بررسی ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل قطر امروز در نیمه نهایی

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال جام ملتهای آسیا، چهارشنبه (۱۸بهمن) از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الثمامه با قضاوت احمد العلی از کویت مقابل تیم ملی فوتبال قطر قرار می‌گیرد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران موفق شدند در گروه C این رقابت‌ها با کسب ۹ امتیاز و اقتدار راهی مرحله حذفی شوند. یوزها ابتدا با نتیجه ۴ بر یک تیم ملی فلسطین را مغلوب کردند و در ادامه با یک گل هنگ‌کنگ را از پیش‌رو برداشته و در نهایت نیز با برتری ۲ بر یک مقابل تیم ملی فوتبال امارات جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را به عنوان صدرنشین کسب کردند.

تیم ملی

تیم ملی ایران در این مرحله موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ سوریه را از پیش‌رو بردارد و در مرحله یک چهارم نهایی شاهد یک فینال زودرس بین تیم‌های ایران و ژاپن بودیم که یوزها موفق شدند با ارائه یک بازی باکیفیت با نتیجه ۲ بر یک سامورایی‌ها را از پیش رو برداشتند و راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

تیم ملی قطر میزبان این رقابت‌ها در گروه A با کسب امتیازات کامل بالاتر از تاجیکستان، چین و لبنان به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. شاگردان ماکز لوپز جام را برتری ۳ بر صفر مقابل لبنان آغاز کردند و در ادامه با یک گل تیم تاجیکستان را مغلوب کردند. عنابی‌ها در نهایت با برتری یک بر صفر مقابل چین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند.

تیم ملی فوتبال ایران

مدافع عنوان قهرمانی در این مرحله با برتری ۲ بر یک مقابل فلسطین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد و بعد از تساوی یک بر یک مقابل ازبکستان به لطف بی‌دقتی ازبک‌ها در ضربات پنالتی، خود را به نیمه‌نهایی رساندند تا در این مرحله حریف تیم ملی کشورمان شوند.

تیم ملی فوتبال ایران برای این دیدار سید مجید حسینی و صادق محرمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی تیم ملی فوتبال را همانند سایر دیدارهای گذشته با آرایش ۱-۲-۳-۴ روانه میدان کند.

علیرضا بیرانوند درون چارچوب دروازه، مسئولیت حفاظت از قفس توری یوزها را برعهده خواهد داشت. همانند دیدار مقابل ژاپن یک‌بار دیگر شاهد زوج محمد حسین کنعانی‌زادگان در کنار شجاع خلیل‌زاده باشیم.

رامین رضاییان از جناح راست و احسان حاج‌صفی از جناح چپ خط دفاعی تیم ملی را تکمیل می‌کنند. با توجه به بازگشت مهدی طارمی بعد از یک جلسه محرومیت، سامان قدوس در این دیدار به پست قبلی خود در برمی‌گردد و در کنار سعید عزت‌اللهی زوج میانه میدان تیم ملی را تشکیل می‌دهند. با این تفاسیر به احتمال زیاد امید ابراهیمی در این دیدار بر روی نیمکت قرار خواهد گرفت و به نوعی این ستاره قربانی بازگشت طارمی به ترکیب اصلی می‌شود. مهدی طارمی، مهدی قایدی و علیرضا جهانبخش پشت‌سر سردار آزمون ۱۱ بازیکن تیم ملی مقابل قطر را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.