محبی: طارمی یکی از بهترین بازیکنان آسیاست

تیم‌ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا با نتیجه ۲ بر یک ژاپن را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که ایران نه تنها تا به حال موفق به پیروزی برابر ژاپن در جام ملت‌های آسیا نشده بود، بلکه به این تیم گل هم نزده بود.

محمد محبی ، بازیکن تیم‌ملی و زننده گل اول ایران برابر ژاپن درباره شکسته شدن رکوردها توسط او اظهار کرد: من به این رکوردها توجه نمی‌کنم. ما فقط روی بازی ژاپن و عملکردمان تمرکز داشتیم. ما با ذهنی آرام به بازی آمده بودیم و بهترینمان را برای تیم کشورمان انجام دادیم. در واقع همه بازیکنان ایران به این شکل عمل کردند. ما فشار زیادی گذاشتیم و تلاش کردیم به بهترین شکل مقابل ژاپن بازی کنیم. اینطور بگویم که ما برای هر توپی جنگیدیم و در نهایت به پیروزی رسیدیم. ما فقط تا همان شنبه شب خوشحالی کردیم و باید از فرصت ریکاوری و آماده‌سازی برای بازی نیمه نهایی استفاده کنیم.

او درباره تقابل با بازیکنانی مانند تومیاسو، کوبو و میتوما که در آرسنال، رئال سوسیه‌داد و برایتون بازی می‌کنند، گفت: ما هم بازیکنان باکیفیتی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد داریم که آنها هم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌اند. برای ما این چیزها مهم نیست که مقابل چه بازیکن و تیمی قرار می‌گیریم. ما روی کارمان تمرکز می‌کنیم و همه چیزمان را برای تیم می‌گذاریم. خودتان دیدید، نتیجه لازم هم رقم خورد.

محبی: طارمی یکی از بهترین بازیکنان آسیاست

 

بازیکن تیم‌ملی درباره تقابل با قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بیان کرد: قطعا بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بازی سختی است اما همانطور که قبلا گفتم ما در این فرصت ریکاوری می‌کنیم و برای بازی بعدی آماده می‌شویم. ما تلاش و تمرکزمان را برای بازی نیمه نهایی مقابل قطر می‌گذاریم.

محبی در ادامه درباره نمایش درخشانش مقابل ژاپن و کسب عنوان بهترین بازیکن زمین با وجود داشتن عملکردی پر انتقاد مقابل سوریه و همچنین نبود مهدی طارمی در بازی با ژاپن بیان کرد: شب قبل بازی مهدی طارمی حدود ۲۰ دقیقه با من صحبت کرد. در نتیجه من با ذهنی آرام به بازی با ژاپن آمدم. برای ما سخت بود چرا که مهدی طارمی یکی از بهترین بازیکنان آسیاست. بدون او برای ما سخت بود اما دیدید که خیلی جنگیدیم و نتیجه را کسب کردیم.