به گزارش افکارنیوزبه نقل از خبرآنلاین؛ ظهر امروز در دفتر کار حضرت آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، گروهی از اعضای فرهنگی فدراسیون فوتبال به همراه علی کفاشیان حضور داشتند تا با این عالم برجسته، بحثفرهنگسازی برای فوتبال، برگزار شود. جلسه اگرچه به دلیل تاخیر علی کفاشیان با کمی تاخیر برگزار شد اما نکات جالبی داشت. آیت الله امامی کاشانی در بخشی از حرف های شان، برای تیم ملی در بازی مهم با کره جنوبی دعا کردند و گفتند: «دعای همه مردم این است که بچه های تیم ملی بازی زیبایی را به نمایش بگذارند و پیروز باشند. مهمترین عامل در این مسیر، همدلی و داشتن صبر است. اما خواهش من از همه شما دست اندرکاران این است که بیشتر زیبایی های فوتبال را برای مردم به نمایش بگذارید تا باعثدلگرمی باشد.»

این روحانی برجسته در بخشی دیگر از گفته هایش از برگزاری اردوهای تیم های مختلف فوتبال در ترکیه گلایه داشت و خاطره ای با این مضمون برای کفاشیان تعریف کرد: «من در بیروت دیداری داشتم با «جوزی جورداف» که یک اندیشمند مسیحی لبنانی است، او می گفت کل دنیا را با ماشین طی کرده و هیچ جایی در دنیا نیست که حسابی نگشته باشد. این آقا برای مان می گفت، هیچ جایی در دنیا مثل کلاردشت برایش زیبا و دیدنی نبوده. آن وقت در شرایطی که ما جاهایی مثل کلاردشت را در کشورمان داریم، همه ساله بسیاری از تیم های فوتبال مان برای اردوهای شان می روند به ترکیه. درحالی که می شود کمپ های مجهزی را در همین کشورمان ساخت و اردوها را با شرایط بهتری برگزار کرد.»
در بخشی دیگر از این مراسم وقتی علی کفاشیان داشت برای حاضرین توضیح می داد که فوتبال را پیر و جوان ، دکتر و مهندس یا معلم و کارگر ، به تماشا می نشینند و برای همه جذاب است ، آیت الله امامی کاشانی با لبخندی گفتند: فقها هم فوتبال می بینند.