یک هلدینگ ثروتمند استقلال را می‌خرد

واگذاری استقلال و پرسپولیس به مراحل جدی تر خود رسیده است. برای حضور سرخابی‌ها در فصل بعد رقابت‌های باشگاهی در سطح قاره آسیا، لازم است که هر دو تیم به بخش خصوصی واگذار شوند که دو تیم تا یازده فروردین برای این کار زمان دارند.

ایرنا برگه‌ای را با امضای محمد مخبر ، معاون اول رئیس‌جمهور منتشر کرد که او تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص تعیین مالکان جدید باشگاه پرسپولیس را به دستگاههای ذی ربط ابلاغ کرده است.

یک هلدینگ ثروتمند استقلال را می‌خرد

در شرایطی که در این نامه عنوان شده است معادل ۸۰ درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بابت رد دیون و سایر تکالیف دولت واگذار می‌شود، از واگذاری سهام استقلال نیز خبر داده شده است.

در بند پنجم این نامه آمده است که «سهام دولت در شرکت فرهنگی ورزشی استقلال با رعایت تشریفات قانونی واگذار خواهد شد» تا مشخص گردد که پس از پرسپولیس، آبی‌های پایتخت نیز به بخش خصوصی واگذار می شوند تا بالاخره طلسمی که سالهاست گریبان دو تیم بزرگ پایتخت را گرفته، باز شود.

از هولدینگ خلیج فارس به عنوان جدی ترین خریدار استقلال یاد می شود البته که گفته می شود آبی‌ها ابتدا زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می کنند و پس از حل برخی موانع بر سر راه، استقلال نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.