به گزارش افکارنیوز، بیست‌وهفتمین دوره بازی‌های دانشجویان جهان که در شهر کازان روسیه در حال برگزاری است، با حضور ۱۳ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دانشجویان از ابتدای تاسیس بازی‌های یونیورسیاد تاکنون بوده است. تاکنون این تعداد شرکت کننده در هیچ یک از دوره‌ این بازی‌ها شرکت نکرده است. پیش از این بازی‌های ۲۰۱۳ دائجو کره‌جنوبی با حضور ۱۱ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده بیشترین تعداد را دارا بود.

۱۵ هزار راهنما در اماکن ورزشی بازی‌ها که عموما جوان بوده و از کشورهای همسایه روسیه از جمله قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و آشنا به زبان روسی هستند، به برگزاری این رقابت‌ها کمک می‌کنند. این راهنماها(والنتیر) دو دوره کلاس آموزشی را پشت سر گذاشته‌اند تا بتوانند تمام اطلاعات را به تماشاگران و نمایندگان رسانه‌های گروهی ارائه کنند.

بیش از ۴ هزار نفر در مراسم افتتاحیه بازی‌ها هنرنمایی کردند و از ایده ۵ هزار متخصص روسی در برگزاری مراسم استفاده شده است.

ورزشگاه کازان که برای برگزاری این مسابقه‌ها ساخته شده است، پس از پایان بازی‌ها در اختیار تیم فوتسال کازان قرار خواهد گرفت. این ورزشگاه طبق استانداردهای فیفا ساخته شده است. صفحه نمایشگر تلویزیونی که در درب ورودی ورزشگاه نصب شده است، بزرگ‌ترین صفحه نمایش تلویزیونی در استادیوم‌های اروپاست. ساخت این ورزشگاه ۴۵۰ میلیون دلار آمریکا(۱۲.۵ بیلیون روبل روسیه) هزینه دربر داشت. این ورزشگاه ظرفیت ۴۵ هزار تماشاگر را دارد.

در این استادیوم یک مسجد بزرگ برای ورزشکاران مسلمانان ساخته شده است که در طول شبانهروز برای انجام فرایض دینی مسلمانان باز است. بیش از نیمی از مردم تاتارستان در شهر کازان را مسلمانان تشکیل میدهند و بزرگترین مسجد اروپا در شهر کازان برپا شده است.