به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، در فاصله کمتر از ۱۰ روز مانده تا شروع سی امین دوره بازیهای المپیک لندن، مراسم بدرقه اعضای کاروان اعزامی ایران به این بازیها سه شنبه شب در محل آکادمی المپیک در شرایطی برگزار شد که ابتدا مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در این مراسم حضور داشتند اما در میانه های مراسم محمود احمدی نژاد رئیس جمهور نیز به همراه هیات همراه به این جمع اضافه شدند تا مراسم با هیجان بیشتری دنبال شود.


در این مراسم که اکثر ورزشکاران اعزامی حضور داشتند و البته برخی از آنها خیلی زود محل مراسم را ترک کردند، علاوه بر اعضای کاروان اعزامی، اعضای خانواده ورزشکاران و برخی پیشکسوتان ورزش نیز حضور داشند. البته در حالی که انتظار می رفت این مراسم در جهت تقویت روحیه ورزشکاران گام بردارد و یک برنامه شاد و نشاط آور باشد،


برنامه های در نظر گرفته شده نتوانست این خواسته ها را جامه عمل بپوشاند. ضمن اینکه در هنگام نور افشانی که با قرائت اسامی ۵۴ ورزشکار اعزامی ایران به بازیهای المپیک همراه بود، علی ضیا مجری این برنامه لیستی که در اختیارش قرار گرفته بود را با برخی اشتباهات اعلام کرد که اعلام اشتباه اسامی برخی ورزشکاران عجیب و دور از ذهن بود.


ضمن اینکه اسامی ملی پوشان تیراندازی با کمان همانهایی بود که قبلا اعلام شده بود خط خورده اند و نفرات جدید جایگزینشان شده است. در این مراسم همچنین از ۹ مدال آور طلای ایران در ادوار گذشته بازیهای المپیک توسط رئیس جمهور تقدیر شد که البته چهره های مثل عبدالله موحد، امامعلی حبیبی و البته مرحوم جهان پهلوان تختی در این مراسم حضور نداشتند.


در بخش های شاد این مراسم یکی از هنرمندان با تقلید صدای عادل فردوسی پور و البته گزارش جواد خیابانی و مصاحبه با علی پروین و غلامحسین پیروانی، فضا را کاملا فوتبالی کرد. این در حالی بود که کاروان ورزش ایران بدون حتی یک رشته تیمی راهی المپیک خواهد شد.سی امین دوره بازیهای المپیک تابستانی از روز ۶ مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در لندن آغاز خواهد شد و تا روز ۲۳ همین ماه ادامه خواهد داشت. کاروان ایران با ۵۴ ورزشکار راهی لندن خواهد شد.