آقای قلعه‌نویی خودت پاسخگو باش

امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی معروف با حضور عادل فردوسی‌پور، بیژن ذوالفقارنسب و امیر حاج‌رضایی شرکت کرد. برنامه‌ای که هنوز در ذهن امیر ماندگار است و پس از گذشت این‌همه سال از آن به عنوان یک جفای بزرگ یاد می‌کند.

تکرار ناکامی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ ، اما منجر به تغییر تاکتیک قلعه‌نویی شد. به نظر می‌رسد این‌بار ترجیح داده شد که سعید الهویی (دستیارش در تیم ملی) برای دفاع از عملکرد تیم راهی صداوسیما شود. صحبت‌های مربی تیم ملی و توجیهات عجیب و غریب او درباره شکست دردناک در جام ملت‌ها، این باور را در ذهن ما گنجاند که باید بابت نتایج تیم ملی به افتخار کادرفنی، کف مرتب بزنیم و از آنها تقدیر و تشکر کنیم! حتی دچار این توهم شدیم که بهترین تیم جام ملت‌ها ما بودیم و چون چشم بصیرت نداریم، نمی‌توانیم واقعیت‌ها را ببینیم!

الهویی از موضعی با افکار عمومی سخن گفت که یک لحظه تصور کردیم حذف تیم ملی، یک شوخی مضحک است و این تیم ملی ایران بود که قهرمان جام ملت‌های آسیا شده! با حرف‌های او واقعا گمان کردیم باید بابت طراحی تاکتیکی این مربی و ایجاد تحولات عمیق در تیم، یک تشکر جانانه داشته باشیم و به خاطر این درجه از پیشرفت و خودباوری به الهویی پاداش هم بدهیم! هر چه هست اینکه سعید الهویی از نظر جایگاه فوتبالی و فنی، سوابق مربیگری و وجاهت، در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد درباره شکست تیم ملی توضیح واضحات بدهد یا ما بیش از این برای حرف‌هایش اهمیت قائل شویم. او در تیم ملی ایران، در حد یک دستیار ساده است.

آقای قلعه‌نویی خودت پاسخگو باش

برای نقد درست و حسابی تیم ملی و سوال و جواب کامل در این زمینه، بهتر است الهویی سپر بلا نشود و در این راستا، قطعا حضور امیر قلعه‌نویی به عنوان مسوول اول هدایت تیم در یک برنامه زنده تلویزیونی، بیشتر و بهتر می‌تواند ابعاد ماجرا را برای مردم روشن کند.