ایران در آسیا مشکلات فوق العاده جدی ای دارد!

به گزارش افکارنیوز، بهرام افشارزاده گفت: اگر بودجه کمیته پرداخت نشود، برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که وضع مالی کمیته المپیک چطور است، اظهار کرد: مکاتبات لازم برای گرفتن بخشی از بودجه با خزانه کشور صورت گرفته است. درخواست کمیته برای گرفتن بودجه زیاد است. ما ۶ میلیارد تومان از محل اعتبار جاری و بودجه شرکت در بازی‌ها تقاضا کرده‌ایم اما معلوم نیست که چه مبلغی به کمیته داده می‌شود. قرار شده تا پایان هفته به ما پول بدهند.

او با بیان اینکه اگر بودجه نگیریم برای بازی‌های اینچئون به مشکل می‌خوریم، اضافه کرد: ما مشکلات مالی داریم. سعی کردیم مشکلات تاثیری روی بازی‌های اندونزی نداشته باشد اما برای بازی‌های آسیایی سال آینده مطمئنا به مشکل می‌خوریم چون باید تیم‌ها را آماده کنیم. اوج کار ما آماده‌سازی تیم‌ها برای بازی‌های اینچئون است که در این زمینه هم مشکل داریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا برای آماده‌سازی تیم‌های حاضر در بازی‌های کشورهای اسلامی با مشکل مواجه بوده‌اید، تاکید کرد: ما مشکل بی‌پولی داشتیم که خوشبختانه برای بازی‌های کشورهای اسلامی آن را حل کردیم و سعی کردیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که فشار روی تیم‌ها وارد نشود. بازی‌های کشورهای اسلامی قرار بود اردیبهشت ماه برگزار شود که به تعویق افتاد. همین مسئله هم باعثشد ورزشکاران با آمادگی و تمرین‌های بیشتری راهی مسابقه‌ها شوند.

افشارزاده درباره پیش‌بینی‌اش از نتایج کاروان ورزشی در بازی‌های کشورهای اسلامی یادآور شد: همه تیم‌ها آمادگی خوبی دارند. با توجه به تمرین‌هایی که پشت سر گذاشته‌اند انتظار داریم ۱۵ تا ۱۷ طلا بگیریم و در همین حدود مدال نقره و برنز داشته باشیم. در دوره قبل ایران چهارم شده که فکر می‌کنیم با این مدال‌ها بتوانیم در رده بهتری قرار بگیریم.

او درباره اینکه چرا تیم وزنه‌برداری با اینکه شانس مدال بالایی دارد به بازی‌های کشورهای اسلامی نمی‌رود، اظهار کرد: ما از فدراسیون خواستیم که تیم ملی در این بازی‌ها حضور پیدا کند اما آن‌ها اعلام کردند که قصد دارند به مسابقه‌های دیگری بروند و نمی‌توانند در بازی‌های همبستگی حضور پیدا کنند.

افشارزاده با بیان اینکه هنوز IOC جواب درخواست ایران برای گرفتن مجوز برگزاری انتخابات را نداده است به ایسنا گفت: ما منتظر پاسخ IOC هستیم. همه اعضای IOC در بوئنوس آیرس بودند. با تغییراتی هم که در کمیته بین‌المللی المپیک رخ داده، دیرتر جواب نامه را می‌دهند. با توجه به حضور باخ در راس IOC خوشبینم که اجازه برگزاری انتخابات به ایران داده شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا زمان سفر رییس شورای المپیک آسیا به ایران مشخص شده است، بیان کرد: ما هنوز از ایشان نخواسته‌ایم که به ایران بیاید. ابتدا باید منتظر باشیم تا وزیر ورزش رای اعتماد بگیرد.

او در واکنش به این مطلب که گفته شده اختیارات تیم ملی امید را به فدراسیون فوتبال واگذار کردهاید، تصریح کرد: ما اختیاراتی به فدراسیون ندادیم. هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده و تکلیف مشخص نیست. بعد از اینکه از بازیهای اسلامی برگشتیم وضعیت را معلوم میکنیم. ما باید با فدراسیون فوتبال توافق کنیم که هر طور تیم ملی امید بهتر نتیجه میگیرد عمل شود.