استقلال دم به تله می دهد؟

به گزارش افکارنیوز، تلاش های زیادی برای تغییر محل اقامت آبی ها شد اما درعین حال امیر قلعه نویی و همکارانش به شدت پیگیر نقشه هایی بودند که استقلال باید ظهر چهارشنبه به وقت کشورمان در میدان مسابقه با حریف تایلندی پیاده کنند. درحالی که بحران اسکان اردوی استقلال را فرا گرفته بود اما جلسات فراوانی پیرامون نحوه بازی استقلال و انتخاب استراتژی میان اعضای کادری با بازیکنان برگزار شده است. می‌گویند تاکنون سابقه نداشته امیر قلعه نویی این قدر با همکارانش جلسه بگذارد و بازیکنانش راهم به میتینگ فرابخواند. انگار قلعه نویی شدیدا به دنبال این است که بهترین و عاقلانه ترین شیوه ممکن را قبل از بازی با بوریرام تایلند انتخاب و آن را پیاده کند.

حربه ای که قرار است چهارشنبه در میدان مسابقه با بوریرام اعمال بشود این است؛ تله گذاری در زمین خود واستفاده از ضد حملات. از اردوی استقلال به تهران خبر می رسد که اولین تمرین تاکتیکی حول همین محور انجام شد. حتی صحبت از حضور فرهاد مجیدی در ترکیب اصلی است و یحتمل امیر قلعه نویی در این بازی کار متفاوتی خواهد کرد و از ابتدای بازی فرهاد مجیدی را در ترکیب استقلال قرارخواهد داد تا کار ضد حمله از همان دقایق نخست به خوبی انجام بشود.

امیر قلعه نویی می خواهد در این بازی بازیکنان بوریرام تا می توانند به زمین استقلال بیایند و از این طریق پشت مدافعان بوریرام خالی شده و فضای کافی برای فرارمهاجمان به وجود بیاید. بازی کردن محمدمهدی نظری که سرعت قابل توجهی هم دارد در ترکیب اصلی استقلال مقابل بوریرام دور از ذهن نیست.

احتمال دارد حتی محمد قاضی در ترکیب اصلی نباشد تا استقلال به واسطه سرعت از سد حریف بگذرد. البته قلعه نویی در پس همه این تاکتیک ها دنبال رسیدن به یک هدف است؛ اینکه قبل از بوریرام بتواند گل بزند. با توجه به اینکه گل زدن در خانه حریف بسیار پر اهمیت است و استقلال نیز در خانه دروازه اش را مقابل بوریرام بسته نگه داشت حربه مناسبی به نظر می رسد. گل زدن استقلال قبل از گلزنی بوریرام می تواند یک راهکار بسیار خوب برای فرار بزرگ استقلال به سوی مرحله نیمه نهایی باشد. تصور کنید استقلال در همان نیمه اول بتواند دروازه بوریرام را باز کند آنگاه چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آیا صعود استقلال به مرحله بعد قطعی نخواهد شد؟ به نظر می رسد امیر قلعه نویی و همکارانش تصمیم درستی را اتخاذ کرده اند البته اجرای آن نیز مهم است.

شرایط نا مطلوب آب و هوایی شهر تایلند نیز کلافه کننده است و آبی ها اگر می خواهند در این بازی به نتیجه دلخواه دست یابند باید با آب و هوا هم مبارزه ای جدی داشه باشند. به هرشکل استقلالی ها اگر قهرمانی در آسیا را می خواهند باید پیه این جور مشکلات را هم به تن شان بمالند. قهرمانی در آسیا ساده به دست نمی آید.