و تغییراتی در ترکیب تیم مقابل فلسطین داده بود و از مهدی قایدی و کریم انصاری فرد در اول بازی استفاده کرده بود و نشان دادند که بازیکنانی که جایگزین می‌آیند می‌توانند همان کارایی را داشته باشند.