صالحی‌امیری کیست؟

به گزارش افکارنیوز، سیدرضا صالحی‌امیری، متولد سال ۱۳۴۰ در شهر بابل است که مدرک رشته‌ی علوم سیاسی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد و دکترای مدیریت دولتی را نیز با موضوع پایان‌نامه‌ی «مدیریت تنوع قومی در ایران و جهان» گرفته است.

در سوابق اجرایی او، ریاست کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، معاون پژوهش‌های فرهنگی استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات راهبردی دیده می‌شود. او معاون فرهنگی ستاد انتخاباتی حسن روحانی نیز بود.

کفه‌ی تالیفات صالحی‌امیری سنگین تر از کفه‌ی دیگر این ترازو، یعنی سوابق اجرایی و مدیریتی است. با این حال برخی می‌گویند؛ صالحی امیری شخصیتی فرهنگی، آرام و بی حاشیه است. «حاشیه و سیاست»، دقیقا موضوعاتی که ورزش چندین سال با آن‌ها دست به گریبان بود.

هرچند انتظار میرفت با توجه به تشکیل کارگروهی تخصصی در دولت برای انتخاب گزینههای مناسب وزارت ورزش و جوانان نگاه تخصصیتری حاکم باشد و این بار دستکم به خاطر وجود افرادی با تجربهتر و با سوابق مدیریتی و اجرایی، انتخاب وزیر این وزارتخانه که در واقع دو روح مجزا در یک قالب است، از حالت آزمون و خطا خارج شود؛ ولی ظاهرا همان بازی قدیمی این بار نیز برای وزارت ورزش و جوانان اجرا شد و دست راست آقای رییس جمهور مثل روسای جمهور قبلی برای این وزارتخانه انتخاب شد.