آخرین وضعیت سردار ازمون، مهدی طارمی و دیگر لژیونرها در اروپا

لژیونرهای ایرانی فوتبال در هفته‌ای که گذشت عملکرد‌های متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند.

تقابل آزمون و جهانبخش

تیم‌های رم و فاینورد دیدار برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا را برگزار کردند. دیدار رفت این دو تیم به میزبانی فاینورد با تساوی یک به یک به پایان رسیده بود و دیدار برگشت این دو تیم هم که به میزبانی رم برگزار شد در وقت‌های قانونی با تساوی یک یه یک به پایان رسید.

 

این مسابقه پس از تساوی در وقت‌های اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد و در در نهایت تیم رم با نتیجه ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی به پیروزی رسید.

سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم رم در این مسابقه فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد. در سوی دیگر هم علیرضا جهانبخش لژیونر تیم فاینورد از روی نیمکت کار را آغاز کرد و در دقیقه ۱۲۰ وارد زمین شد.

جهانبخش در ضربات پنالتی در پشت ضربه سوم فاینورد قرار گرفت، اما موفق نشد دروازه حریف را باز کند و توپ او را دروازه بان رم مهار کرد تا در نهایت تیم رم در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی برسد و راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا شود.

احتمال جدایی علیرضا جهانبخش از فاینورد

علیرضا جهانبخش وینگر تیم ملی فوتبال ایران که در تیم فاینورد هلند بازی می‌کند در پایان فصل قراردادش با این باشگاه به پایان می‌رسد و به احتمال زیاد از این تیم جدا خواهد شد.

باشگاه آلکمار که پیش از این جهانبخش را در اختیار داشت امکان دارد بار دیگر این بازیکن را به خدمت بگیرد.

آخرین وضعیت سردار ازمون، مهدی طارمی و دیگر لژیونرها در اروپا

گلزنی سردار آزمون برای رم

تیم فوتبال «رم» در هفته بیست و پنجم سری آ ایتالیا در شبی که برای نخستین بار سردار آزمون را در ترکیب اصلی خود داشت موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر از سر «فروزینونه» عبور کند. سردار آزمون در این دیدار موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند و عملکرد قابل قبول از خود به نمایش بگذارد.

در پایان این دیدار سایت «SofaScore» که در حوزه آمار و ارقام فوتبال فعال است نمره بالای ۷.۴ را برای سردار در نظر گرفت که از این حیث سومین بازیکن برتر رم در بازی بود.

مصدومیت مهدی طارمی

در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال پرتغال تیم «پورتو» میزبان «استرلا» بود که این دیدار در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به سود پورتو به پایان رسید. مهدی طارمی لژیونر ایرانی پورتو که این روز‌ها به دلیل عملکرد ضعیفش مورد انتقاد هواداران تیمش قرار گرفته است در این دیدار نیمکت نشین بود و فرصت بازی پیدا نکرد.

این مهاجم ایرانی پورتو پس از این دیدار در تمرینات تیمش از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شد و نتوانست در دیدار برابر آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود.

طارمی در پایان فصل قراردادش با این تیم پرتغالی به پایان می‌رسد و انتقالش به عنوان بازیکن آزاد به تیم اینتر ایتالیا تقریباً قطعی است. او قرار بود هفته گذشته به برای انجام تست‌های پزشکی اینتر به ایتالیا سفر کند، اما به دنبال شکست پورتو در لیگ پرتغال و عملکرد ضعیف این بازیکن که اعتراض هواداران پورتو نسبت به طارمی را در پی داشت باشگاه اینتر تصمیم گرفت این تست‌ها را به تعویق بیندازند تا چالشی برای طارمی و تیم پورتو به وجود نیاید.

گلزنی علی کریمی

در هفته بیست و ششم سوپر لیگ ترکیه تیم فوتبال «کایسری اسپور» میهمان «باشاک شهیر» بود که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود «باشاک شهیر» به پایان رسید.

علی کریمی لژیونر ایرانی «کایسری اسپور» که به تازگی قراردادش را تا سال ۲۰۲۷ تمدید کرده است در این دیدار از ابتدا در ترکیب کایسری قرار داشت و موفق شد در دقیقه ۱۵ با یک شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه تیمش را پیش بیندازد.

در این دیدار در حالی که بازی با نتیجه تساوی ۲ به ۲ در جریان بود کریمی در دقیقه ۷۳ تعویض شد و در دقیقه ۸۹ تیم باشاک شهیر موفق شد گل سوم و برتری را به ثمر برساند.

۲ شکست پیاپی برای سامان قدوس

در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال انگلیس تیم «برنتفورد» میزبان «لیورپول» بود که این دیدار در پایان با نتیجه پر گل ۴ بر یک به سود لیورپول به پایان رسید. سامان قدوس در این دیدار بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و در حالی که این تیم با نتیجه ۳ بر یک عقب بود از دقیقه ۸۵ وارد زمین شد، اما بلافاصله پس از ورودش لیورپولی‌ها گل چهارم را هم به ثمر رساندند.

در هفته بیست و پنجم هم تیم‌های فوتبال «منچستر سیتی» و «برنتفورد» به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر «منچسترسیتی» به پایان رسید. قدوس در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و با ورود به بازی در دقیقه ۸۹ تنها یک دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرد.

محمد قربانی، لژیونر جدید فوتبال ایران

محمد قربانی هافبک تیم فوتبال سپاهان اصفهان به طور رسمی به باشگاه «اورنبرگ» روسیه پیوست.

این باشگاه روسیه‌ای با انتشار خبری از پیوستن این بازیکن ایرانی، برای او در این تیم آرزوی موفقیت کرد. محمد قربانی متولد سال ۱۳۸۰ است و سابقه بازی در تیم نساجی مازندران را هم در کارنامه دارد.

مسیر روشن صیادمنش در بلژیک

در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال بلژیک (لیگ ژوپیتر) تیم فوتبال «وسترلو» به مصاف «استاندارد لیژ» رفت که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود وسترلو به پایان رسید.

الهیار صیادمنش لژیونر ایرانی تیم وسترلو در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفت و ۷۷ دقیقه بازی کرد. او که در فصل نقل و انتقالات زمستانی به این تیم بلژیکی رفته است در اظهار نظری ابراز امیدواری کرد که بتواند با درخشش در تیم جدیدش باز هم به تیم ملی ایران دعوت شود.

حضور قلی زاده برابر صدرنشین لهستان

در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال لهستان تیم فوتبال «لخ پوزنان» میهمان تیم صدر جدولی «جاجیلونیا بیالیستوک» بود که این دیدار در پایان با نتیجه ۲ بر یک به سود «لخ» به پایان رسید. علی قلی‌زاده لژیونر ایرانی «لخ پوزنان» در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۵۹ در شرایطی که تیمش ۲ بر صفر پیش بود وارد زمین شد.

روز‌های خوب میلاد محمدی در تیم جدیدش

در هفته بیست و ششم رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه تیم فوتبال «آدنا اسپور» میهمان «آلانیااسپور» بود که این دیدار در پایان با تساوی ۳ به ۳ به پایان رسید.

میلاد محمدی ملی پوش تیم ملی فوتبال ایران که اخیراً به «آدنا اسپور» پیوسته است در دومین دیدار خود برای تیمش از ابتدا در ترکیب حضور داشت و ۸۳ دقیقه بازی کرد.

فرصت فینال برای لژیونر‌های فوتسال از دست رفت

در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) تیم فوتسال «پالما» به مصاف «رئال بتیس» رفت که این دیدار در پایان با شکست ۳ بر ۲ «پالما» همراه بود.

سالار آقاپور، مسلم اولادقباد و حسین طیبی لژیونر‌های فوتسال ایران در تیم پالاما در این دیدار در لیست تیمشان حضور داشتند و با وجود شکست تیمشان خوش درخشیدند. حسین طیبی و مسلم اولادقباد در این بازی موفق شدند گل‌های پالما را به ثمر برسانند.