خطری که ستاره‌های استقلال را تهدید می‌کند

استقلال وداعی زودهنگام با جام حذفی فوتبال ایران داشت و شاگردان جواد نکونام باختی ۲ گله را در رفسنجان مقابل مس پذیرفتند تا در ادامه فصل، تمرکز آبی‌پوشان پایتخت روی ادامه مسابقات لیگ برتر باشد؛ رقابت‌هایی که استقلال با کسب ۳۹ امتیاز از ۱۸ مسابقه، صدرنشین آن است و شاگردان نکونام امید دارند تا بتوانند با تداوم دوران صدرنشینی‌شان در مسیر کسب مقام نخست در لیگ بیست‌وسوم قدم بردارند و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کنند.

آبی‌پوشان پایتخت بعد از باخت مقابل مس در رفسنجان، حالا باید خود را برای جدال هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران آماده کنند؛ آن‌هم در حالی‌که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، استقلالی‌ها باید برای دومین بازی پیاپی بعد از سفر به رفسنجان، در خارج از خانه کار خود را دنبال کنند و شامگاه جمعه (هجدهم اسفندماه) در ورزشگاه غدیر اهواز میهمان تیم استقلال خوزستان هستند که در هفته‌های گذشته متحول شده و برای خروج از وضعیت قرمز جدول، نمایش‌های قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشته است.

 

جواد نکونام سرمربی استقلال در شرایطی دغدغه انتخاب ترکیب اصلی تیمش را برای جدال با آبی‌پوشان اهوازی دارد که یکی از چالش‌های نکونام، دل‌نگرانی درباره احتمال محرومیت ستاره‌های کلیدی تیمش از حضور در مسابقه داربی است؛ چرا که استقلالی‌ها بعد از نبرد با هم‌نام خوزستانی، باید خود را برای جدال با پرسپولیس در داربی پایتخت آماده کنند و برنامه فشرده مسابقات لیگ برتر باعث شده تا آبی‌ها در فاصله 5 روز بعد از رویارویی با استقلال خوزستان، در داربی پایتخت به میدان بروند.

خطری که ستاره‌های استقلال را تهدید می‌کند

ستاره‌های خط هافبک در معرض محرومیت!
استقلالی‌ها در فهرست خود نام ۶ بازیکن در آستانه محرومیت را می‌بینند. امید حامدی‌فر که خشن‌ترین بازیکن این فصل استقلال محسوب می‌شود، با دریافت ۶ کارت زرد در آستانه محرومیت دوباره قرار گرفته و دریافت کارت زرد در مصاف با استقلال خوزستان باعث محرومیت او از حضور در داربی پایتخت می‌شود. در کنار حامدی‌فر، روزبه چشمی دیگر هافبک دفاعی استقلال هم با دریافت ۳ کارت زرد در معرض محرومیت است و مهدی مهدی‌پور، هافبک خلاق آبی‌پوشان پایتخت هم جزو بازیکنان ۳ اخطاره است که خطر محرومیت از حضور در داربی پایتخت را احساس می‌کند!

محرومیت در کمین ۳ مدافع استقلال
آبی‌پوشان پایتخت در خط دفاع وضعیت ویژه‌ای را دارند؛ به‌طوری‌که آرمین سهرابیان، صالح حردانی و میلاد فخرالدینی در معرض ۴ اخطاره‌شدن قرار دارند و دریافت کارت زرد در جدال با استقلال خوزستان می‌تواند برای آن‌ها توأمان با محرومیت از حضور در داربی پایتخت باشد! در شرایطی‌که گفته می‌شد محمدحسین مرادمند هم در معرض ۴ اخطاره‌شدن قرار دارد اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که او در خطر محرومیت نیست و تنها دریافت کارت قرمز در جدال با استقلال خوزستان می‌تواند باعث محرومیت مدافع استقلال از حضور در داربی پایتخت شود.