افکارنیوز

: دنیای ورزش حرفه ای از همان زمان رقابت های خونین گلادیاتورها و بعدها با برگزاری المپیک به شکل نوین آن و مسابقات جام جهانی همیشه همسایه دیوار به دیوار ثروت و شهرت بوده است. قهرمانان ورزشی با بردهای پیاپی خود، نه تنها قلب ملت خود را شاد می کنند بلکه از نظر مالی هم به ثروت های افسانه ای می رسند. این فهرستی است از ۱۰ نفر از ورزشکارانی که در سال ۲۰۱۲ به عنوان ثروتمندترین ورزشکاران دنیا معرفی شده اند.

تایگر وود
۱۰۰ میلیون دلار


درست است که فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش های دنیا به حساب می آید و بیشتر مردم تصور می کنند که با دستمزدهای میلیونی فوتبالیست ها، حتما جایگاه اولین نفر فهرست ثروتمندترین ورزشکاران دنیا باید متعلق به یک فوتبالیست باشد اما واقعیت این است که جایگاه اول این فهرست را یک بازیکن گلف به خود اختصاص داده است.

تایگر وود، گلف باز افسانه ای آمریکا، سالانه حقوقی برابر با ۱۰۰ میلیون دلار دارد که البته رقم بسیار بالایی برای یک ورزشکار به حساب می آید. از سال ۲۰۱۰ تا به حال، نام او در صدر فهرست ثروتمندترین ورزشکاران دنیا قرار گرفته است.

با اینکه وود از همان ابتدای شروع ورزش حرفه ای خود، همیشه در کارش موفق بوده اما از سال ۲۰۱۰ تا به حال، او به طرز چشمگیری مسابقات بسیاری را برده و رکوردهای بسیاری را شکسته است، همین مساله باعثشده تا هر روز بر شهرت و محبوبیت او نیز افزوده شود.

تایگر وود با این بردها توانسته مقام هفتم را در میان حرفه ای ترین گلف بازان دنیا به دست بیاورد. او تا به حال موفق به پیروزی در ۱۴ مسابقه حرفه ای گلف شده و نام او به عنوان مشهورترین بازیکن گلف در تارخ این ورزش ثبت شده است که توانسته بیشترین تعداد پیروزی را داشته باشد.

کوبه بریانت
۵۳ میلیون دلار


چه کسی می تواند نام بازیکن خط حمله تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز را فراموش کند، بازیکنی که بدون وجود او، تیمش قادر به تکرار دائمی پیروزی هایش نخواهد بود.

«کوبه بریانت» بازیکنی است که به خاطر پرش های بسیار بلند وضربات سنگینش که احتمال خطا رفتن آنها نزدیک به صفر است در دنیا به شهرت رسیده است. کوبه با دستمزد ۵۳ میلیون دلاری از سال ۲۰۰۶ تا به حال در فهرست ثروتمندترین ورزشکاران دنیا قرار گرفته و بالاخره در سال ۲۰۱۲ توانست جایگاه دوم این لیست را به خود اختصاص دهد.

او تنها در یک بازی در سال ۲۰۰۶ موفق شد به تنهایی ۸۱ امتیاز برای تیم خود کسب کند. از همان زمان بود که توانست شهرت زیادی به دست آورده و باشگاه های بسیاری هم خواهان عقد قرارداد با این بازیکن شدند و از همان زمان او به اسطوره ای در رشته بسکتبال مبدل شد و حقوق های میلیونی سالانه باعثشدند تا علاوه بر شهرت جهانی، به ثروتی هنگفت نیز دست پیدا کند.

لیبرون جیمز
۴۸ میلیون دلار


لیبرون جیمز که به پادشاه جیمز نیز شهرت دارد، بازیکن بسکتبال تیم میامی است که با حقوق ۴۸ میلیون دلاری خود توانسته است یکی دیگر از ثروتمندترین ورزشکاران دنیا باشد. او تا به حال موفق به دریافت جوایز گوناگونی از قبیل جایزه فصل NBA، جایزه مفیدترین بازیکن NBA و جایزه فصل آل استار شده است.

لیبرون به خاطر ضربات محکم و پاس های دقیقی که همه در نهایت به گل ختم می شوند شهرت دارد. او در واقع قلب تیم بسکتبال میامی به حساب می آید. تمام این موارد باعثشده است تا لیبرون سومین ورزشکار ثروتمند دنیا در سال ۲۰۱۲ باشد.

راجر فدرر
۴۷ میلیون دلار


تنیس یکی دیگر از ورزش های پرطرفدار در سراسر دنیا به حساب می آید. این ورزش نیز برای بازیکنان حرفه ای خود سود بسیاری به ارمغان می آورد. راجر فدرر بازیکن تنیسی است که با حقوق ۴۷ میلیون دلاری خود چهارمین نفر در لیست ثروتمندترین ورزشکاران سال ۲۰۱۲ است.

راجر فدرر با ۲۳۷ برد در عرض چندین هفته متوالی، به عنوان سومین تنیس باز موفق دنیا از طرف فدراسیون تنیس معرفی شد. او مرد شماره یک تنیس جهان و موفق ترین بازیکن تنیس در تاریخ این ورزش شناخته می شود به طوری که شرکت هایی چون نایک و ژیلت روی او سرمایه گذاری کرده و در بسیاری از تبلیغ های خود از این قهرمان تنیس استفاده می کنند. استفاده از این ورزشکار در تبلیغات، باعثشده تا او علاوه بر دریافت حقوق از باشگاه، از این راه نیز درآمدی میلیونی داشته باشد.

فیل میکلسون
۴۶ میلیون دلار

شاید ورزش گلف از نظر بیشتر ما ایرانی ها، ورزشی خسته کننده و بدون جذابیت به نظر برسد اما ورزش دوستان زیادی در آن سوی آب ها هستند که طرفدار پر و پا قرص این ورزش بوده و بازیکنان آن را به خوبی می شناسند. فیل میکلسون هم بازیکن گلف دیگری است که با حقوق سالانه ۴۶/۵ میلیون دلار در فهرست ثروتمندترین ورزشکاران دنیا قرار دارد. او سال گذشته توانست در ۴ بازی بسیار مهم پیروز میدان باشد و همین پیروزی ها باعثشد تا سرمایه گذاران بسیاری روی این بازیکن حساب باز کنند.

میکلسون که در سراسر دنیا به نام «لفتی» شناخته می شود، در سال ۲۰۱۱ از طرف انجمن گلف جهانی به عنوان مشهورترین بازیکن گلف دنیا شناخته شد. همچنین در سال ۲۰۱۲ او بیشترین تعداد برد و جایزه را به خود اختصاص داد.

دیوید بکهام
۴۰ میلیون دلار

دیوید بکهام یکی از مشهورترین فوتبالیست های دنیاست که با درآمد سالانه ۴۰ میلیون دلاری خود، ششمین ورزشکار ثروتمند دنیا به حساب می آید، البته این تنها بخشی از حقوق بکهام است زیرا شرکت های مد و تولیدکنندگان پوشاک، نوشیدنی های انرژی زا و عطر، از او برای تبلیغات خود استفاده می کنند و به خاطر این کرا، پول خوبی نیز به او پرداخت می کنند.

دریافت های حرفه ای بکهام از زمانی آغاز شد که در سال ۱۹۹۲ قرارداد بازی در تیم منچستریونایتد را امضا کرد. در آن زمان او تنها ۱۷ سال داشت. پس از آن، بکهام به چنان شهرتی رسید که حتی در تعدادی از فیلم های سینمایی نیز بازی کرد.

نام بکهام نه تنها برای تمام انگلیسی ها نامی آشناست بلکه تمام طرفداران فوتبال در سراسر دنیا او را به خوبی می شناسند به طوری که این فوتبالیست هم اکنون میلیون ها طرفدار در سراسر دنیا دارد. بکهام قدرت بی نظیری در شوت زدن دارد و شاید همین موضوع دلیلی شد تا او به یکی از مشهورترین فوتبالیست های دنیا تبدیل شود. او سال های زیادی کاپیتان تیم ملی انگلیس بود.

کریستیانو رونالدو
۳۸ میلیون دلار


کریستیانو رونالدو یکی دیگر از مشهورترین فوتبالیست های دنیا، اهل پرتغال است و سالانه مبلغ ۳۸ میلیون دلار درآمد دارد.

او یکی از موثرترین بازیکنان تیم اسپانیایی رئال مادرید است و در واقع یکی از بازیکنان اصلی و ثابت این تیم به حساب می آید. این فوتبالیست به عنوان گرانترین بازیکن در سراسر دنیا به حساب می آید. مبلغ قرارداد او با باشگاه رئال مادرید، ۹۴ میلیون پوند گزارش شده است. او مشهورترین فوتبالیست در تاریخ فوتبال پرتغال است.

رونالدو تا به حال گرانترین قراردادها را داشته و همچنان نیز تعداد زیادی از باشگاه های دنیا به دنبال این بازیکن هستند تا با او قرارداد ببندند.

الکس رودریگرز
۳۵ میلیون دلار


الکس رودریگرز در جایگاه هشتم ثروتمندترین ورزشکاران دنیا قرار دارد. او بازیکن حرفه ای بیسبال است. درآمد سالانه رودریگرز ۳۵ میلیون دلار بوده و او مقام سوم را در بیسبال حرفه ای آمریکا دارد. این بازیکن یکی از ارکان اصلی موفقیت های تیم نیویورک یانکی است.

او که با نام رود در سراسر دنیا شناخته می شود، مشهورترین و موفق ترین بازیکن بیسبال در تاریخ این ورزش لقب گرفته است.

رودریگرز ۳۵ سال دارد و تا به حال دو بار جایزه مفیدترین بازیکن در تیم ملی بیسبال آمریکا را به دست آورده است. بیشترین امتیاز به دست آمده توسط رودریگرز ۵۰۰ امتیاز بوده است که البته امتیاز بسیار بالایی است و تا به حال هیچ بازیکنی به این امتیاز دست نیافته است.

مایکل شوماخر
۳۴ میلیون دلار


در دنیا کسی وجود ندارد که با شنیدن نام مسابقات رالی، به یاد یکی از موفق ترین رانندگان این رشته ورزشی یعنی مایکل شوماخر نیفتد.

درآمد خالص سالانه مایکل شوماخر ۳۴ میلیون دلار است و همین درآمد باعثشده تا او نهمین ورزشکار ثروتمند در دنیا باشد.

این راننده آلمانی سمبل گروه مرسدس جی پی بوده و تا به حال توانسته است ۷ بار برنده جام جهانی مسابقات رالی شود.

مایکل شوماخر ۱۱ سال متوالی با انواع و اقسام اتومبیل های شرکت مرسدس بنز در مسابقات مختلف شرکت کرده و تبلیغات بسیاری برای این شرکت انجام داده است. او تا به حال عناوین زیادی از جمله عنوان «سریع ترین راننده در پیچ ها» و «راننده ای با بیشترین برد» را به دست آورده است.

این راننده آلمانی آنقدر در سراسر دنیا شهرت دارد که حتی کسانی هم که به مسابقات رالی علاقه ای ندارند او را به عنوان مرد اول این مسابقات می شناسند.

لیونل مسی
۳۲ میلیون دلار


فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورززش ها در سراسر دنیا به حساب می آید و همین موضوع باعثشده است که تعداد فوتبالیست هایی که در فهرست ثروتمندترین ورزشکاران قرار گرفته اند از بازیکنان سایر رشته ها بیشتر باشد.

لیونل مسی هم یکی دیگر از همین فوتبالیست هاست که علاوه بر داشتن هواداران بسیار، با درآمد خالص ۳۲/۳ میلیون دلاری در لیست ثروتمندترین ورزشکاران دنیا قرار دارد.

لیونل مسی کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین است. او این ورزش را از زمانی که کودک بود آغاز کرد و از همان ابتدا مهارت های خود را در این رشته نشان داد. این موضوع باعثشد تا خانواده اش هم استعداد پسرشان را جدی گرفته و او را در این راه همراهی کنند.

مسی در باشگاه های معمولی به ورزش خود ادامه داد تا اینکه در سال ۲۰۰۰ وقتی با خانواده خود به اروپا مهاجرت کرد و در باشگاه های حرفه ای فوتبال، این ورزش را دنبال کرد، همه متوجه استعداد فوق العاده او در فوتبال شدند و از آن زمان بود که هر روز موفق تر از روز قبل شد. مسی در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال دنیا معرفی شد.