داوری که ۶۰ میلیون رشوه خواست کیست؟

به گزارش افکارنیوز، رشوه ۶۰ میلیونی یا پیشنهاد ۶۰ میلیونی یک داور برای در آمدن نتیجه بازی؛ این چیزی است که محمد رویانیان در واکنش به اتفاقات دیروز فولاد شهر آن را به زبان می آورد. اتهام سنگینی که بی شک بی پاسخ نخواهد ماند.

رویانیان گفته است: نامی از داوری نمی برم اما فصل گذشته قبل از یک بازی حساس ساعت ۱۰ صبح داور بازی گفته بود بیایید در خیابان فلان آدرس ۶۰ میلیون تومان به من بدهید تا بازی را به نفع شما تمام کنم. چیزی نمانده بود که این اتفاق رخ دهد که بنده مطلع شدم و جلوی چنین فاجعه ای را گرفتم…

نکته مهم این است که برخی روزنامه نگاران قبلا این اتهام را از زبان رویانیان شنیده بودند. حتی یکبار از رویانیان خواسته شده بود که این موضوع را مقابل دوربین ها عنوان کند که او در نهایت از مصاحبه تلویزیونی در این زمینه طفره رفت و حاضر به این کار نشد. او پس از یک بازی حساس که دو پنالتی گم شده و جنجالی داشت این حرف را(خصوصی) با برخی نزدیکان در میان گذاشته بود… اما حالا اتفاق تازه ای افتاده و او بدون ذکر نام و مسابقه مورد نظر(که حساس هم بوده!) موضوع را رسانه ای کرده است.

چیزی که از فردا باید رخ بدهد پیگیری رسانه هاست نسبت به این مصاحبه و مدعای کاملا رسمی است. رویانیان که حالا موضوع را علنی کرده، باید نام داور را اعلام کند. این حقی است که فوتبال دارد، برای آنکه جلوی فسادهای بیشتر گرفته شود.

به نظر می رسد این وظیفه فدراسیون فوتبال است که به عنوان مدعی العموم از رویانیان توضیح بخواهد و پیگیر این ماجرا باشد. ماجرایی که حقیقی بودنش هشداری بر جامعه داوری است و البته اثبات نشدنش می تواند پایان کار رویانیان در فوتبال ایران را رقم بزند.