به گزارش افکارنیوزبه نقل از گل، کمتر از ۷ ماه پس از جشن گرفتن قهرمانی اروپا چلسی در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان حذف شد.
چلسی موفق شد در استمفورد بریج ۶-۱ نوردشلند را در هم بکوبد تا رافا بنیتز روی نیمکت این تیم نفس راحتی بکشد اما چلسی یک رکورد دیگر زد و آن این بود که آنها نخستین تیم قهرمان اروپا هستند در فصل بعد در مرحله گروهی حذف می شوند.

این نخستین پیروزی چلسی با بنیتز اسپانیایی بود که با توجه به پیروزی ۱-۰ یوونتوس برابر شاختار دونتسک اوکراین برای این تیم ثمری نداشت.

چلسی امیدوار بود که با پیروزی در این دیدار و باخت یوونتوس به مرحله حذفی برسد اما به جای آن راهی لیگ اروپا خواهد شد.


گالاتاسرای و سلتیک هم موفق شدند با پیروزی جواز حضور در جمع ۱۶ تیم برتر اروپا را بدست آورند. سلتیک در یک بازی خانگی اسپارتاک مسکو را ۲-۱ شکست داد تا برای نخستین بار پس از فصل ۲۰۰۷-۰۸ بتواند به جمع ۱۶ تیم برتر اروپا برسد.

سوت پایان این بازی شادی کم نظیر بازیکنان و هواداران این تیم در گلاسکو را در پی داشت.


بنفیکا در این گروه که قبل از بازی های امشب هم امتیاز با سلتیک بود نتوانست برابر بارسلونا به پیروزی دست یابد و تساوی بدون گل حاصل کار دو تیم بود اما بارسلونا بیش از هر چیز دیگری نگران مصدومیت زانوی مسی خواهد بود.

مسی در دقیقه ۵۸ به جای رافینیا به زمین آمد و پس از برخوردی با دروازه بان بنفیکا با برانکارد از زمین خارج شد.

گالاتاسرای موفق شد ۲-۱ براگار را شکست دهد و پس از منچستریونایتد از گروه Hرقابت ها صعود کند. در دیگر دیدار این گروه کلوژ موفق شد در اولترافورد ۱-۰ منچستریونایتد را شکست دهد و سهمیه لیگ اروپا را بگیرد.

بایرن مونیخ هم در گروه Fرقابت ها موفق شد با پیروزی ۴-۱ برابر باته بوریسوف هم امتیاز با والنسیا شود اما به دلیل عملکرد بهتر در بازی های رو در رو بالاتر از والنسیایی که ۱-۰ لیل را شکست دهد به عنوان سرگروه به مرحله بعد برود.

بدین ترتیب چهره ۱۶ تیم مرحله حذفی رقابت های اروپایی از این قرار خواهد بود:

گروهA: پاریسن ژرمن – پورتو



گروه B: شالکه ۰۴ – آرسنال



گروه C: مالاگا – آثمیلان



گروهD: دورتموند – رئال مادرید



گروه E: شاختار – یوونتوس



گروه F: بایرن مونیخ – والنسیا



گروه G: بارسلونا – بنفیکا



گروه H: منچستریونایتد - گالاتاسرای