پاسخ کلینزمن درمورد انتخاب ایران یا قطر

یورگن کلینزمن در نشست خبری پیش از بازی با اردن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: خوشحالیم که در نیمه نهایی حضور داریم. با اردن که هم‌گروهمان بود بازی داریم که نشان دهنده گروه سختمان است. تشنه رسیدن به فینال هستیم. مثبت اندیش هستیم اما می‌دانیم که مربی حریف چه کار بزرگی کرده و بازی آسانی نداریم.

وی درمورد اینکه انگیزه‌هایش برای این بازی، توضیح داد: باید دید زندگی چه چیزی در مرحله بعدی برایت می‌خواهد. این اولین جام ملت‌های آسیای من است که بسیار جذاب بوده. می‌خواهیم بازی به بازی پیروز شویم و می‌دانیم که می‌توانیم به هدفمان برسیم‌. از هر ثانیه بودن در این تورنمنت لذت می‌برم.

سرمربی آلمانی تیم ملی کره جنوبی درمورد مهمترین ویژگی موفقیت شاگردانش گفت: به جلو نگاه می‌کنیم و می‌خواهیم به همه چیز برسیم حتی چیزی که رسانه‌ها می‌گویند. بازیکنانم باتجربه و باانگیزه در حال تلاش برای رسیدن به فینال هستند. خیلی از آنها خانواده‌هایشان را آورده‌اند و راحت هستند. به خودمان اطمینان داریم و برای وقت اضافه و پنالتی هم آماده هستیم.

کلینزمن در پاسخ به سوال یک خبرنگار ایرانی مبنی بر اینکه ترجیح می‌دهد تیمش در فینال به مصاف ایران برود یا قطر، توضیح داد: الان به فینال فکر نمی‌کنیم و فقط به دنبال بردن اردن هستیم.

پاسخ کلینزمن درمورد انتخاب ایران یا قطر

وی درخصوص فشار روانی روی کره جنوبی برای کسب قهرمانی آسیا پس از ۶۳ سال خاطرنشان کرد: در حال حاضر در رقابت‌ها حضور داریم. انتظارات برای هر کشوری در اول تورنمنت سخت است. به مرور بهتر می‌شوید و پیشرفت می‌کنید. اگر به گذشته نگاه کنید، آرژانتین اولین بازی را به عربستان در جام جهانی باخت چرا که فشار زیادی روی آنها بود اما به مرور راحت‌تر ادامه دادند. این یک پروسه است. بازی‌های درام و سخت زیادی داشتیم. الان می‌دانیم که می‌توانیم این کار را بکنیم و خیلی مثبت به آن نگاه می‌کنیم. جلو می‌رویم تا با قهرمانی مواجه شویم. این اتقاق خیلی روانشناختی است. این تورنمنت یک ماراتن بود که تقریبا به آخرش نزدیک شده‌ایم.

سرمربی تیم ملی کره جنوبی درپاسخ به اینکه چگونه تیمش را برای بازی‌های ۱۲۰ دقیقه‌ای آماده کرده است، گفت: قطعات کوچک یک پازل را کنار هم گذاشتیم و برای این جام به خوبی آماده شدیم. خیلی گرسنه پیروزی هستیم. بازیکنان برای خودشان بازی می‌کنند. آنها از نظر ذهنی و فیزیکی آماده هستند. به عنوان مربی باید بازیکنان و توانایی‌هایشان را دور هم جمع کنم تا از آنها استفاده شود.

کلینزمن در پاسخ به تحلیل خود از از شرایط اردن اضافه کرد: بهترین چیزی که از آن می‌توانیم استفاده کنیم بازی گروهی‌مان است. باید روی قدرتمان متمرکز شویم و نقاط قوت آنها را مهار کنیم چرا که بازیکنانی با توانایی فردی خوب در اختیار دارند.