داداش‌زاده: به عالیشاه گفتم اشتباه من را نکن و در پرسپولیس بمان

پرسپولیس با پیروزی مقابل گل‌گهر به یک امتیازی استقلال در صدر جدول رسید. شاگردان اوسمار در سیرجان از همان ابتدا نمایش هجومی داشتند و توسط اورونوف به گل رسیدند، اما هر چه به پایان بازی نزدیک‌تر شدیم حریف زهردارتر کار می‌کرد و اگر درخشش گلر جوان قرمزها نبود شاید سه امتیاز از چنگ پرسپولیسی‌ها درمی‌آمد!

با بهزاد داداش‌زاده یکی از پیشکسوتان دهه هفتادی پرسپولیس درخصوص این بازی و ادامه بازی‌های لیگ گپ و گفتی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید‌.

 

دیدگاه‌ فنی شما از بازی پرسپولیس مقابل گل‌گهر چیست؟

بازی خوبی بود. انصافا پرسپولیس الان شرایط خوبی دارد اما تنها مشکل این تیم همین رفتن در حاشیه‌هاست. اصلا نباید به تیم‌های دیگر با مربیانی که در حد مربیگری نیستند، وارد چالش شوند. مربیانی که شاید یک زمانی فوتبالیست خوبی بودند اما در حد مربیگری نیستند، بعضی‌ها سیکل هم ندارند اما با رابطه بازی و لابیگری مربی شدند!

منظورتان را شفاف‌تر بگویید.

اسم نمی‌برم! کلی می‌گویم. پرسپولیس نباید‌ وارد حاشیه شود. الان که شرایط این تیم خوب است‌ همه می‌خواهند تیم را وارد بحران کنند الان تنها رقیب پرسپولیس همین پرداختن به حاشیه‌هاست. بعضی‌ها داوری‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند یا فضا و جو را متشنج می‌کنند.

بگذریم! درباره عملکرد گلر جوان پرسپولیس چه نظری دارید؟

در اینکه بیرانوند بهترین گلر ایران و آسیاست شکی وجود ندارد! اما او این اواخر روزهای خوبی را نداشته و بدون تمرکز بوده. باید یک گلر ششدانگ جذب می‌شد تا بیرانوند وجود یک رقیب را احساس کند. الان هم او باید بگوید چه اتفاقی برای دستش افتاده و نباید با احساس هواداران بازی کند، چون هنوز ما نمی‌دانیم چی شده است! اما این گلر جوان در دومین بازی‌ خودش هم کاری کرده کارستان و باید از او حمایت کنند. او ممکن است در آینده اشتباه کند، چون گلر کم‌تجربه‌ای است، اما این اشتباهات از او گلر تاپ می‌سازد. بیرانوند هم برای بهترین شدن اشتباهات زیادی داشت و حالا به‌مراتب شرایط بهتری نسبت به سال‌های اولش دارد. باید از رفیعی حمایت و صبوری کنند. به نظرم حتی اگر بیرانوند برگردد باید اوسمار از همین گلر جوان استفاده کند.

درباره گلزنی اورونوف بگویید.

همان‌طور که خیلی‌های‌مان به درویش انتقاد کردیم الان هم باید از او قدردانی کنیم برای جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی. اگرچه این بازیکنان مدنظر یحیی بود اما بازهم از او قدردانی می‌کنیم که بازیکنان عالی جذب کرد اما بازهم نیاز به گلر و دفاع حس می‌شود. اورونوف فوق‌العاده است و رفته‌رفته بهتر هم می‌شود. باید اینها را حفظ کرد تا وارد حاشیه نشوند. عرض کردم تنها حاشیه می‌تواند رقیب این تیم باشد.

داداش‌زاده: به عالیشاه گفتم اشتباه من را نکن و در پرسپولیس بمان

پرسپولیس در هر بازی موقعیت‌های گل زیادی را از دست می‌دهد. علتش چیست؟

این از توانمندی تیم است که موقعیت‌های زیادی را خلق می‌کند اما بچه‌ها در زدن ضربات آخر کم‌دقت هستند که باید در تمرینات مشکل گلزنی را حل کنند. باید آستانه تحمل خودمان را هم بالا ببریم، چون قطعا این تیم در آینده گل‌های بیشتری را به ثمر می‌رساند.

خیلی هم در بازی روی او خطا می‌شود. به دلیل سبک بازی‌اش است یا تیم‌های ما خیلی خشن بازی می‌کنند؟

به خاطر تکنیک و سرعت بالایش است و خدا را شکر بازیکن قوی و قدرتمندی است. من هم یک زمانی همین‌طور بودم! او قوی است و بعید است خیلی راحت آسیب ببیند. او را باید حفظ کرد.

اوسمار توانسته انتظارات را برآورده کند؟

من همان اول گفتم در این شرایط اوسمار از همه بهتر است و درویش انتخاب خوبی کرده. او فضای فوتبال ما و طرفداران و بازیکنان را می‌شناسد و کم‌کم وضعیت بهتر هم می‌شود. فقط نباید به دیگر باشگاه‌ها و مربیان توجه کرد و پرسپولیس باید فقط تمام بازی‌های خودش را ببرد.

فکر می‌کنید پرسپولیس می‌تواند تمام بازی‌های آینده را ببرد و یک امتیاز اختلاف را جبران کند؟

بازی‌های پرسپولیس با پایین جدولی‌ها سخت‌تر از بالاجدولی‌هاست. پرسپولیس تمام بازی‌هایش را باید ببرد و استقلال هم امتیاز از دست می‌دهد.

فقط سرخابی‌ها مدعی قهرمانی هستند؟

سپاهان هم مدعی قهرمانی است، چون بازی کمتر دارد و یک بازی مستقیم هم مقابل پرسپولیس دارد. در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توانیم از الان بگوییم کدام تیم قهرمان می‌شود.

بازی بعدی پرسپولیس مقابل ملوان است. این بازی را چطور می‌بینید؟

ملوان این روزها واقعا فوق‌العاده است و به دوران اوجش در دهه شصت نزدیک می‌شود. پرسپولیس در این هفته کار سختی مقابل این تیم دارد، چون ملوان گربه سیاه پرسپولیس است! برای پرسپولیس این بازی 6 امتیاز دارد و یکی از بازی‌های سخت از مسابقات باقیمانده‌اش است‌.

درباره داوری صحبتی دارید؟

کارشناسی داوری در حیطه من نیست، اما فضای مجازی روی بنیادی‌فر تاثیر گذاشت. اوسمار شاید اشتباه کرد که به داخل زمین آمد اما نیت خوبی داشت! به هر حال باید به تصمیم ‌داور احترام گذاشت و نباید مثل دیگران برای هر صحنه روی سر داور پرید! توپ را توی گل بزنید همه چیز حل می‌شود!

عالیشاه کاپیتان پرسپولیس موفق شد با پیراهن این تیم رکورددار بازی در لیگ شود. نظر شما درباره این بازیکن چیست؟

برای او خوشحالم‌. چند سال قبل او را در مجموعه انقلاب دیدم که یکسری بحران و مشکلاتی با یحیی‌ داشت که می‌خواست به پدیده برود اما به او گفتم اشتباه من را نکن! من اشتباه کردم حرف عابدینی را گوش نکردم و قرضی به ذوب‌آهن نرفتم و از پرسپولیس دور شدم اما تو بمان که روزهای خوب هم برمی‌گردد. خدا را شکر ماند و کاپیتان خوبی است و هر وقت به زمین می‌آید عملکرد ایده عالی دارد. همه بازیکنان باید این‌طور باشند حالا هر قدر که بازی می‌کنند. خدا را شکر عالیشاه برای بقیه تیم مثل یک‌ کاپیتان واقعی بزرگ‌تری می‌کند.