هشدار اسطوره استقلال به قلعه‌نویی

رضا رجبی پیشکسوت  استقلال  درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین و هنگ‌کنگ در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: در بازی با فلسطین اگر تیم ملی در دقیقه یک گل نمی‌زد، مطمئناً هر چه از دقایق بازی می‌گذشت، کار برای بازیکنان برای گلزنی سخت‌تر می‌شد. در بازی با هنگ‌کنگ نیز بازیکنان‌مان در انتقال توپ بی‌حوصله و بدون دقت عمل می‌کردند. هم اکنون در فوتبال روز دنیا گردش و انتقال توپ در ۴۰ متر جلو و چرخشی شده است.

وی ادامه داد: خط هافبک‌ مان به دلایل زیادی فوق‌العاده ضعیف و خیلی بد کار کرده است، انتقال توپ از دفاع به حمله مشکل دارد. امید ابراهیمی از ۱۹ پاسی که داد؛ ۱۷ پاس خود را به عقب داده، روزبه چشمی از ۱۰ ارسال به جلو ۹ اشتباه داشته است. فقط تا حدودی سامان قدوس توانسته چند پاس سالم بدهد. مهدی طارمی بهترین بازیکن تیم ملی ایران، اصلاً در ۲ بازی عملکرد خوبی نداشته است.

هشدار اسطوره استقلال به قلعه‌نویی

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه باید بازی با هنگ‌کنگ به فراموشی سپرده شود، ادامه داد: اگر انتقادی هم از سوی کارشناسی گفته می‌شود، برای تخریب تیم ملی نیست و همه فوتبالدوستان سعی در حمایت از تیم ملی دارند. برای قهرمانی در این تورنمنت مهم باید تیم ملی بازی به بازی پیش برود، در هر مسابقه قهرمانانه بازی کند و مثل دیدار با هنگ‌کنگ نباشد. از بازی با امارات باید نقاط ضعف را برطرف کنند و اصلاً نباید به فکر بازی که گذشته باشد، چون گذشته دیگر به تاریخ پیوسته است.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا امکاناتی که برای تیم ملی برای شرکت در جام ملت‌های آسیا تدارک دیده شده مناسب بوده یا خیر، عنوان کرد: فوتبال‌مان برترین آسیاست، اما در بخش نرم افزار و سخت افزار نظیر تجهیزات، زمین تمرینی، بازی‌های تدارکاتی و … عقب‌تر از تیم‌های قدرتمند دیگر هستیم. با این حال توقع‌مان از تیم ملی خیلی بیشتر از امکاناتی است که به آن‌ها داده‌ایم. در زمان کی‌روش بهترین حمایت‌ها از تیم ملی صورت می‌گرفت و بازیکنان در آن زمان در بهترین شرایط قرار داشتند، با تمام شرایط وارد جام ملت‌های آسیا می‌شدند. اما الان در برخی از اردو‌ها تیم ملی زمین تمرین نداشت و ملی‌پوشان‌مان نیز ۴ سال سن‌شان بیشتر شده است.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: همه مردم ایران، قلعه‌نویی و همکارانش می‌دانند که قهرمانی در جام ملت‌های آسیا کار خیلی سختی است، اما نشدنی نیست. باید بازیکنان در بازی‌های بعدی تمام تمرکزشان را برای بهتر بازی کردن بگذارند و امیر قلعه‌نویی باید به عنوان نفر اول کادرفنی و تیم ملی عصبانیت را کنار بگذارد. اعضای تیم ملی به مسائل حاشیه‌ای توجه نکنند و برای رقم زدن تاریخ‌سازی بازی به بازی پیش بروند. تمامی ملت ایران دوست دارند تا تیم ملی قهرمان شود. بازیکنان و کادرفنی باید در مسابقات پیش‌رو توکل و تلاش کنند، مطمئناً خدا هم به تیم ملی کمک خواهد کرد و سپس هر آنچه اتفاق می‌افتد حمکت خداوند است.